היישום אינו מחובר לאינטרנט

יוגה והשפעותיה הפיזיולוגיות והנפשיות

עבודה מס' 064908

מחיר: 95.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: רקע הסטורי, ענפי היוגה, שיטות אימון מרכזיות.

3,336 מילים ,11 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

היוגה היא תורה שלמה, ומקיפה את כל תחומי החיים, החל ממדיטציה, תרגול האסאנות, תזונה, מודעות למחשבות ולמעשים, תפילות ובמקרים מסוימים,בעיקר בהודו, ישנו שימוש גם באייקונים דתיים.
בחרתי להתייחס ליוגה כפי שהיא באה לידי ביטוי בעולם המערבי, שילוב של פעילות גופנית ומדיטציה המותאמים להווי והתרבות העכשווית.
ליוגה קיימים אינספור זרמים ושיטות שונות, לעיתים קיימים הבדלים רבים בין שיטה לשיטה ולפעמים השיטות דומות מאוד, אך המשותף לכל השיטות הללו, הוא המהות - חיבור בין הרוח האנושית לרוח האוניברסאלית, במילים אחרות, הקשר שקיים בין האדם לבין הטבע. כמובן שחיבור זה בא לידי ביטוי בתרגול.
לכל אסאנה ביוגה יש שם, בד"כ השם הוא בסנסקריט- שפה הודית עתיקה, וחלק גדול מהשמות לקוחים מעולם החי והצומח. דרך השם אפשר לעתים להבין את משמעות התנוחה, למשל תנוחת העץ - ורקסאסאנה, יוצרת אצל המתרגל תחושת יציבות ואיזון ודומה בצורתה למעין עץ. תנוחת החתול - ביליקסאנה, מדמה את צורת ההתקמרות והמתיחה שמבצע החתול.
אמנם, היוגה היא הפעילות הגופנית העתיקה ביותר הידועה כיום, אך היא תקפה ואיתנה גם היום, ורק משתבחת עם השנים, באופן שהחשיפה אל היוגה, והמודעות בקרב האוכלוסייה לתועלת שניתן להפיק ממנה רק הולכת וגוברת, וניתן למצוא דרכה אינספור שימושים לפתרון בעיות של העת החדשה.
מאז הגעתם של מורי היוגה הראשונים מהודו אל המערב, תפסה מתודיקת היוגה תאוצה רבה, והפריסה העולמית שלה היא ייחודית ופנומנאלית בגדולה ובקצבה המהיר.
בארה"ב בלבד ישנם קרוב ל28 מליון אמריקאים לערך המתרגלים יוגה. ישנם כ70000 מורים שהוכשרו ללימוד יוגה בארה"ב וקנדה. כל שנה נוספים עוד ועוד מתרגלים, ושוק היוגה בארה"ב וקנדה הולך ומתעצם.
באתר למכרת ספרים AMAZON, למשל, ישנם 18,700 ספרים בנושאים הקשורים ליוגה. ההערכה גסה היא, כי שוק היוגה מגלגל כ27 ביליון דולר כל שנה. [14]

תוכן עניינים:
1.מבוא
2. מהי יוגה?
2.1 הגדרה
2.2 רקע היסטורי
2.3 ענפי היוגה
2.4 היוגה והדת
2.5 שיטות אימון מרכזיות ביוגה
3. השפעות פיזיולוגיות של תרגול יוגה
3.1 הזדקנות הגוף ומניעתו ע"י תרגול היוגה
3.2 פעילות שרירי הבטן - השוואה בין נשימות יוגה וכפיפות בטן
3.3 השפעת היוגה על פעילות הלב וכלי הדם ועל רמות הסוכר בדם בחולי סכרת.
4. תרומת היוגה לבריאות הנפשית
4.1 יעילות שילוב לימוד היוגה בחינוך הגופני בבית הספר
4.2 טיפול בעזרת יוגה בהפרעות פוסט-טראומתיות
5. סיכום
6. דעה אישית
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המילה יוגה מגיעה מן השורש יוג' ((yoke בסנסקריט. פירוש השורש הוא לקשור, לצרף, למקד את תשומת הלב, להשתמש וליישם.במילה זו נחשפים היבטים שונים של מלוא טווח המאמץ המושקע בידי בני האדם, כדי לזכות בשלווה פנימית ובשמחה. [1]
יוגה היא השיטה העתיקה ביותר בעולם להתפתחות אישית, המשלבת בין הגוף כולו, המחשב (mind) והרוח האנושית. התרגול משלב את כל התנועות הדרושות לבריאות גופנית יחד עם טכניקות של נשימות ומדיטציה, המבטיחות שקט נפשי ועוזרות להגשמה עצמית.[3]

תגים:

גוף · הוליסטי · התעמלות · ונפש · יוגה · ספורט

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יוגה והשפעותיה הפיזיולוגיות והנפשיות", סמינריון אודות "יוגה והשפעותיה הפיזיולוגיות והנפשיות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.