היישום אינו מחובר לאינטרנט

משפט אייכמן- עדויות מרכזיות אבא קובנר וק.צטניק

עבודה מס' 071016

מחיר: 219.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השוואת העדויות והשלכותיהן.

4,917 מילים ,15 מקורות ,2016

תקציר העבודה:

חיפוש פושעים נאצים והבעתם לדין לא היו בראש סגר העדיפויות של מדינת ישראל בשנות ה-50. הסיבות לכך נעוצות בקשיים של השנים הראשונות להקמת המדינה. שנים אלה כרוכות בייסורים רבים, בינהם התאוששות ממלחמת העצמאות וקליטת העליה הגדולה זרמה לישראל לאורך שנים רבות. בנוסף לקשיים אלה, גם קשיים כלכליים עצומים, קשיי בטחון וקשיים חברתיים ליוו תקופה זו.
מעבר לקשיים אלה, תחושת נקם עוצמתית שררה בקרב העולים אשר חוו את השואה. אותה נקמה התחלקה למעשה לשני מישורים: האחת נקמה בפושעים הנאצים ועוזריהם והשניה נקמה בערבים במלחמת יום הכיפורים כאות נצחון ועצמאות לעומת הקיפוח וההשפלה של תקופת השואה. תחושות אלה הן שעמדו בבסיס חקיקתו של החוק לעשיית דין בנאצים ועוזריהם בשנת 1950 .
במאי 1960 נלכד אדולף אייכמן בארגנטינה והובא לדין בישראל. עדויות רבות נשמעו במשפטו של איימן. מחקר זה יעסוק בשתי עדויות מרכזיות של משפט זה: עדותו של ק. צטניק ועדותו של אבא קובנר, שני דמויות מפתח במשפט אייכמן אשר לקחו חלק בשואה ועדותם תרמה רבות למיצוי הדין הסופי של אייכמן.
תחילה תעסוק הסקירה הספרותית בתיאור דמותו של אייכמן, פשעיו במהלך מלחמת העולם השניה כנגד היהודים ולכידתו והבאתו לדין בישראל. בחלק הבא תסקר אופן בחירת העדים במשפטו של אייכמן, סוגיה מורכבת ביותר כלעצמה. פרק הבא בסקירה עוסק בקץטצניק ואבא קובנר, תיאור דמותם ותרומתם למשפט אייכמן על פי עדותם השונה בדבר פשעיו של אייכמן כלפי היהודים בשואה.
בחלק הבא של המחקר מוצג דיון העוסק בהבדלים בעדויות של ק.טצניק ואבא קובנר במשפטו של אייכמן ותרומתם לפסק הדין עם סיום משפט זה.
אני מוצא בחקר נושא זה תרומה תיאורטית משמעותית לעניין אייכמן, משפטו ועדויות מרכזיות במשפט זה. המחקר כאמור מסדר את החומרים הספרותיים הרבים שנכתבו בנושא זה לידי תיאוריה אחידה הבאה לענות על שאלת המחקר: ק.צטניק ואבא קובנר - מה היו ההשלכות של עדים אלו על משפט אייכמן והחברה הישראלית.
כלי המחקר בו נעשה שימוש בעבודה זו הינו ניתוח ספרותי. כלי זה מאפשר כתיבת עבודה זו על בסיס מחקרים קודמים, כתבות עיתונות ואינטרנט שנעשו בנושא.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. מטרות המחקר והמתודולוגיה
2.1 מטרת המחקר
2.2 שיטת המחקר
2.3 כלי המחקר
2.4 תהליך איסוף הנתונים
3. סקירת ספרות
3.1 אייכמן- דמותו, פשעיו ולכידתו
3.2 אופן בחירת העדים במשפט אייכמן
3.3 ק.צטניק והשפעתו על המשפט
3.4 אבא קובנר והשפעתו על המשפט
4. דיון משווה- השוני והדמיון בהשפעת עדותם של אבא קובנר וק.צטניק
5. סיכום
5.1 מגבלות העבודה
5.2 הצעות לעבודות המשך
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

במשפט אייכמן עלו על דוכן העדים מאה ועשרה ניצולים וגוללו את סיפור השואה. מעבר לשאלה המשפטית על מקומן ותקפותן של העדויות בדיון על אשמתו של אייכמן, אין עוררין על ההשפעה של העדויות על הציבור . החוקרת חנה יבלונקה: "הניצולים לא היו עוד מהגרים-עולים שלמקצתם מספר מסגיר על הזרוע אלא אנשים עם שמות ועם היסטוריה ייחודית שלפתע היה רצון עז לחדור אליה, לשמוע אותה ולאמץ את המספר אותה אל לב לבו של העם. הניצולים הפכו לנציגיה של יהדות אירופה הנרצחת שהפכה באחת מגולה למורשת, מגולה לחלק הטוב ביותר שבעם היהודי, שהישראלים אינם חריגה ממנו אלא חלק ממנו- המשכו(9).

תגים:

שואה · פושעים · נאצים · אדולף אייכמן · משפט · דין · עדות · עונש · תרבות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "משפט אייכמן- עדויות מרכזיות אבא קובנר וק.צטניק", סמינריון אודות "משפט אייכמן- עדויות מרכזיות אבא קובנר וק.צטניק" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.