היישום אינו מחובר לאינטרנט

אימפולסיביות והפרעות נפשיות

עבודה מס' 070974

מחיר: 349.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאור הנושאים הקשורים בהפרעה זו.

21,970 מילים ,60 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

עבודה זו תעסוק בהפרעה טורדנית-כפייתית, אשר מוגדרת כאחת מהפרעות החרדה ותנסה לתאר את הנושאים הקשורים בהפרעה זו. במשך שנים, תיאוריות רבות מנסות לתת הסברים ודרכי טיפול לתופעה, אך לרובן יש הסברים חלקיים בלבד ולא ממצים.
הפרק הראשון של העבודה יעסוק בהסבר החרדה באופן כללי, ויעמוד על ההבדלים בין פחד וחרדה ובין חרדה נורמאלית וחרדה פתולוגית. לאחר מכן, הוא יגדיר מהן הפרעות חרדה, מהם הסימפטומים, השכיחות ולבסוף ייתן את סוגי הפרעות החרדה.
הפרק השני יעסוק בהפרעה טורדנית-כפייתית ויראה בפירוט מהי אובססיה ומהי קומפולסיה. בהמשך הוא ייתן הגדרה להפרעה זו על פי ספר הסיווג הרפואי ICD-10. בשלב הבא יוצגו התמונה הקלינית, מהלך ההפרעה והפרוגנוזה וכמובן שכיחות התופעה, הבדלים בין המינים והגילאים , הפרעות נלוות וטיפוסי ההפרעה.
הפרק השלישי יציג את המודלים השונים של OCD.
הפרק הרביעי ידון באספקטים הגנטיים, הביולוגיים והפמונולוגיה של OCD.
הפרק החמישי יסביר מהם הגורמים להפרעה טורדנית-כפייתית, על פי התיאוריות השונות, והן התיאוריה הפסיכואנליטית, התיאוריה הביולוגית, התיאוריה הביהביוריסטית-קוגניטיבית והתיאוריה הפסיכו-ביזארית, כאשר לכל תיאוריה יש הסבר שונה להפרעה טורדנית-כפייתית. הפרק הרביעי יעסוק בטיפול בהפרעה טורדנית-כפייתית, על פי התיאוריה הפסיכואנליטית, התיאוריה הביולוגית והתיאוריה הביהביוריסטית.
הפרק השישי יעסוק בטיפול בהפרעה לפי הגישות השונות.

בחרנו בנושא זה, ולמרות שאנחנו לא באים מתחום הפסיכולוגיה משום שעניין אותנו להבין מהם הגורמים השונים להפרעה, האם יש דרכי טיפול שיכולות לסייע לחולים בהפרעה זו. בנוסף, הפרעה זו היא כל כך מגוונת ובעלת פנים רבות וצורות שונות של התנהגות כפייתית, ומאוד עניין אותנו ללמוד על כך.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1 :חרדה
חרדה נומאלית ופחד
חרדה פתולוגית
הפרעות חרדה
סמפטומים של חרדה
שכיחות החרדה
סוגי חרדה
פרק 2: הפרעה טורדנית כפייתית
אובססיה
קומפולסיה
הגדרה לפי ICD 10
סמפטומים
התמונה הקלינית
שכיחות ההפרעה
הבדלים בין המינים והגילאים
הפרעות נלוות
טיפוסים של ההפרעה
פרק 3: מודלים של OCD
מודל נוירו-התפתחותי
מודל פסיכולוגי-נוירו-אנטומי
המודל הנוירואנטומי
מודל structured event complex
המודל הביו-פסיכופתולוגי
פרק 4:נוירוביולוגיה,גנטיקה ופנומולוגיה
נוירוכימיה
דופמין-סרוטונין
נוירו אנטומיה
גניטיקה
נוירו-אימונולוגיה
פרק 5:הגורמים להבנת ההפרעה-התיאוריות השונות
התיאוריה הפסיכואנליטית
התיאוריה הביולוגית
התיאוריה הביהיביוריסטית
התיאוריה הפסיכו-ביזארית
פרק6: הטיפול ב OCD
הגישה הפסיכואנליטית
הגישה הביולוגית
ניתוח מוח
הגישה הביהיביוריסטית
מניעת תגובה
סיכום
מקורות

קטע מהעבודה:

רובנו חשים חרדים ומתוחים לנוכח איומים או סיטואציות מלחיצות. תחושות כאלה הן תגובות נורמאליות ללחץ, אולם יש להבדיל בין חרדה נורמאלית ובין חרדה פתולוגית Atkinson) (2003& Hilgard, החרדה הנורמאלית מתעוררת לנוכח מצבים מאיימים, ומעידה על שינוי, גדילה והתפתחות, וגורמת לאדם לפנות לעשייה חדשה, לחוות חוויות חדשות שאינו מנוסה ורגיל להן. ולכן, מטרת החרדה הנורמאלית תהיה להוביל לפעולה שתסלק את האיום או תפחית אותו. זוהי בדרך כלל פעילות בריאה, כאשר מופעלים מנגנוני התמודדות מודעים ומנגנוני הגנה בריאים ויעילים. לעומתה, החרדה הפתולוגית היא תגובה מוגזמת ולא מתאימה לגירוי הן מבחינת עוצמת האפקט החרדתי והן מבחינת משכו (אליצור, טיאנו, מוניץ ונוימן, 2002).

תגים:

פסיכולוגיה · חרדה · פחד · הפרעה נפשית · OCD · נוירוביולוגיה · גנטיקה · טיפול · נוירואנטומי · נוירוטיות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אימפולסיביות והפרעות נפשיות", סמינריון אודות "אימפולסיביות והפרעות נפשיות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.