היישום אינו מחובר לאינטרנט

קבלת החלטה על מעבר קופת חולים בישראל

עבודה מס' 070858

מחיר: 309.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת הגורמים למעבר קופות חולים בישראל בקרב אזרחי המדינה.

6,350 מילים ,10 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

בישראל ישנן 4 קופות חולים: כללית, מכבי, לאומית ומאוחדת. אזרחי מדינת ישראל חברים באחת מן קופות החולים מגיל 18 או מסיום צבא ושירות לאומי. על פי פילוח חלוקת הלקוחות בין הקופות, מרבית האזרחים, כ-53%, חברים בקופת חולים כללית.
החוק במדינת ישראל מאפשר מעבר בין קופות החולים 4 פעמים בשנה בתאריכים קבועים, אולם מרבית הלקוחות נשארים באותה קופה בה היו חברים ואינם עוברים לקופת חולים אחרת. לכך ישנם מספר סיבות. לשם בחינת הסוגיה הנ"ל, המחקר מציג תיאוריות שונות על קבלת החלטות וסוקר את מערכת קופות החולים בארץ. בנוסף, המחקר עושה שימוש בשאלון מובנה אמריקאי בעל 4 חלקים: פרטים אישיים, בחינת גורמים למעבר קופת חולים, בחינת גורמים להישארות בקופת חולים ודפוס מעברים בין מנויים ונותני שירות. כלי זה נועד לתת מענה על שאלת החקר: מהם הגורמים למעבר קופות חולים בישראל בקרב אזרחי המדינה?
בחינת שאלה זו העלתה כי קיים קשר שלילי בין גילו של הפרט והותק שלו בקופת החולים ובין רצון לעבור קופת חולים בעתיד. קשר שלילי זה נובע מכך שאוכולוסיה בוגרת פחות מעורבת בתהליכים של מעבר ופחות מעוניינת לשנות תנאים ונוחות שירות לה הסתגלו לאורך השנים. בנוסף המחקר מוצא דווקא קשר חיובי בין מצב כלכלי ומעבר כאשר פרטים עמידים יותר מבחינה סוציו-אקונומית הינם בעלי כוונת מעבר קופת חולים כאשר הם מעוניינים לרוב לשפר את תנאיהם הבריאותיים והכלכליים בקופה החדשה.
עוד עולה מתוך המחקר כי פרטים אשר עוברים באופן תדיר בין נותני שירות שונים ככל הנראה גם יעברו בין קופות חולים שונות בעתיד. ממצא אחרון העלה כי העדפת הפרטים הינה לא לעבור קופת חולים והיא שכיחה יותר מאשר העדפה כן לעבור קופת חולים, כלומר האזרחים בישראל מעדיפים את הקיים ולא לנסות ולהתחדש בקופת חולים חדשה.
המלצתי היא ללקוחות קופות החולים השונות כן לבחון אלטרנטיבות בקופות חולים אחרות, על אף התחרות המועטה בתחום בין 4 קופות בלבד. יתכן ואילולא תחום זה היה נפתח לחברות חדשות היו זוכים הלקוחות לתנאים טובים יותר בעלות החודשית של החברות בקופה ואף בתנאים הרפואיים אותם מכסה הביטוח הרפואי בקופה. בינתן מצב של העדר תחרות, חברות אלה אינן נלחמות על כל לקוח כפי שנראה כיום בענף הסלולר והשידורים בטלוויזיה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 קופות חולים בישראל
2.2 מעבר בין קופות חולים
2.3 קבלת החלטות בריאותיות
3. שיטת המחקר.
3.1 משתני המחקר
3.2 מערך המחקר
3.3 מדגם המחקר
3.4 אתיקה בדגימה.
3.5 כלי המחקר
3.6 הליך המחקר
3.7 שיטות סטטיסטיות
4. ממצאים
4.1 משתתפי המדגם.
4.2 הצגת משתני המחקר
4.3 השערות המחקר
4.3.1 קשר בין משתנים
4.3.2 הבדלים בין קבוצות במדגם
4.4 רגרסיה
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מגבלות המחקר
5.3 הצעות למחקרי המשך
6. ביבליוגרפיה
7. נספחים

קטע מהעבודה:

מעבר של ישראלים בין קופות החולים מתבצע כיום עדיין בהיקפים קטנים. לפי נתוני משרד הבריאות, אחוז המעברים שעמד בשנת 1995 עם כניסתו לתוקף של חוק ביטוח בריאות ממלכתי על 4.1%, ירד בשנים האחרונות ל-1.3% עד 1.6% בלבד מכלל תושבי ישראל. בשנת 2012 בוצעו 108,216 מעברים של ישראלים בין קופות חולים, המהווים 1.5% מכלל הישראלים (אבן, 2015).
ברק וברזלי (2016) מציגים במחקרם כי כללית שומרת בשלוש שנים האחרונות (2014-2016) על יציבות יחסית בשיעור המבוטחים ואף גידול חיובי בשנתיים שקדמו לשנה זו, וזאת לאחר שני עשורים של ירידה. לאומית ממשיכה את מגמת הירידה בשיעור המבוטחים מזה כעשור. נמשכת מגמת הגידול בשיעור הנפשות המתוקננות של מכבי ומאוחדת, כאשר חלק מהגידול מוסבר בהזדקנות האוכלוסייה. בכללית נמשכת מגמת הירידה באחוז הנפשות המתוקננות, אך שיעור הירידה הינו המתון ביותר בעשור האחרון. בלאומית, בדומה לשנים עברו, נמשכת הירידה בשיעור המבוטחים והנפשות המתוקננות.

תגים:

בריאות · ביטוח · קופת חולים · מערכת הבריאות · מערכות בריאות · התנהגות צרכנים · מבוטחים · שינוי · מנהל ציבורי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קבלת החלטה על מעבר קופת חולים בישראל", סמינריון אודות "קבלת החלטה על מעבר קופת חולים בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.