היישום אינו מחובר לאינטרנט

מחיר הנפט בארץ ובעולם

עבודה מס' 071037

מחיר: 309.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד שער הדולר, ריבית בנק ישראל, אינפלציה ומדד ת"א 25 משפיעים על מחיר הנפט הגולמי בישראל?

5,345 מילים ,11 מקורות ,2016

תקציר העבודה:

השימוש בנפט כמקור אנרגיה נייד וזמין המניע את הרוב המוחלט של כלי הרכב (מכוניות, משאיות, רכבות, ספינות וכלי טיס) והבסיס לכימיקלים תעשייתיים רבים, הופך אותו לאחד מחומרי הגלם החשובים ביותר של העולם. הגישה אליו הייתה גורם משמעותי במספר עימותים צבאיים, כולל מלחמת העולם הראשונה, מלחמת העולם השנייה ומלחמת המפרץ.
מטרת המחקר הינה לסקור את השימושים השונים של נפט כיום, את תרומת הנפט לכלכלה ולבחון באמצעות רגרסיה מרובת משתנים איך שער הדולר, ריבית בנק ישראל, אינפלציה ומדד ת"א 25 משפיעים על מחיר הנפט? שאלת המחקר בעבודה הנוכחית הינה: איך שער הדולר, ריבית בנק ישראל, אינפלציה ומדד ת"א 25 משפיעים על מחיר הנפט הגולמי בישראל? לאור שאלה זו להלן השערות המחקר:
*מתקיים קשר שלילי בין שער הדולר למחיר הנפט- כלומר ככל שהדולר נחלש כך עולה מחירו של הנפט.
*מתקיים קשר שלילי בין ריבית המשק למחיר הנפט- ככל שהריבית נמוכה יותר עולה מחיר הנפט.
*מתקיים קשר חיובי בין מדד ת"א 25 ובין מחיר הנפט- ככל שמדד ת"א 25 עולה כך עולה מחירו של הנפט.
*מתקיים קשר חיובי בין האינפלציה במשק ובין מחיר הנפט- ככל שהאינפלציה במשק עולה (עליית מחירים) כך עולה מחירו של הנפט.
לפיכך, המחקר הינו מחקר אמפירי אשר בוחן את השפעת המשתנים הבלתי תלויים על המשתנה התלוי באמצעות ניתוח רגרסיה של 15 תצפיות שנעשו על משתנים בלתי תלויים של אינפלציה, שער הדולר, מדד ת"א 25 וריבית בנק ישראל לאורך השנים 2000-2015. המחקר בוחן ומציג את יכולת הניבוי ומובהקות ההשפעה של משתנים בלתי תלויים אלה על המשתנה התלוי- עלות חבית נפט גולמי. כלי המחקר אשר שימש אותנו למבחני חיזוי אלה הינו כלי סטטיסטי-רגרסיה, של תכנת EXEL. באמצעות תכנה זאת חישבנו את הרגרסיה של כל משתנה בנפרד, וכן את השפעת כלל המשתנים הבלתי תלויים יחדיו על המשתנה התלוי.
העבודה בנויה באופן הבא: בחלקה הראשון של העבודה מוצג פרק הסקירה הספרותית. פרק זה סוקר את הצרכים השונים של נפט בעבר ובהווה בעולם כולו, את התלות העולמית במוצר גולמי זה לתעשייה, רכב, חלקאות ועוד. בנוסף פרק זה סוקר מספר אירועים הסטוריים והשפעתם על מחירי הנפט בעולם וכן תלות ישראל בנפט ומושפעותה מאירועים הסטוריים אלה שצויינו בסקירה.
בחלק השני של העבודה מוצג פרק השיטה המציג למעשה את שאלת המחקר והשערותיה, את שיטת איסוף הנתונים הכלי הסטטיסטיים בהם נעשה שימוש בעבודה זו וכן טווח נתוני המחקר. בחלק השלישי מוצג פרק הממצאים המציג את תוצאות מבחני הרגסריה השונים ומשמעותם. חלק זה בוחן בשיטתיות את השפעת המשתנים הבלתי תלויים על המשתנה התלוי תוך הצגה גרפית להמחשת מצאים שהתקבלו.
בחלקה האחרון של עבודה זו מוצג הדיון המציג סיכום של ממצאי העבודה הספרותיים והאמפיריים תוך אינטגרציה בינהם, מציג את מגבלות המחקר בהם נתקלנו במהלך כתיבת מחקר זה והצעות למחקרי המשך נוספים אשר יכולים לשפוך אור נוסף על הסוגיה הנבחנת במחקר הנוכחי.

תוכן עניינים:
1. תקציר
2. מבוא
3. סקירת ספרות
3.1 תלות עולמית בנפט
3.2 מחיר הנפט
3.3 השפעת מחיר הנפט על הכלכלה העולמית
3.4 תלות ישראל בנפט
4. המחקר
4.1 שאלת המחקר
4.2 השערת המחקר
4.3 משתני המחקר
4.4 שיטת המחקר
4.5 כלי המחקר
4.6 טווח נתוני המחקר
5. ממצאים
5.1 הקשר בין עלות גז גולמי ובין מדד ת"א 25
5.2 הקשר בין עלות חבית נפט גולמי ובין שער דולר בתחילת השנה
5.3 הקשר בין עלות חבית נפט גולמי ובין אינפלציה
5.4 הקשר בין עלות חבית נפט גולמי ובין ריבית בנק ישראל
5.5 הקשר בין כלל המשתנים הבלתי תלויים ובין עלות חבית נפט גולמי בישראל
5.6 המודל האקונומטרי
6. דיון ומסקנות
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הדרישה העולמית לאנרגיה צפויה להכפיל עצמה בכל עשור, כד לספק את הפיתוח הכלכלי ואת הגידול באוכלוסיה. המקור הגדול ביותר של אנרגיה מופק מנפט. הצרכנים העיקריים הנראים לעין בעתיד הינם ארה"ב, מערב אירופה ויפן. ארה"ב עם 6% של אוכלוסיית העולם צורכת כ-30% מתפוקת המשאבים הטבעיים בעולם. בעוד שייצור הנפט העצמי בארה"ב יורד בהתמדה, הדרישה לנפט ממשיכה לעלות (קט, 2011).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מחיר הנפט בארץ ובעולם", סמינריון אודות "מחיר הנפט בארץ ובעולם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.