היישום אינו מחובר לאינטרנט

החברה הדרוזית

עבודה מס' 070857

מחיר: 199.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עבודה זו סוקרת את הדרוזים בכלל והדרוזים בישראל בפרט.

4,941 מילים ,19 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בחקר החברה הדרוזית. חקר חברה זו נעשה מן הכלל אל הפרט, כלומר המחקר בוחן תחילה את ההיסטוריה של הדרוזים, מקור שמם, מקור דתם ואמונתם. לאחר מכן בוחן המחקר את מבנה המשפחה ומקום האישה במשפחה הדרוזית. החלק הבא עוסק בבחינת מנהגיהם של הדרוזים באוכל, בלבוש ובמגורים.
לבסוף, מציג המחקר את הדרוזים בישראל בהיבטים דמוגרפיים וסוקר בהכללה את השתלבותם בחברה הישראלית כיום. דרוזים במזרח התיכון שוכנים בדרך-כלל בחבלי ארץ הרריים. הם מהווים מיעוט בסוריה, בלבנון ובישראל, ואין להם מדינה עצמאית. הדעות נחלקות בשאלה אם הם עדה דתית או לאום בהתהוותו, אולם אין ספק שבכל שלוש המדינות הם צברו עוצמה פוליטית שעולה על חלקם היחסי באוכלוסייה. בסך-הכול מונה העדה הדרוזית בעולם כולו פחות ממיליון נפש. דרוזים מעטים חיים גם בדרום-אמריקה, בירדן, בארצות-הברית ובעוד כמה מדינות.
אחת הנקודות המעניינות שעלות מתוך המחקר הינה כי השינויים והתמורות שחלו בחיי הדרוזים במרוצת הדורות לא פגעו בהשפעתן המכרעת של הדת והמסורת על התנהגותם, הן בעדה פנימה הן ביחסיהם עם הסביבה. אחד המוטיבים הבולטים בדת הוא חובת הנאמנות של הדרוזים לשלטונות במקומות מושבם, כל עוד מאפשרים להם לנהוג לפי אמונתם.
זוהי תופעה מיוחדת רק לחברה זו. גם המוסלמים נאמנים לאדמתם אך מכל מקום בעולם הם שמים את ליבם להר הבית ולאבן השחורה במכה. ייחודיות זו מביאה את החשיבות בביצוע מחקר זה לבחינת חברה אשר דתה איננה חשופה לכל, ההיסטוריה מלמדת כי דת זו 'צעירה' יחסית אל מול היהדות והאסלאם, מנהגיה ואמונותיה שונים בקצת הן מהיהדות והן מהאסלאם אך עדיין אני מוצאת בחברה זו רב הנסתר על הגלוי וכי יש עוד רבות ללמוד, לחוות ולהכיר מחברה זו באמצעות מחקרים נוספים רבים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 רקע היסטורי
2.1.1 מקור השם
2.1.2 התהוות העדה
2.2 אפיון העדה הדרוזית
2.2.1 דת ומקומות קדושים
2.2.2 מעמד האישה בעדה הדרוזית
2.2.3 לבוש, מאכלים ומגורים
2.3 דמוגרפיית הדרוזים בישראל
2.4 הדרוזים כחלק מהחברה הישראלית
3. סיכום
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

היסטוריונים מצביעים על המאה ה-11 לספירה כעל תחילתה של הדת הדרוזית. על פיהם, היא צמחה במצרים, ובמרכזה דמותו של השליט המצרי באותה עת, הח'ליף הפאטמי השישי אל מנצור, המכונה אלחאכם באמר אללה. הדרוזים התחילו בזמנו של החליף אל חכים, השליט השישי של האימפריה הפאטימית, ששלט בין השנים 996-1021 לספירה מקהיר על אימפריה אדירה שהשתרעה מסוריה ועד למרוקו, כולל ערב הסעודית. האימפריה הפאטימית נקראת על שמה של פטמה, ביתו של מוחמד, פטמה נישאה לעלי - בן דודו של מוחמד והיורש הרוחני שלו, ומצאצאיהם נולדה שושלת של אימאמים שהיא הממשיכה הרוחנית של הניצוץ האלוהי שהופיע במוחמד (פלאח, 2000).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "החברה הדרוזית", סמינריון אודות "החברה הדרוזית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.