היישום אינו מחובר לאינטרנט

שורשים אבודים: מאפייני הקליטה וההיטמעות של עולי רוסיה ואתיופיה

עבודה מס' 070996

מחיר: 249.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת האיום הנתפס מפני שתי העליות בהתבסס על תאוריית האיום הבין קבוצתי, מרכיבי העמדה ושליטה חברתית.

3,273 מילים ,30 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

בשנת 2018 מדינת ישראל חגגה 70 שנה לתקומתה המחודשת לאחר גלות יהודית שנמשכה אלפיים שנה. מאז ועד היום המדינה הספיקה להרחיב את אוכלוסייתה בקצב מסחרר על-ידי העלאת יהודים מהתפוצות. העולים הוותיקים ביותר הם יהודי אירופה ה"אשכנזים", ולאחריהם עלו יהודים מארצות האסלאם ה"מזרחיים". שתי העליות המאוחרות יותר שבהן תתמקד עבודה זו התרחשו בעיקר בשנות התשעים הן העלייה מברית המועצות לשעבר והעלייה מאתיופיה. כמו כן, יוצגו ההשפעות של תהליך העלייה על שתי קבוצות העולים, הן מברה"מ והן מאתיופיה. נדון על אופני ההתאקלמות של שתי העליות, על האתגרים ועל הקשיים שהם חוו. בהקשר לאופן ההתמודדות של העולים עם קשיי העלייה, יובאו חוויות אישיות של עולים משתי העליות העולות בקנה אחד עם ממצאי מחקרים שעסקו בנושא זה. התזה שעלתה בעבודה זו היא כי האיום הנתפס מפני העלייה מברית המועצות היה גבוה יותר אך היא הצליחה להשתלב טוב יותר בהשוואה לעלייה מאתיופיה. התזה מתבססת על תאוריית האיום הבין קבוצתי, מרכיבי העמדה ושליטה חברתית. אכן, הממצאים העיקריים שעלו בסקירה תאמו את התזה שהוצגה לעיל. בסוף העבודה יובאו תובנות לגבי הממצאים הללו ויוצע פתרון של דרך להבנת העולים ללא ניסיונות לשנותם בדרך לשילובם המוצלח והרצוי.

קטע מהעבודה:

מדינת ישראל ידועה כמדינה קולטת עליות מאז תקומתה, לכן שוכנות בה קבוצות רבות ומגוונות אשר נוצרו ביניהן מתחים לאורך השנים. קבוצת העולים הראשונה הכילה בעיקר את יהודי אירופה המכונים "אשכנזים". לאחר קום המדינה החלו העליות מארצות האסלאם המכונים "מזרחיים". האשכנזים יצרו מבנה חברתי וחינוך בעלי אופי מערבי בשל השאיפה שישראל תפתח מערכות ביטחון וכלכלה בטכנולוגיה מתקדמת (סימון, 1957). לא ייפלא אפוא כי עולים "מזרחיים" שעלו מארצות מסורתיות וקיוו לעלות בסולם החברתי נדרשו להיטמע בחברה ה"אשכנזית" הקולטת או ל"התמערב" באמצעות תהליכי למידה ולמידה מחדש (בן רפאל,1989 וסבירסקי, 1981).

תגים:

קליטה · עלייה · רוסים · אתיופים · ישראל · פרוסמינריון · החברה הישראלית

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שורשים אבודים: מאפייני הקליטה וההיטמעות של עולי רוסיה ואתיופיה", סמינריון אודות "שורשים אבודים: מאפייני הקליטה וההיטמעות של עולי רוסיה ואתיופיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.