היישום אינו מחובר לאינטרנט

תורתו הליברלית של אסע'ר עלי אינג'יניר

עבודה מס' 070779

מחיר: 229.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת משנתו הרעיונית הליברלית של אינג'יניר, מתוך הרצון להכיר את סגנון חשיבתו ולעמוד על היתרונות שברעיונותיו.

9,360 מילים ,24 מקורות ,2016

תקציר העבודה:

שאלת המחקר: כיצד באה לידי ביטוי תורתו הליברלית של אסע'ר עלי אינג'יניר?
העבודה תתייחס לשלוש סוגיות שעוסקות בדת. האחת היא התייחסותו של אינג'יניר לאסלאם בסביבה רב-דתית. סוגיה זו מתייחסת לסובלנות דתית אל מול עוינות והיווצרותן של מהומות דתיות. סוגיה שנייה היא אסלאם וחילוניות. אם מקובל שאין מוסלמי חילוני ובימינו מרבית המדינות המוסלמיות הן בעלות אופי דתי, ולפחות זיקה לדת, הרי שגישתו של אינג'יניר בדבר חשיבות החילון המדינתי, מהווה לא רק משב רוח רענן, אלא גם פתרון הגיוני למאבק שבו נתונות מדינותשבהן לדת מעמד רשמי, או אפילו מעשי מוכר, במדינה. כאשר מדובר בורה ליברלית בעולם המוסלמי, אחת הסוגיות שנידונות תדיר היא מעמד האישה. אין צורך במחקר כדי לדעת שמעמדה של האישה בעולם המוסלמי נמוך בהשוואה לאישה המערבית, ולעתים אף נחות.מכיוון שכך, מעניין וחשוב להיחשף להשקפת עולמו השוןנה בתכלית של אינג'יניר. אינג'יניר אינו מבטל את הערכים הדתיים, אלא שנקודת המוצא שלו היא המקור באסלאם. לטענת אינג'יניר, במקור האסלאם ליברלי הרבה יותר מאשר הפרשנות שניתנה לו המהלך הדורות, ובכלל זאת כלפי הנשים.
בעבודתי ארצה לטעון שמעבר ללימוד הגותו של אינג'יניר, שמהווה דמות מופת בעל השקפה הומאנית, שנדירה למדי בקרב אנשי רוח מוסלמים, יש בדבריו גם השלכות על האסלאם בעולם היום. בכלל זאת האסלאם הקיצוני בסגנון אל קעאידה, דעאש (המדינה האסלאמית) וגופים רבים נוספים, כחמאס ושאר ארגוני הטרור האסלאמי ואף הארגונים המדינתיים האסלאמיים, כדוגמת ערב הסעודית. מכאן גם חשיבותה של עבודה זו, שכן בהגותו, מתייחס אינג'יניר לרוח הקוראן והחדית' בסוגיות הנידונות, ומאפשר גם ללמוד על האסלאם המקורי ועל הסטייה מרוחו, שעיוותה את דת האסלאם, במיוחד בעשורים האחרונים, תוך מתן תקווה להופעתו מחדש של אסלאם סובלני ותרבותי.

תוכן העניינים:
הקדמה
מבוא
פרק ראשון: חייו ופועלו של אסע'ר עלי אינג'יניר
פרק שני: אסלאם בגישה הבין דתית
פרק שלישי: אסלאם וחילוניות
פרק רביעי: מעמד הנשים
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

קונפליקטים בין דתיים קיימים במקומות שבהם מצויים בני דתות שונות או בני זרמים שונים בדת. לגבי הודו בת זמננו, מצביע אינג'יניר על הצורך החיוני בפלורליזם דתי. לטענתו של אינג'יניר, ריבוי העמים והאמונות בהודו, מחייבים גם את האסלאם בהתייחסות פלורליסטית, שמשמעותה סובלנות לבני דתות אחרות. אינג'יניר טוען שאין מדובר רק בצורך שנובע ממציאות חברתית, אלא מהערכים האמיתיים שעליהם מושתת הקוראן. תביעתו זו של אינג'יניר אינה רק עקרונית, אלא יש בה גם בבחינת ניסיון לנוע אלימות נוספת, כמו זו שפרצה בחודש אוקטובר 1989 בין מוסלמים לבין הינדואים והגיעה לנקודה שבה כל ניצוץ היה עלול להבעיר את השטח לעורר מהומות אלימות, כפי שהתחוללו במספר מדינות במדינה ויצרו סכנה של מלחמת אזרחים על רקע דתי.(29)

תגים:

איסלם · אסלאם · הודו · ליברליזם · נשים · חילוניות · חילונים · מוסלמים · דתות · בין דתי · שוויון · שלום

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תורתו הליברלית של אסע'ר עלי אינג'יניר", סמינריון אודות "תורתו הליברלית של אסע'ר עלי אינג'יניר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.