היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעות כלכליות של אסונות טבע בארץ ובעולם

עבודה מס' 071019

מחיר: 279.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הקשר בין עמדות כלפי הימנעות מאסון ומשתני הכנסה, מצב משפחתי, השכלה.

5,467 מילים ,11 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

אסון הצונמי בסוף דצמבר 2004 גרם לזעזוע בינלאומי לגבי אסונות הטבע והשפעתם על האדם בעולם כולו. אסונות הטבע פוגעים מדי שנה בחלק ניכר מאוכלוסיית העולם, בסדרי גודל ההולכים ומתעצמים. פעילות האדם מגבירה את הפגיעה של אסונות הטבע - אזורים שלא היו מיושבים הופכים לפגיעים עם התפשטות הבניה וגידול האוכלוסייה.
אסונות טבע מוגדרים כתופעות הנגרמות על ידי תהליכים טבעיים, בעלי עוצמה רבה, המתרחשים לרוב בצורה פתאומית וקשה לזיהוי (למעט בצורת), וגורמים לנזקים אנושיים וכלכליים קשים. ניתן להבחין בין אירועים הנגרמים על ידי תופעות גיאולוגיות - רעידות אדמה והתפרצויות געשיות - לאירועים הנגרמים על ידי תופעות אקלימיות - שיטפונות, גלישות, בצורת ושריפות יער.
עלות אסונות הטבע גדלה בצורה חדה בעשורים האחרונים, והגיעה לממוצע של 60 מיליארד דולר בשנה. שנת השיא הייתה 1995 שבה עלות הנזקים הגיעה ל-120 מיליארד דולר. 2004 הייתה השנה שבה מספר הקרבנות היה הגבוה ביותר כ-300,000 קרבנות מרביתן בצונאמי של 2004. הנזקים הגדולים ביותר נגרמים לארצות המפותחות, אבל לא עוברים %5 מסך התל"ג השנתי של אותן ארצות, לעומת זאת הנזק בארצות המתפתחות מגיע לעתים ל-%16 מהתל"ג השנתי וגורם לנזק ניכר לכלכלה והתפתחות המדינה הנמשך מספר רב של שנים.
מטרת המחקר הינה לסקור את ההשלכות הכלכליות של אסונות טבע המושפעים באמצעים טכנולוגיים על היקף האסון ועל השלכותיו הכלכליות הקצרות וארוכות טווח. לשם כך, המחקר הינו מחקר אמפירי הבוחן באמצעות שאלון מובנה אמריקאי את העדפותיהם של משתתפי המחקר בדבר הימנעות מהשלכות של אסון טבע באזורי מגורים על חשבון פגיעה כלכלית בפרט ובמדינה.
בחלקו הראשון של המחקר מוצגת סקירת הספרות הסוקרת את ההשפעות של אסון טבע במונחים כלכליים על הפרט והסביבה תוך התמקדות במחקר מוביל הבוחן זאת השפעות הטכנולוגיה על היקף הנזקים הסביבתיים העלולים להיגרם באזור בו התרחש אסון טבע ברמות שונות. בחלק השני של המחקר מוצגת השיטה בה נעשה שימוש במחקר, כלי המחקר, פירוט מדגם המחקר וכן השערות המחקר והצגת המשתנים הבלתי תלויים והתלוי. בחלק השלישי מוצגים ממצאי המחקר שעלו מתוך ניתוח תשובות השאלונים, פירוט סטטיסטיקה תיאורית של משתתפי המחקר וכן בחינה אמפירית של השערותיו.
בחלק האחרון והרביעי של המחקר מוצג דיון העוסק בהצגת ממצאי המחקר תוך השענות על הספרות התיאורטית, המסקנות שעלו מתוך בחינת הנושא, מגבלות המחקר והצעות למחקרים נוספים העוסקים בסוגיה הנבחנת. בחרתי לעסוק בנושא זה בשאלת המחקר: מיהם האזרחים אשר יפגעו יותר מבחינה כלכלית במצב של אסון טבע בישראל, וזאת בשל עמימות הקיימת בדבר השכלות סביבתיות וכלכליות של אסונות טבע בישראל, הן לאור העובדה כי מדינת ישראל אינה מדינה בעלת היסטוריה של אסונות טבע שונים והן בשל הצורך לבחון דרכים לצמצם אפשרות של נזקים כלכליים וסביבתיים אם וכאשר יתרחשו אסונות טבע במדינתו.

משתנים:
- משתנה תלוי- המנעות מאסון טבע על חשבון כלכלי.
- משתנים בלתי תלויים- הכנסה, מצב משפחתי, השכלה.
השאלון הופץ בקרב 50 נבדקים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 רקע
2.2 ניתוח מאמר מוביל - Young, S. Balluz, L. Malilay, J. (2004). "Natural and Technologic Hazardous Material Releases During and After Natural Disasters: A Review"
2.3 השפעות כלכליות של אסונות טבע
2.4 אסונות טבע בישראל ועלותם הכלכלית
2.5 מקומה של ישראל ביחס לאסונות טבע בעולם
3. שיטת המחקר
3.1 שאלת המחקר
3.2 השערות המחקר
3.3 משתנים
3.4 מדגם המחקר
3.5 שיטת דגימה
3.6 כלי המחקר
3.7 הליך המחקר
3.8 עיבוד הנתונים
4. ממצאי המחקר
4.1 הענות למדגם
4.2 סטטיסטיקה תיאורית של משתנים אישיים של משתתפי המדגם
4.3 בחינת השערות המחקר
4.3.1 בחינת קשרים וכיוונם
4.3.2 בחינת הבדלים בין אוכלוסיות
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מסקנות המחקר
5.3 מגבלות המחקר הנוכחי
5.4 הצעות למחקרי המשך
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אסונות טבע הם תופעות גיאולוגיים או מטאורולוגי אשר מזרזים למעשה תהליך התמוטטות ביחסים בין בני האדם וסביבתם או מהווים אירוע חמור ופתאומי (או אירוע איטי, כמו בצורת) בקנה מידה כזה שקהילה מוכה דורשת מאמצים יוצאים מן הכלל להתמודד עם השלכותיה (Wijkman and Timberlake, 1984 ; WHO, 1980 ; Gunn, 1990). החל משנת 1990 השפיעו אסונות טבע בממוצע שנתי על כ-211 מיליון אנשים, היו אחראים למותם של 666000 איש, עלות המוערכת בכ- 79 מיליארד דולרים בשנה. התחלואה המיידית, תמותה ועלויות כלכליות הקשורות לאסונות טבע תועדו אך עם זאת, השלכות על איכות הסביבה של אירועים כאלה לא נחקרו כראוי (Mileti, 1999).

תגים:

אסונות סביבתיים · אסון טבע · פעילות האדם · עוצמה · כלכלה · השלכות · צונאמי · רעידות אדמה · נזקים · שריפות · משבר האקלים · משבר סביבתי · אסונות טבע · קיימות · כלכלה ירוקה · כלכלת סביבה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעות כלכליות של אסונות טבע בארץ ובעולם", סמינריון אודות "השפעות כלכליות של אסונות טבע בארץ ובעולם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.