היישום אינו מחובר לאינטרנט

שימוש במיניות כאלמנט שיווקי בפרסומות

עבודה מס' 071066

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון על פי תיאוריות מוסריות.

8,091 מילים ,32 מקורות ,2016

תקציר העבודה:

מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון את השפעת המוסריות של שימוש במיניות כאלמנט שיווקי בפרסומות. המחקר בנוי באופן הבא: תחילה סוקר המחקר את תפקיד הפרסומת בחברה הקפיטליסטית וזאת על מנת לקבל תמונה עדכנית של רלוונטיות הפרסום באמצעי המדיה השונים והשפעתה על החברה. החלק הבא בסקירה מציג את מעמדן של נשים בתקשורת ובפרסום בפרט תוך התייחסות למיניותן, כלומר שימוש במיניות נשים כאלמנט שיווקי בפרסומות וכן יחסים בין אישה לגבר בפרסומות השונות. כל אלה מהווים את החלק הראשון של הסקירה.
החלק השני בסקירה עוסק בתחליפי מוסר תוך הגדרת המהות של תחליפי מוסר וכן התמקדות ב-6 גישות שונות של מוסריות: גישת ההסכמה החברתית, גישת הצדק, גישת התועלתנות, גישת בעלי העניין, הגישה הדאונטולגית וכן גישת המידות הטובות. כל אחת מגישות אלה נסקרת על ידי חוקרים שונים כאשר הסקירה בפרק מתמקדת בהיבטים שיווקים של פרסומות למען יצירת קשר בין נשים בפרסומות ומוסריות.
החלק השני של המחקר הינו ניתוח עיקרי התובנות שעלו מתוך הסקירה ובוחן כיצד מוסריות על גישותיה השונות משפיעה על שימוש במיניות נשים כאלמנט שיווקי בפרסומות. בנוסף, חלק זה מציג את מגבלות המחקר והצעות למחקרי המשך נוספים.

בחרתי לעסוק ולחקור נושא זה בשל השיח הציבורי הנרחב גם כיום בדבר ניצול מיניותן של נשים למען שיווק מוצרים כאלה ואחרים, דבר אשר היה נהוג בעשורים קודמים, נמצא במגמת ירידה אך עדיין טבוע בתוך החברה בארץ ובעולם.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 תפקיד הפרסומת בחברה הקפיטליסטית
2.2 מעמד נשים בתקשורת ובפרסום בפרט
2.2.1 האישה כאובייקט מיני
2.2.2 הגורמים לשימוש במיניות נשים כאלמנט שיווקי בפרסומות
2.2.3 האישה ביחסיה עם הגבר
2.3 תחליפי מוסר
2.3.1 גישת ההסכמה החברתית
2.3.2 גישת הצדק של רולס
2.3.3 גישת התועלתנות
2.3.4 גישת בעלי העניין
2.3.5 גישת חובות וזכויות- הגישה הדאונטולגית
2.3.6 גישת המידות הטובות
3. דיון
3.1 דיון
3.2 מסקנות המחקר
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הפרסומות הן חלק בלתי נפרד מתרבות הצריכה של המאה העשרים (אוגילבי, 1988). הפרסומת נחשבת כמרחב אידיאולוגי שבאמצעותו ניתן לחשוף את פניה של החברה ברגע נתון. הפרסומות אינן מייצרות ערכים חדשים אלא מגייסות מציאות ערכית לצרכיהן (Christians et al, 2015). ניתן לאתר באמצעותה אמונות ותפיסות עולם מרכזיות בחברה ועל ידי כך הפרסומת מציעה מציאות אידיאלית קפיטליסטית. תהליך יצירת מציאות אידיאלית השונה מחיי היומיום, נעשה על ידי השימוש בסמלים ובסטריאוטיפים המשטיחים את המציאות החברתית לכדי תוויות ומקשרים בין ערכים לבין מוצר, בין בעיה לבין מוצר כפתרון (אוגילבי, 1988). בנוסף, הפרסומת מהווה חלק מהשיח התרבותי הקיים בחברה המודרנית. היא שואלת משיח זה ובה בעת תורמת לו, כאשר היא מסמלת משמעות אך גם מייצרת אותה. לפיכך, לפרסומת תפקיד חשוב כמבנה סמלי מרכזי שבאמצעותו ניתן לחשוף את האידיאולוגיה השלטת בחברה הצרכנית (למיש, 2000).

תגים:

פירסום · פרסומת · מיניות · נשיות · אקט · אלמנט שיווקי · שיווק · מוסריות · מין · מגדר · סקסיזם · מוסר בעסקים · החפצה · נשים · דימויי נשים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שימוש במיניות כאלמנט שיווקי בפרסומות", סמינריון אודות "שימוש במיניות כאלמנט שיווקי בפרסומות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.