היישום אינו מחובר לאינטרנט

התייחסות המשפט הישראלי לנישואין, גירושין וזוגיות של בני זוג מאותו המין

עבודה מס' 070699

מחיר: 499.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד משתקפים זכויותיהם של זוגות חד מיניים בישראל - מבט מתוך עניין הסדרת הגירושין לזוגות חד מיניים.

11,964 מילים ,57 מקורות ,2020

תקציר העבודה:

המונופול השלט על דיני המעמד האישי בישראל עומד בסתירה למהפכה החוקתית שעברה ישראל בחלק גדול מהדינים שבה: דיני העונשין, סדר הדין הפלילי, סדר הדין האזרחי, דיני הנזיקין ובעצם כמעט בכל זרועותיו של המשפט הישראלי.
ואולם ישנם שינויים מרחיקי לכת בדיני המעמד האישי בשנים האחרונות. אלה אינם נוגעים למצער בעניינם של זוגות חד מיניים. הגם שזכויות הקהילה הגאה בישראל עברו שינוי משמעותי מאז בוטלו האיסורים בדין הפלילי על יחסים הומוסקסואליים, הרי שזכויות מהותיות רבות נעדרות הכרה מהותית.
בעבודה זו אני מבקש לבחון את התייחסות המשפט הישראלי לנישואין, גירושין וזוגיות של בני זוג מאותו המין. לצורך כך חילקתי את העבודה לפרקים הבאים: בפרק הראשון אני מציגה את הבעיה: השלטת הדין הדתי בענייני נישואין וגירושין בידי נושאי דת. בפרק השני אני דנה בהכרה בעקיפה בתוקפם של נישואין אזרחיים במשפט הישראלי.
בשלב הבא - שלב הליבה של עבודה זו, אני מציגה בפרק העוסק בנישואין וגירושים של זוגות חד מיניים בישראל. במסגרת פרק זה אני סוקרת את הרקע ההיסטורי להכרה בזוגיות חד מינית, את המשפט המשווה בקצרה, נישואין וגירושין של זוגות חד מיניים בישראל והתייחסות מערכת המשפט והפסיקה לכך, ודיון בחשיבות ההכרה בנישואין וגירושין של זוגות בני אותו המין. בסופו של פרק זה אני עוסקת בסקירה של פסיקה ביחס לנגזרות של הכרה במערכת זוגית והתרה של מערכת זוגית חד מינית.
בפרק הרביעי של עבודה זו אני מציגה את הדין הרצוי מתוך הצעות חוק שעלו במהלך השנים בנושא.
השערתי היא כי העדר ההכרה המהותית מובילה לאנומליה ומשכך לחוסר יכולת ממשית לקבל הכרה מהותית בזכות בסיסית של כל אדם - לבחור את המערכת הזוגית שלו.

תוכן עניינים
פרק 1: הצגת הבעיה - השלטת הדין הדתי בענייני נישואין וגירושין בידי נושאי הדת
פרק 2: ההכרה העקיפה בתוקפם של 'נישואין אזרחיים׳ במשפט הישראלי
פרק 3: נישואין וגירושין של זוגות חד מיניים בישראל
רקע היסטורי והצדקה
המשפט המשווה
נישואין וגירושין של זוגות חד מיניים בישראל
נישואין
גירושין - התרת נישואין והפתרון בחקיקה ובפסיקה
חשיבות ההכרה בנישואין וגירושין של בני זוג מאותו המין
זרקור: סקירת פסיקה בנושא השלכות התרת נישואין ונישואין של זוגות מאותו המין
פרק 4: הדין הרצוי
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

דיני המשפחה בישראל מתאפיינים בהעדר דין אחיד החל על בני כל העדות והדתות(3). ענייני המעמד האישי בישראל מטופלים באופן בלעדי באמצעות מערכת המבוססת על בתי דין של קהילות דתיות מוכרות, ירושה ממערכת המשפט העות'מאנית(4). ענייני מעמד אישי מוסדרים על ידי הדין האישי של בעלי הדין(5), הדין הדתי או העדה אליהם הם משתייכים(6). בנוגע לסמכות המשפטית בענייני נישואין וגירושין והנושאים הנגזרים מנישואין וגירושין, קיים פיצול סמכויות, בין ערכאות אזרחיות - בתי המשפט לענייני משפחה, לבין ערכאות דתיות - בתי הדין השונים. חלק מענייני המעמד האישי יידונו אך ורק בפני ערכאה דתית או אך ורק בפני ערכאה אזרחית. חלקם ניתן לדון במקביל.

תגים:

חד מינית · הומואים · לסביות · נישואין אזרחיים · להטב · זכויות אדם · משפחה · משפחות · זוגיות · אפליה · מין · חד מיניים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התייחסות המשפט הישראלי לנישואין, גירושין וזוגיות של בני זוג מאותו המין", סמינריון אודות "התייחסות המשפט הישראלי לנישואין, גירושין וזוגיות של בני זוג מאותו המין" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.