היישום אינו מחובר לאינטרנט

תרבות צריכת מזון מהיר בקרב בני נוער

עבודה מס' 070972

מחיר: 269.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהם הערכים המרכזיים הבאים לידי ביטוי בתרבות צריכת המזון המהיר בקרב בני נוער?

5,890 מילים ,15 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

מטרת המחקר הינה לבחון את הערכים המובילים בתרבות הצריכה ולבחון את הקשרם לצריכת מזון מהיר הנפוצה כיום ברחבי כל העולם. המחקר נועד לתת מענה על דפוס צריכת המזון המהיר בעולם, השלכותיו השונות והקשרו לתרבות צריכה מערבית אשר תופסת תאוצה בכל הפרמטרים השונים בחיינו כיום במאה הנוכחית.
שאלת המחקר במחקר זה הינה: מהם הערכים המרכזיים הבאים לידי ביטוי בתרבות צריכת המזון המהיר בקרב בני נוער?
בחלק הראשון של מחקר זה בחרתי ראשית לסקור את הרקע של תופעת תרבות הצריכה של מזון מהיר הקיימת כיום ברחבי העולם , לאמוד על סיבותיה וכמובן השלכותיה בטווח הקצר והארוך. בשלב הבא אבחן כיצד ניתן למגר את התופעה של צריכת מזון מהיר בקרב בני נוער ואציע מספר פתרונות קיימים להתמודדות זו.
בחלק השני של המחקר הנוכחי, אדון בממצאי הסקירה הספרותית, אסקור את המגמות הקיימות בנושא תרבות הצריכה של מזון מהיר בקרב בני נוער ואציג מספר מסקנות מתוך הנושא. בנוסף, אציג את מגבלות המחקר הנוכחי ואציע הצעות למחקרי המשך בנושא אשר יאפשרו לבחון את סוגיית תרבות הצריכה בהיבטים נוספים.

תוכן עניינים:
1. תקציר
2. מבוא
3. סקירת ספרות
3.1 ג'אנק פוד- למה
3.2 תרבות צריכה- רקע
3.3 תרבות צריכת מזון מהיר בקרב בני נוער
3.3.1 מאפיינים דמוגראפיים
3.3.2 מאפיינים התנהגותיים
3.4 השלכות התופעה
3.4.1 מבחינה סביבתית
3.4.2 מבחינה רפואית
3.5 דרכי התמודדות עם התופעה
3.5.1 היבט סביבתי
3.5.2 היבט בריאותי
4. מתודולוגיה ומהלך המחקר
4.1 מטרת המחקר
4.2 שאלת המחקר
4.3 שיטת המחקר
4.4 כלי המחקר
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מגבלות המחקר
5.3 הצעות למחקרי המשך
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בעולם המערבי המודרני ישנה נטייה לצרוך "מזון מהיר" - סוגי ג'אנק פוד, בצורת מזונות מעובדים, שמטרתם "לסתום את החור בבטן" במינימום זמן ומאמץ. כתוצאה מכך, מתפתחים הרגלי אכילה ושתייה מעוותים מן היסוד. נוצר מעגל קסמים המאופיין בתחושת רעב תמידי אפילו אם הבטן מלאה. אנו עומדים מול התופעה המוכרת ושואלים את עצמנו - איך זה קורה?
נחמיאס (2013) טוענת כי ההסבר הוא פשוט והגיוני - מתוך הצורך הטבעי של הגוף להזין את עצמו, הוא מפעיל את מנגנון הרעב ומבקש מזון. במידה והוא מקבל מזון שאינו מכיל את הרכיבים המזינים להם הוא זקוק, הוא לא בא על סיפוקו ומשדר שוב רעב, למרות שהקיבה מלאה. כך מידת הקיבה מתרחבת והגוף צורך יותר ויותר מזון, שלמעשה, ברובו הוא פסולת. הפסולת, בחלקה, מצטברת בגוף בצורת שומן, ובחלקה מעמיסה על הגוף ומזהמת אותו.

תגים:

תזונה · בני נוער · ילדים · מזון · ג'אנק פוד · תרבות הצריכה · ערכים תזונתיים · רשתות מזון · בריאות · השמנה · בזבוז · השלכות · מזון ביתי · אוכל · אכילה · אמריקה · אמריקאי · תאגידים · התבגרות · מתבגרים · בריאות · מחלות · סוכרת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תרבות צריכת מזון מהיר בקרב בני נוער", סמינריון אודות "תרבות צריכת מזון מהיר בקרב בני נוער" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.