היישום אינו מחובר לאינטרנט

דמות האישה במחזותיו של חנוך לוין

עבודה מס' 070702

מחיר: 199.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהם הגורמים שעזרו לעצב את דמות האישה במחזותיו של חנוך לוין?

11,970 מילים ,14 מקורות ,2020

תקציר העבודה:

חנוך לוין הינו ללא כל צל של ספק גדול מחזאי ישראל. יוצר פורה ביותר שהקדים את זמנו בדרכים רבות. יצירתו מונה 63 מחזות, 2 ספרי פרוזה, 2 ספרי ילדים, ספר שירה אחד ועשרות מאמרים, שירים ופזמונים שמהווים נכס צאן ברזל בתרבות הישראלית. יש אף המקבילים את יצירתו לזו של סמואל בקט האגדי. יצירותיו תורגמו לשפות רבות ובכל רגע נתון יש לפחות הצגה אחת מהרפרטואר העצום שלו שרצה על במה כלשהי בעולם.
רבות נכתב לאורך השנים על יצירותיו ועבודתו של חנוך לוין המחזאי/הסופר והמשורר אך מעט מאד היה ידוע בימי חייו על חייו הפרטיים. חנוך לוין היה קנאי מאד לפרטיותו והקפיד לשמור עליה תוך שהוא גוזר שתיקה בנושא גם על כל הסובבים אותו. בעשרים השנה שחלפו מאז מותו יצאו אל האור מספר רב של מסמכים דוקומנטריים מרתקים שפורסמו במגוון סוגי מדיה ושמתעדים את חייו האישיים מפי הקרובים לו ביותר: נשותיו, ילדיו, חבריו הקרובים והקולגות שעימם עבד לאורך השנים. התוצאה היא סיפור חיים מרתק ומורכב לא פחות מיצירותיו. ההבנה של אישיותו והגורמים שהשפיעו עליו בחייו האישיים מאפשרת לנו להבין טוב יותר את יצירתו וליצור הקשרים שלא ניתן היה ליצור לפני כן. מדהים לגלות כמה רבים התכנים מעולם היצירה שלו נשאבו ישירות מחייו הפרטיים המורכבים.
ניתן לסמן אירועים משמעותיים רבים בחייו כבעלי משמעות והשפעה על אישיותו ויצירתו שכן חייו כילד ונער היו לא פשוטים כלל: החיים בעוני קיצוני, אובדן האב שאליו היה מאד קשור בגיל צעיר, דמות האם הלא פשוטה, נטישת האח הגדול, חשיפה למוות והרס בהתקפה האווירית המצרית על שכונתו בתל אביב, החיים בסביבה דתית הלימודים במוסדות דתיים וההתפקרות, החיים כעני מרוד בחברה שבה יש הבדלי מעמדות קיצוניים ועוד,
חשיפת פרטי הביוגרפיה פותחת פתח למחקר משלים בכל הקשור להבנת אישיותו ויצירתו של חנוך לוין. מהפן האישיותי מעניין היה לדעתי להעמיק ולחקור כיצד האירועים בחייו יצרו אדם בעל אישיות מורכבת שמחויב מעל לכל ליצירתו, מורכבות שבאה לידי ביטוי במערכות יחסים סבוכות אך גם מלאות רגש, אישיות מרובת סתירות עם אופי ושפה ייחודיים כל כך (סגפני, מתריס, זקוק לשגרה, זקוק לאהבה, זקוק לשליטה מוחלטת, ממוקד לחלוטין בתחום אחד ויוצר בצורה אובססיבית, כופה שגרת יום נוקשה על ביתו, וכד').
החוליה המקשרת בין הדמויות ומאורעות בסיפור חייו לביטוי שלהן ביצירה היא ההשפעה הפסיכולוגית של סיפור חייו על אישיותו וצורת חשיבתו שמספקת לנו פעמים רבות את ההסבר וההקשר באשר למדוע הדברים נכתבים ומוצגים כפי שהם ביצירתו של חנוך לוין. קצרה היריעה בעבודה זו מלנתח לעומק את כל האירועים בחיי חנוך לוין המשמעויות הפסיכולוגיות שלהן בראי התיאוריה ולכן אסקור בקצרה נקודות עיקריות בלבד בראי נושא העבודה.
מהפן היצירתי מעניין לדעתי לנתח את השפעת הביוגרפיה שלו על אספקטים שונים ומגוונים ביצירותיו כמו על: דעותיו הפוליטיות, יחסי גברים נשים, חברה ומעמדות, נשים וילדים, מוות וכד'. בחרתי להתמקד בעבודתי באירועים בחייו של חנוך לוין האדם, שהשפיעו על אופן ראייתו את הנשים בעולמו: תפקידן, השפעתן, והשתקפותן ביצירותיו על הבמה ובכתב.
בעבודתי זו בחרתי להתמקד באירועים בחייו של חנוך לוין האדם, שהשפיעו על אופן ראייתו את הנשים בעולמו: תפקידן, השפעתן, וכד' וכיצד ראיית עולם זו משתקפת ביצירותיו על הבמה ובכתב.

ראשי פרקים:
מבוא
הדמויות המרכזיות שהשפיעו על עיצוב דמות האישה ביצירתו
דמויות, אירועים ותהליכים וההשלכות הפסיכולוגיות האפשריות
אופן הייצוג של נשים במחזותיו של חנוך לוין
דמות האב והגבר אל מול הנשים במחזותיו של לוין
דמות האישה הלוינית
זוגיות במחזותיו של לוין
אהבה מין ומוות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ישראל לוין (האב)
ישראל לוין נולד וגדל בפולין והיה נצר למשפחת הרב מקוצק (חנוך לוין התגאה בזה מאד). בפולין הכיר את מלכה והם נישאו ועלו ב- 1936 לארץ עם בנם דוד בן השנתיים והשתקעו בתל אביב באזור התחנה המרכזית הישנה. ייחוסו לא סייע במאום לו ולמשפחתו בתל אביב של שנות הארבעים והחמישים. ישראל לוין ניסה נואשות להתפרנס ממסחר באותן שנים אך ניסיונותיו לרוב נכשלו. דמותו של ישראל לוין מצטיירת מעדויות חברים ובני משפחה כאיש משפחה מסור ואוהב, אופטימי חסר תקנה, אבל גם כאיש עסקים כושל המתקשה לפרנס את משפחתו שחיה בעוני ודחק, גבר חלש אל מול האם התובענית והנוקשה מאד.
ד"ר יצחק לאור: האבא היה כישלון כלכלי מפואר, כל פעם הוא פשט את הרגל, או לא פשט את הרגל, הפסיד את כל הכסף והיה קונה משהו אחר ומוכר בחנות דברים אחרים. זאת אומרת, הוא לא הצליח, הוא לא התאים למסחר התל אביבי, היה איש עדין מאוד כנראה (חיים שכדוגמתם עוד לא ראינו מעולם, פרק 2, דקה 14:48).

תגים:

חנוך לוין · תיאטרון · מחזות · דמות האישה · אישה · אימא · משפחה · נשים · מחזות · מחזאות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דמות האישה במחזותיו של חנוך לוין ", סמינריון אודות "דמות האישה במחזותיו של חנוך לוין " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.