היישום אינו מחובר לאינטרנט

חוויותיהן של נשים מהגרות מאתיופיה את אלימות מצד בן זוגן

עבודה מס' 070988

מחיר: 399.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הנושא באמצעות ראיונות עם שלוש נשים.

6,943 מילים ,33 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

עם הגירתה של הקהילה האתיופית לישראל חלו שינויים במבנה המשפחה, בארגון הכלכלי שלה וביחסי הזוגיות ובמעמד האישה, על רקע הקשיים הכרוכים בהגירה, אלה השפיעו במידה רבה על הקצנת של תופעת האלימות כלפי נשים.
במסגרת המחקר אתבסס על המחקר האיכותני. הכלי המחקרי בו יעשה שימוש הוא: ראיון עומק מובנה-למחצה. ראיון מסוג זה מספק נגישות להקשרים תרבותיים של התנהגות האנשים, ולכן הוא מספק לחוקרים דרך להבין את המשמעות של ההתנהגות הזו (שקדי, 2003). באמצעות הראיון ניתן ללמוד מתוך נקודת מבטן של נשים אתיופיות שחוו אלימות מצד בן זוגן אודות משמעות האלימות והאופן שהן מתמודדות עמה. מכיוון שהמחקר הנוכחי עוסק בנושא רגיש וטראומטי יש צורך בכלי מסוג זה משום שחשוב לתעד את החוויה הרגשית הסובייקטיבית של הנשים מנקודת מבטן, ודרך הכי טובה היא באמצעות ראיונות עומק חצי מובנים.
ניתוח הראיונות מתבסס על ה"תיאוריה המעוגנת בשדה".
במחקר השתתפו שלוש נשים שחוו התעללות בצד בעלן או בן זוגן ובעקבות זאת הגיעו למשרד הרווחה במרכז הארץ.

תוכן העניינים:
רציונל
סקירת ספרות
-אלימות כלפי נשים
-אלימות במשפחה
-גורמים מנבאים למעשי אלימות בזוגיות או משפחה
-הגירה
-הגירת יהודי אתיופיה
-פטריארכליות
-סיכום סקירת הספרות
המחקר
-שיטת המחקר
-כלי המחקר
-שיטת ניתוח הנתונים
-אוכלוסיית המחקר
-איסוף הנתונים וניתוחם
ממצאים
-התחלת גילוי האלימות
-השלכות של גילוי אלימות
-דרכי התמודדות אל מול האלימות
דיון
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ההסבר הראשון להסלמת האלימות עם ההגירה לישראל הוא התערערות המבנה המשפחתי המסורתי. העלייה ההדרגתית מאתיופיה לארץ ותנאי הדיור בישראל הביאו לכך שנוצרה הפרדה בין חלקי המשפחה ועמה נוצר ההכרח לבנות, לראשונה יחידה עצמאית של המשפחה הגרעינית (אדלשטיין, 2012). כך מצאו את עצמם הבעל והאישה במצב חדש להם, מתמודדים עם העול הכלכלי וכן עם השינויים התרבותיים ללא תמיכה של חברי המשפחה לה היו רגילים, דבר שהוסיף מתח רב להתנהלות המשפחתית.
ההסבר השני מתמקד בתפיסה הרווחת בקרב הקהילה האתיופית בישראל כי ה"מרווחיות הגדולות" של ההגירה הן הנשים ואילו הגברים הם אלו שנאלצו לשלם את המחיר, עקב עזיבת התרבות הפטריארכלית (אדלשטיין, 2012).

תגים:

אלימות · נשים · אלימות במשפחה · עולים אתיופים · מעמד האישה · מעמד הגבר · מחקר איכותני · ראיונות אישיים · אתיופיה · אתיופים · אתיופיות · פטריארכיה · פטריארכלי · משפחה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חוויותיהן של נשים מהגרות מאתיופיה את אלימות מצד בן זוגן", סמינריון אודות "חוויותיהן של נשים מהגרות מאתיופיה את אלימות מצד בן זוגן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.