היישום אינו מחובר לאינטרנט

קבלת החלטות וחשיבה ביקורתית

עבודה מס' 068437

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאור של שתי גישות וניתוח אירוע של קבלת החלטה על מעבר דירה.

3,122 מילים ,3 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בקבלת החלטות על פי שלוש גישות: הנורמטיבית, תיאורית עיבוד המידע והגישה התיאורית של טברסקי וכהנמן.
השאלה הראשונה של העבודה עסקה בניתוח על פי שתי גישות בקבלת החלטות לגבי היתרונות והחסרונות של ריבוי חלופות, כולל ניתוח לפי מאמר אחד; והשאלה השנייה היא לגבי החלטה חשובה שנעשתה (מעבר דירה) תוך כדי ניתוח ודיון על פי שתי גישות בקבלת החלטות וניתוח לפי 2 מאמרים.

1: גישות בקבלת החלטות במצב של ריבוי חלופות - הגישה הנורמטיבית, הגישה התיאורית
2: ניתוח קבלת החלטה על מעבר דירה - גישת עיבוד המידע, הגישה התיאורית

קטע מהעבודה:

על פי הגישה הנורמטיבית האדם הוא רציונאלי ולוגי בבחירתו, לכן תמיד בוחר את החלופה האופטימאלית עבורו. לאדם הרציונאלי יש את כל המידע הנדרש והזמן על מנת לקבל החלטה, לכן הוא גם יכול לנבא האם ההחלטה תהיה טובה או לא.
בנוסף, לפרט יש תמיד יכולת ומוטיבציה להשוות בין כל החלופות, כך שלבסוף הוא תמיד יבחר את החלופה בעלת ערך התועלת הגבוהה ביותר עבורו. אם כן ריבוי חלופות לפי הגישה הנורמטיבית, מיטיבה את הבחירה. טרם ההחלטה הפרט מגדיר את המטרה אותה הוא רוצה להשיג למשל: לימודים לתואר ראשון. בזמן ההחלטה, אם הפרט מתלבט בין מספר תחומי לימוד להשכלה גבוהה, הוא יאסוף מידע מקיף על כל אחת ואחת מתוכניות הלימוד על כל רבדיה, ישקול את החסרונות והיתרונות בכל תחום, ידרג את האופציות השונות (נניח מה נתפס בעיניו יותר מעניין/יוקרתי/מיקום/מחיר) ויקבע מה מביניהן עדיפה (אקסיומת השלמות). במידה ולפרט ישנה העדפה לתחום שהוא בין ההומאני לריאלי על פני ההומאני ועל ההומאני על פני הריאלי, אזי הפרט יתרכז במציאת מקצועות לימוד הנוגעים הן לתחום הריאלי והן לתחום ההומאני (אקסיומת הטרנזיטיביות).

תגים:

טברסקי וכהנמן · נורמטיבית · תיאורית · עיבוד מידע · אסטרטגיות · WADD · היוריסטיקות · ציפיות · אינטואיציה · חלופות · קבלת החלטות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קבלת החלטות וחשיבה ביקורתית", סמינריון אודות "קבלת החלטות וחשיבה ביקורתית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.