היישום אינו מחובר לאינטרנט

שירת החול של שלמה אבן גבירול

עבודה מס' 070864

מחיר: 399.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח השירים: "מילצתי בדאגתי" ו"כאבי רב"

4,951 מילים ,5 מקורות ,2021

תקציר העבודה:

יצירותיו בשירה ובפיוט הן רבות, ואחת החשובות בהן היא השירה הדתית - רוחנית- פילוסופית כתר מלכות, זוהי יצירה פילוסופית- פיוטית ארוכה המתארת את האל, את הבריאה ואת האדם העומד בפני בוראו. אין כאן פשוט פילוסופיה בטורי שירה, אלא יצירה מרגשת ואישית מאד המתארת רעיונות עמוקים ותחושות עזות. פרופסור ישראל לוין כתב בספרו על היצירה לעיל כך: "בהכרתי ראיתיו כשיר הקודש העברי החשוב ביותר שלאחר התקופה המקראית; שאין עוד שיר בודד אחד שמשקף כמוהו - בהיקפו, בתכניו העשירים, ברוחב דעתו, בעמקות רעיונותיו, בעוצמת הביטוי למגוון גילוייה של החוויה הדתית ובערכיו השיריים - האסתטיים - את עולמה הרוחני של יהדות ספרד המוסלמית; שהוא איננו רק "אחת היצירות המופלאות ביותר של השירה ההגותית בספרות העולם" , אלא גם של השירה הלירית.

תוכן העניינים:
הקדמה
שלמה אבן גבירול - על חייו
יצירותיו של אבן גבירול
חלק ראשון - ניתוח שירים
מילצתי בדאגתי / שלמה אבן גבירול
ניתוח השיר
הז'אנר של השיר + כיצד בא לידי ביטוי בשיר
תבנית השיר
הדיאלוג בשיר
השיר כאבי רב \ שלמה אבן גבירול
ניתוח השיר
חלק שני: סיכום המאמר שתי קריאות אביבה דורון
ג. השיר מליצתי בדאגתי בין קריאה ראשונה לשנייה
מסקנות מהמאמר
חלק שלישי : הגדרת מושגים לפי יהודה רצהבי
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

לפני שאתחיל בניתוח השיר ברצוני לציין כי אנתח אותו בקריאה ראשונה לפי הקונוונציה הרווחת הידועה והשכיחה ובפרק של סיכום מאמר אנתחו בקצרה בקריאה שנייה.
השיר הזה שייך לז'אנר התלונה. המשורר מלין על תבל בדרך כלל או על דחייה חברתית בגין מחלת עורו הקשה.
בית ראשון: בבתי הראשון המשורר מתחיל אותו בהצהרה שמליצתו דברי חוכמתו הדופים בדאגה ושמחתו עטופה באנחה. המשורר מדבר בשיר בגוף ראשון "אני".

תגים:

שירה · יהדות · יהודים · יהודי · ספרות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שירת החול של שלמה אבן גבירול", סמינריון אודות "שירת החול של שלמה אבן גבירול" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.