היישום אינו מחובר לאינטרנט

קניות ברשת מול קניות בחנות

עבודה מס' 070851

מחיר: 329.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהם הגורמים המשפיעים על העדפת הצרכן היכן לבצע את רכישותיו- באינטרנט או בחנות?

6,271 מילים ,14 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

עבור מי שמביט כיום על שוק הקניות באינטרנט בישראל ובעולם בכלל, קשה להאמין כי אך לפני כמה שנים, רכישה דיגיטלית הייתה נחלתם של בודדים. חששות שהחלו ממתן פרטי כרטיס האשראי באתרים השונים ועד תיאומי משלוחים, התפוגגו במרוצת השנים האחרונות במהרה וסחפו את מרבית האוכלוסיה בעולם המחוברת לאינטרנט למסע קניות גדול. בשנת 2012 עלה לראשונה מחזור הקניות באינטרנט מעל לטריליון דולר, והגיע לכ-1.3 טריליון, כאשר לראשונה עקפו מדינות מזרח אסיה את ארה,,ב, והגיעו לראש רשימת המסחר המקוון.
תחזיות בארה"ב מנבאות כי עד 2016 קניות מוצרים קמעונאיים באינטרנט יצמחו ב-10% בשנה, וקניות של מוצרים שקדם להם חיפוש ומחקר וירטואלי יצמחו ב-8% מדי שנה. להשוואה, מכירות קלאסיות בחנויות, בהן הלקוח ניגש, בודק ורוכש ללא שימוש מקדים באינטרנט, יצמחו ב-1% בלבד. רשתות רבות מבינות שעל מנת להגדיל את המכירות בטווח הארוך, ומעבר לכך - על מנת לשרוד בשוק המשתנה כל כך עליהן לפעול בחזית המסחר האלקטרוני: לא רק אתר מצטיין, מידע מדויק ושירות לקוחות, אלא גם אפשרות קנייה ומשלוח לכל מקום כמעט.
מטרת המחקר הנוכחי הינה לאמוד את היתרונות והחסרונות של קניה בחנות אל מול קנייה מקוונת תוך הצגת העדפות צרכנים על פי משתנים דמוגרפיים שונים של גיל, השכלה, מגדר, לאום ומצב כלכלי. לשם כך המחקר בנוי באופן הבא: בחלקו הראשון של המחקר מוצגת סקירת ספרות אשר מציגה ומגדירה על פי חוקרים שונים מהי כוונת רכישה. מתוך הגדרות של מונח זה הסקירה מציגה מהי כוונת רכישה בחנות או רכישה קמעונאית ומהי רכישה מקוונת ברשת האינטרנט. בחלק האחרון של פרק הסקירה מוצגים ההבדלים, היתרונות והחסרונות של קנייה מקוונת אל מול קנייה בחנות.

לאור דברים שציינתי לעיל, שאלת המחקר אשר מובילה אותי במחקר זה הינה: מהם הגורמים המשפיעים על העדפת הצרכן היכן לבצע את רכישותיו- באינטרנט או בחנות?

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 כוונת רכישה
2.2 כוונת רכישה באנטרנט
2.3 כוונת רכישה בחנות.
2.4 העדפת צרכנים- קריטריונים
3. שיטת המחקר
3.1 שאלת המחקר .
3.2 השערות המחקר.
3.3 מערך המחקר.
3.4 מדגם המחקר.
3.5 שיטת המחקר.
3.6 משתני המחקר
3.6.1 משתנה תלוי
3.6.2 משתנים בלתי תלויים.
3.7 כלי המחקר
3.8 הליך המחקר
3.9 עיבוד הנתונים
4. ממצאים
4.1 הענות להשתתפות במחקר.
4.2 סטטיסטיקה תיאורית של משתתפי המדגם.
4.3 תיאור משתנה המחקר החדש.
4.4 בחינת השערות המחקר.
4.5 רגרסיה המחקר
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון.
5.2 תרומות המחקר
5.3 מגבלות המחקר
5.4 המלצות למחקרי המשך.

6. ביבליוגרפיה

7. נספחים
7.1 שאלון המחקר
7.2 פלטי SPSS

קטע מהעבודה:

על פי Qader & Zainuddin (2011) כוונות הרכישה הנן מגמות המעידות באם הצרכנים יעקבו אחרי החוויה שלהם, העדפתם והסביבה החיצונית שלהם על מנת לאסוף מידע, להעריך חלופות, ולקבל החלטת רכישה. על פי זה, כוונות הרכישה יכולים לאמוד את האפשרות שהצרכן יקנה את המוצר והמגמה החיובית שעולה מכך הנה ככל שכונות הרכישה יהיו חיוביות יותר אז נכונות הצרכנים ליישם את רכישת המוצר תהיה גבוהה יותר.
להבדיל מההגדרה הנ"ל, על פי Bouhlel et al (2011) כוונות הרכישה הן ההסתברות של רכישת מוצר או מותג מסוים. זוהי הבעת עמדה לגבי התנהגות בחירה עתידית של החלטות כלכליות. מתוך ההגדרות הנ"ל ניתן להבין כי כוונות הרכישה הנו מהווה כשלב מקדים לרכישה בפועל ובאם גישה זו הנה חיובית אז פוטנציאל הרכישה הנו גבוה ביותר.

תגים:

כוונות רכישה · העדפות צרכנים · אונליין · מקוון · עלי אקספרס · אשראי · אבטחת מידע · אמזון · דפוסי קניה · אמצעי תשלום · התנהגות צרכנים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קניות ברשת מול קניות בחנות", סמינריון אודות "קניות ברשת מול קניות בחנות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.