היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת סגנון הניהול על שביעות רצון העובד בארגון

עבודה מס' 070806

מחיר: 219.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם לסגנון ניהול מעצב או מתגמל ישנה השפעה שונה על שביעות רצון העובד בארגון (סקירה תיאורטית).

3,473 מילים ,26 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

העבודה הנוכחית עוסקת בקשר בין סגנון הניהול של המנהל לבין שביעות רצון העובד. בעולם העבודה מקבלת שאלת שביעות רצון העובד משמעות וחשיבות מיוחדת, בעיקר משום שאין זה מובן מאליו שאנשים יהנו ממקום עבודתם ובהתאם לכך יבחרו להשקיע מאמץ בעבודתם, ומפני שהיכולת להבין ולשלוט בגורמי ההנעה האנושית של כוח העבודה קשורה באורח הדוק לשביעות רצון העובד, ומכאן נובעת השאלה: מהו סגנון הניהולי הטוב ביותר שניתן ליישם בארגון על מנת לשפר את שביעות רצון העובד?
בעשרות השנים האחרונות נעשו מאמצים תיאורטיים ומחקריים והושגו פריצות דרך חשובות בשאלת הקשר בין שביעות רצון העובד וסגנון ותפיסת סגנון ניהול המנהל, אך עדיין אין תורה אחת הנותנת הסבר מקיף ויעיל לשאלה מהו הסגנון הניהולי היעיל ביותר ביצירת שביעות רצון אצל העובד, וכיצד יש ליישמה בארגונים השונים.
כאמור, מטרת העבודה היא לבחון את השפעת סגנון ניהול של מנהלים בארגון על שביעות רצון העובדים כלומר, לבחון האם לסגנון ניהול מעצב או מתגמל ישנה השפעה שונה על שביעות רצון העובד בארגון. לפיכך, בעבודה זו קיימים שלושה מושגי מפתח מרכזיים: שיטת ניהול מתגמלת, שיטת ניהול מעצבת ושביעות רצון העובד. בעבודה זו אבחן למעשה את הקשר בין המשתנים הבלתי תלויים: ניהול מעצבת וניהול מתגמלת ובין המשתנה התלוי- שביעות רצון העובד.
בחינת הקשר הנ"ל בין המשתנים שתיארתי לעיל תעשה באמצעות שיטת המחקר האיכותנית. שיטת זו כוללת ניתוח תיאוריות שונות המציגות כל אחד מן המשתנים בנפרד ואת הקשר בינהן. לכן, התיאוריות השונות אשר מוצגות בעבודה מספקות לי תשובה ברורה וחדה בנוגע להשפעת סגנונות הניהול השונים על שביעות רצון העובד.
למחקר זה חשיבות רבה לאור העובדה כי כיום עולה התפיסה, כי ניהול מוכוון משימה וכן ניהול מתגמל אינם מביאים לידי שביעות רצון אצל העובדים לטווח ארוך אלא רק לטווח קצר ואילו בניית אמון, מצב השראה, דוגמא אישית וביקורת בונה מביאה לידי שביעות רצון של העובד לטווח ארוך. בנוסף, ניכר כי ארגונים רבים כיום מבינים שיש לתת לעובד טווח פעולה רחב, מקום לטעויות ויכולת למידה עצמית תוך בקרה של המנהל. לעומת זאת עדיין קיימים ארגונים אשר חושבים שיש ליצור גבול גזרה חשיבתי ברור אצל העובד ולהגביל את צעדיו. עבודה זו מציגה את היתרונות הגלומים בניהול המעצב ותרבות ארגונית המאפשרת סגון ניהול זה וכיצד אלה תורמים לשביעות הרצון ואף שיפור ביצועי העובד. אני סבורה כי נושא זה הינו נושא מעניין ואקטואלי על אף שמחקרים רבים כבר נכתבו בעניין זה וכי שיטות הניהול עוברות תמורות רבות ואינן זהות בין הדורות וכי דרך הנעת העובדים ויצירת שביעות רצון אצלם צריכה להתאים עצמה לכל תקופה ולכל עובד בפרט.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 שביעות רצון העובד בארגון
2.1.1 הגדרות
2.1.2 גורמים המשפיעים על שביעות רצון העובד
2.2 ניהול
2.2.1 הגדרות
2.2.2 סגנונות ניהול
2.3 הקשר בין סגנון ניהול מעצב ושביעות רצון העובד
3. דיון ומסקנות
3.1 דיון
3.2 מסקנות המחקר
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הגדרת שביעות רצון מהעבודה אינו תהליך ברור כאשר שביעות רצון מהעבודה הוא דבר מורכב המושפע ממספר משתנים ביניהם משכורת, תנאי עבודה, השגחה, מוטיבציה ולאופי העבודה עצמה (Imran et al, 2014). ישנו בלבול בנוגע לתוצאות של שביעות רצון מהעבודה: חוקרים התמקדו בגורמים כמו עזיבה, היעדרויות ואיחורים שיכולים לרמז על שביעות רצון מהעבודה. גישה זו מביטה על נושאים אלו כמרמזים על חוסר שביעות רצון התנהגותית בדרך כלל. עובד יכול ליהנות בעבודה אך בזמן מסוים יכול להיות שהוא ייהנה יותר להישאר בבית. במקרים כאלו היעדרות מהעבודה לא תראה כדבר מרמז על שביעות רצון מהעבודה (Fisher, 2000).

תגים:

הנעה · מוטיבציה · הנעת עובדים · סגנונות ניהול · תרבות ארגונית · משאבי אנוש · יחסי עובדים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת סגנון הניהול על שביעות רצון העובד בארגון", סמינריון אודות "השפעת סגנון הניהול על שביעות רצון העובד בארגון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.