היישום אינו מחובר לאינטרנט

מניעיהם של משתתפים מערביים לקחת חלק בסדנת היוגה שמקורה בפילוסופיה הודית

עבודה מס' 068783

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת המניעים באמצעות תצפיות וראיונות באחד מחדרי הכושר.

4,992 מילים ,15 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

העבודה סוקרת את המונח "עידן חדש", את המניעים השונים אשר מביאים אדם לקחת חלק בפעולה רוחנית, בין אם מניעים פיזיים, ובין אם זה מניעים רוחניים- נפשיים המביאים אדם לנקוט חלק בהליך מורכב אשר מקורותיו מהעולם המיסטי- פילוסופי.

לאור הנתונים שאספנו במהלך תצפיות השדה, ראיון עם המדריכה והמשתתפים בסדנא וחומר תיאורטי ספרותי, נציג בעבודה הנוכחית את השאלה:
מהן מניעיהם של משתתפים מערביים לקחת חלק בסדנת יוגה, דרך חיים המושתתת על פילוסופיה הודית השואפת להגיע להארה?
בבואנו לענות על שאלה זו בחנו את סיבותיהם השונות של משתתפים בסדנת יוגה המתקיימת בחדר כושר ה"פולס" ובסדנא המתקיימת באופן פרטי, לקחת חלק בפרקטיקה שהיגרה מתרבות המזרח.

בפרק הראשון נעסוק בתופעת העידן החדש המהווה סוג של "טרנד" המניע להשתתף בסדנאות שמקורן במזרח. בפרק זה נציג את ממצאי התצפיות והראיונות אשר יתנו רקע למושג "העידן החדש" ויסבירו דרך עינינו כיצד הוא מהווה מניע לעיסוק ביוגה.
בפרק שני נדבר על המניע הפיזיולוגי ועל הדגש ששמים המשתתפים על תרומת היוגה לעיצוב הגוף. בפרק זה נראה כיצד שיקולים פיזיים מניעים משתתפים מערביים לקחת חלק בסדנת היוגה ומה האופי הפיזי של הפרקטיקה כפי שנצפה על ידינו.
בפרק השלישי נציג את המניע הרוחני נפשי והחיפוש אחרי ה"עצמי" של אותם המשתתפים. בפרק זה נראה כיצד מניעים רוחניים ונפשיים ולפעמים גם "חיפוש עצמי" מביאים משתתפים מערביים להשתתף בסדנת היוגה וכיצד דרך עיניהם הם מוצאים סוג של שלווה.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק ראשון - "עידן חדש"
פרק שני - המניע הפיזי
פרק שלישי - המניע הרוחני - נפשי
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אנשי "העידן החדש" בנקודת מבטם ואמונותיהן השונות מתאימים כפי הנראה, בהשתמש בסקירתו של מאקיי (2005) בנוגע לעמדות עיקריות סביב סוגיות הגלובליזציה ל"גלובליסטים אופטימיסטים" סוג זה של עמדה מתאפיין בטענה שהעולם מתקדם לעבר כפר גלובלי שיאפשר שחרור מכבלים קהילתיים וכי אופי דמוקרטי של שוק חופשי מאפשר מגוון רחב של דעות. הם גם מתאימים לעמדת ה"טרנספורמליציונליסטים" המציגים דברים כמורכבים ורואים שינויים שבאו בעקבות הגלובליזציה כחשובים וכרב כיווניים בין המערב למדינות מתפתחות.

תגים:

יוגה · פילוסופיה · עידן חדש · רוחניות · מיסטיקה · מזרח · הודו · הארה · סין

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מניעיהם של משתתפים מערביים לקחת חלק בסדנת היוגה שמקורה בפילוסופיה הודית", סמינריון אודות "מניעיהם של משתתפים מערביים לקחת חלק בסדנת היוגה שמקורה בפילוסופיה הודית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.