היישום אינו מחובר לאינטרנט

התנהגות צרכנים ברשתות מזון מהיר

עבודה מס' 050264

מחיר: 252.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מטרת מחקר זה היא לאתר מאפיינים של צרכני המזון המהיר והמניעים אותם, במטרה להציע טקטיקות להגדלת רווחים.

6,305 מילים ,27 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

בעשור האחרון, תפסו מסעדות המזון המהיר מקום נרחב בחייהם של תושבי הערים בארץ ובעולם בכלל. ללא ספק, זהו אחד הסממנים הבולטים בתיעוש החברה, מהפכות פמיניסטיות ויציאתן של נשים רבות לעבודה, דגש על כלכלה חופשית והתפתחות ערכים אינדיבידואליסטים ומימוש עצמי.
התנהגות צרכנית היא חלק בלתי נפרד מהקיום האנושי. פעולת הצריכה מתבצעת יום יום בכל תחום בחיים והיא משפיעה ומושפעת מגורמים רבים באופן הדדי.
המילה צרכן הינה כללית ביותר. כל אדם הוא צרכן מיום היוולדו ועד יום מותו.
בשיווק מקובל להבחין בין קבוצות צרכנים שונות. כל אחת מקבוצות אלו מהווה שוק למוצרים שונים.

התנהגות צרכנים:
"כלל ההתנהגות הפסיכולוגית, החברתית והפיסית של לקוחות בכוח כאשר הם נעשים מודעים אל, מעריכים, רוכשים צורכים ומספרים לזולתם אודות מוצרים ושירותים" (המכון לפריון, 1987).
הגדרה זו, מדגישה את העובדה שהתנהגות הצרכנים היא בעת ובעונה אחת תהליך אישי ותהליך קבוצתי. ההגדרה מתחקה אחר הצרכן, מהמודעות הראשונית ועד ההערכה שלאחר תהליך הרכישה (השלבים בתהליך קבלת החלטה יפורט בהמשך).
כמו כן, הגדרה זו מקיפה את דפוסי התקשורת, הרכישה והצריכה.

הבנת התנהגותם של הצרכנים בשיווקים אותם אנו משרתים, היא תנאי מוקדם לתכנון יעיל של השיווק. כל תהליך של קבלת החלטות אסטרטגיות כרוך בחיזוי התנהגותם של הצרכנים בתגובה לפעולות השיווק.
ואולם, יש לסייג את המשפט 'הבנת התנהגות צרכנים'. אין זאת אומרת שיש להבין את התנהגות הצרכנים בכלל ולא שיווקים המוניים, אלא המפתח כיום לשיווק יעיל ונבון הוא "מיקרו-שיווק" או "שיווק לגומחות" או בשפת המקצוע "שיווק מטרה".
שיווק כזה, מחייב הבנה עמוקה ביותר של השוק ובחינת כל פלח מקרוב..
מקור המידע הטוב ביותר לשם כך, הוא - הלקוחות ובמובן הצר של המילה. כל יודע דבר כיום, מבין שיש לשוחח עם הלקוחות, להקשיב להם, להבין את צורכיהם האמיתיים. (לינמן וסטנסטון, 1993).

מטרת מחקר זה, היא לאתר מאפיינים של פלח השוק הצורך את שרותיי המזון המהיר והמניעים אותו לצרוך סוג זה של מזון, במטרה להציע טקטיקות להגדלת רווחי המסעדות למזון מהיר, באמצעות פילוח השוק הספציפי והבנת התנהגותו הצרכנית.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות ומסגרת תיאורטית
2.1 מודלים בסיסיים בהתנהגות צרכנים
2.2 תהליכי החלטה של הצרכן
2.3 שווק מטרה
2.4 שביעות רצון של לקוחות
2.5 האסטרטגיות של תקשורת שיווקית
3. שיטות מחקר
3.1 השערת המחקר ומטרתו
3.2 טכניקת איסוף הנתונים
3.3 מהימנות המחקר
3.4 אוכלוסית המטרה
3.5 אופן ניקוד השאלון
4. ממצאים
5. דיון
6. מסקנות והמלצות
6.1 מגבלות המחקר
6.2 הסתייגות תיאורטית ומחקרית
7. רשימת מקורות
8. נספח: שאלון

תגים:

המבורגר · שוק · שווק · מקדונלדס · צרכן · פלח · פילוח · צריכה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התנהגות צרכנים ברשתות מזון מהיר", סמינריון אודות "התנהגות צרכנים ברשתות מזון מהיר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.