היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת הביטחון האישי על איכות השירות בקרב עובדים סוציאליים

עבודה מס' 070886

מחיר: 319.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם למקרי האלימות שחווים עובדים סוציאליים ישנה השפעה על איכות השירות שעובדים אלה נותנים לקהילה?

6,822 מילים ,22 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

עובד סוציאלי הוא אדם העוסק בעבודה סוציאלית לאחר שסיים לימודים אקדמיים במקצוע זה. בישראל נדרש רישום בפנקס העובדים הסוציאליים לשם עיסוק בעבודה סוציאלית. עובדים סוציאליים נותנים סיוע לאנשים הנתונים במצב משברי או במצוקה. כחלק ממדיניות מדינת הרווחה מועסקים עובדים סוציאליים במגזר הציבורי (על ידי המדינה, הרשויות המקומיות וגופים ציבוריים נוספים). במסגרת הפרטת שירותי הרווחה מועסקים עובדים סוציאליים גם במסגרת המגזר השלישי.
מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון את השפעת תנאי העסקה ובטחון תעסוקתי בהקשר של חווית אלימות במקום העבודה בקרב עובדים סוציאליים על איכות השירות הניתנת על ידי עובדים אלה. לפיכך, שאלת המחקר המובילה את עבודה זו הינה: האם לתנאי העסקה וחווית האלימות שחווים עובדים סוציאליים ישנה השפעה על איכות השירות שעובדים אלה נותנים לקהילה?
מתוך שאלה זו עולות תתי שאלות המחקר הבאות: באיזו מידה קיים קשר בין תחושת ביטחון במקום העבודה בקרב עובדים סוציאליים לבין איכות השירות שהם נותנים; באיזו מידה קיים הבדל בתחושת הביטחון והמוגנות בין עובדים סוציאליים בלשכות הרווחה בפריפריה לעומת מרכז; וכיצד תחושת המוגנות משפיעה על השירות שהם נותנים למטופלים?
על מנת לתת מענה הולם לסוגיות מחקריות אלה, המחקר בנוי באופן הבא: : הפרק הראשון הינו פרק הסקירה הספרותית אשר סוקר תחילה מהו בטחון תעסוקתי ומהן תנאי עבודה וכיצד הם באים לידי ביטוי בקרב עובדים סוציאליים המועסקים תחת אגף הרווחה בעיר קרית שמונה. החלק השני של הסקירה עוסק באלימות כלפי עובדים סוציאליים כאשר תחילה סוקר הפרק את המונח אלימות, אלימות במקום העבודה ולבסוף מוצג פרק הסוקר את האלימות המתרחשת כלפי עובדים סוציאליים. חלק רביעי בסקירה הספרותית מציג את המונח איכות השירות תוך הגדרת המונח והתמקדות באיכות טיפול בבני אדם על ידי שירותים סוציאליים. לבסוף מציגה הסקירה את הקשר בין המשתנים שנסקרו כלומר השפעת האלימות על איכות השירות של העובד הסוציאלי.
הפרק השני של המחקר הינו פרק שיטת המחקר המציג את משתני המחקר השונים ופירוטם, כלי המחקר בו נעשה שימוש, תיאור השאלון, מדגם המחקר ושיטות סטטיסטיות שונות לבחינת השערות המחקר. חלק זה מהווה פירוט של החלק האמפירי של עבודה זו. בחלק השלישי מופיע פרק הממצאים אשר יציג באופן שיטתי וסדור את ממצאי המחקר השונים שהתקבלו מתוך מבחנים סטטיסטיים על פי סדר השערות המחקר. חלק זה יציג הן באופן כמותי והן בליווי תיאורטי את הממצאים ומאפשר להבין האם השערות המחקר השונות אוששו או לא אוששו.
חלקו הרביעי של המחקר הינו למעשה פרק הדיון אשר יציג את עיקרי ממצאי המחקר הנוכחי תוך הצגת זוויות מחשבה נוספות בדבר הנושא הנבחן. חלק זה למעשה הינו סיכום העבודה והצגת אינטגרציית הממצאים האיכותניים והאמפיריים רלוונטיים השונים שעלו מתוך בחינת הנושא.

הכלי המרכזי המשמש במערך מחקר תיאורי לתיאור התפלגות של משתנים מסוים וגילוי קשרים בין תופעות- משתנים הינו הסקר. שאלון הוא אחד מדרכי ביצוע הסקר והוא הכלי בו יעשה שימוש במחקר זה. שאלון זה הינו מובנה ומכיל שאלות סגורות שסדרן קבוע מראש. השאלון במחקר זה הינו אנונימי. מטרת האנונימיות בשאלון הנוכחי הייתה לצורך שיתוף פעולה וכנות מלאה של הנסקרים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 ביטחון תעסוקתי ותנאי עבודה
2.1.1 אגף הרווחה בקרית שמונה
2.1.2 בטחון תעסוקתי של עובדים סוציאליים
2.2 אלימות כלפי עובדים סוציאליים
2.2.1 הגדרת אלימות
2.2.2 אלימות במקום העבודה
2.3 אלימות כלפי עובדים סוציאליים
2.4 איכות השירות
2.5 השפעת אלימות על איכות השירות של העובד הסוציאלי
3. מתודולוגיית המחקר
3.1 מערך המחקר
3.2 משתני המחקר
3.3 מדגם המחקר
3.4 שיקולים בבחירת שיטת הדגימה
3.5 אתיקה בדגימה
3.6 הליך המחקר
3.7 כלי המחקר
3.8 כלים סטטיסטיים
4. ממצאים
4.1 משתתפי המחקר
4.2 משתני המחקר
4.3 בחינת השערות המחקר
4.3.1 קורלציה בין משתנים
4.3.2 הבדלים בין קבוצות במדגם
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מסקנת המחקר
5.3 מגבלות המחקר
5.4 הצעה למחקרי המשך
6. ביבליוגרפיה
7. נספחים

קטע מהעבודה:

לתנאי העבודה של העובד השפעה רבה על תפקודו היומיומי. חלק משמעותי וגדול שתורם למוטיבציה של העובדים, הוא תנאי העסקתם בארגון שכוללים בין היתר את סביבת העבודה, המשכורת, בונוסים, חופשים, זכויות העובד וכו'. תנאי העסקה הם חלק חשוב ומרכזי אשר להם השפעה ניכרת על רמת תפקודו של העובד, רמת ההנעה שלו ומידת הנתינה שלו לארגון. קיימת חשיבות רבה לסביבת העבודה של העובד בארגון שכוללים גם את תנאי העבודה והמרחב הפיזי שהעובד נמצא בו. ניתן להסיק שעובדים אשר חשים מרוצים מסביבת עבודתם יהיו עובדים מרוצים יותר, נאמנים יותר, ישקיעו מרצונם ויאריכו את שהותם בארגון. עיצוב סביבת עבודה המותאמת לפעילות הארגון ולאסטרטגיה המנחה אותה מעלה את רמת מיצוי ותפוקת העבודה ומשפיעים על רווחיות החברה. תובנה זו מקובלת כיום על חוקרים ואנשי מקצוע מתחומי הניהול, פסיכולוגיה הארגונית והסביבתית (גורן- ווינדזור, 2016).

תגים:

ביטחון אישי · איכות · שירות · ציבורי · רווחה · אלימות · מצוקה · תעסוקה · קהילה · תנאים · ביטחון תעסוקתי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת הביטחון האישי על איכות השירות בקרב עובדים סוציאליים", סמינריון אודות "השפעת הביטחון האישי על איכות השירות בקרב עובדים סוציאליים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.