היישום אינו מחובר לאינטרנט

אבטלה טכנולוגית

עבודה מס' 070694

מחיר: 399.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד תשפיע ההתפתחות הטכנולוגית על עולם התעסוקה העתידי?

9,939 מילים ,12 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

"אנו עומדים בפתחו של עידן ייצור חדש, ועקרונותיו הארגוניים שונים מאלה של המהפכה התעשייתית כשם שאלה היו שונים מעקרונות המהפכה החקלאית. מהפכת אומת הסייבר נולדה משילוב של מחשבים ומכונות אוטומטיות שמסוגלות לפיקוח עצמי. התוצאות הן מערכת שיש לה יכולת ייצור כמעט בלתי מוגבלת שנזקקת לפחות ופחות לעובדים אנושיים. אומת הסייבר כבר מארגנת את המערכת הכלכלית והחברתית כדי להתאים לצרכיה שלה". המילים האלה נכתבו במארס 1964, אבל הן היו יכולות להיכתב גם בשנה שעברה. ניסחה אותן קבוצה מודאגת של פרופסורים, חתני פרס נובל ואקטיביסטים, במכתב פומבי ששיגרה לנשיא ארצות הברית אז, לינדון ג'ונסון, תחת הכותרת "המהפכה המשולשת".
מכתב "המהפכה המשולשת" לא זכה לתשומת לב ראויה מהממשל בזמן אמת (אף על פי שג'ונסון הקים באותה שנה ועדה שבחנה את השפעות האוטומציה על שוק העבודה), וכ- 50 שנה לאחר מכן הסיוט הטכנולוגי שמפניו התריע טרם התרחש. הייצור אמנם עבר במידה רבה לידיהן של מכונות, אך גל האבטלה והמשבר החברתי שחזו כותבי המכתב לא התממשו. עם זאת, הדים לדברים שבהם עסק המכתב נשמעים בשיח הכלכלי גם כיום בעוד שכלכלנים ועתידנים מזהירים מפני אבטלה המונית וקיטוב בגלל השלכות המהפכה הדיגיטלית על שוק העבודה (שכטר דה-מארקר 2015).

נושאים מרכזיים ומושגי יסוד בעבודה
אבטלה טכנולוגית וניתוח התופעה, המהפכה הטכנולוגית של המאה ה- 21, תמורות בשוק העבודה ושוק העבודה החדש, אבטלה- סוגי מובטלים, השלכות של אבטלה, הטיפול במובטלים (השוואה בין הגישה המסורתית ולפי הגישה שמציעה חוכמת הקבלה).

הבעיות המרכזיות שבהן דנה העבודה
הוויכוח העכשווי הניטש בין המומחים הטכנו-סקפטיים שמזהירים מפני השלכותיה של המהפכה הטכנולוגית של המאה ה- 21 ובין אלו האופטימיסטיים שגורסים כי הטכנולוגיות החדשות ייצרו יותר משרות משיהרסו ויובילו לשגשוג כלכלי חסר תקדים.
האם האנושות תצליח לשרוד את המהפכה הטכנולוגית בלי שתוביל לערעור הסדר החברתי?.
מה נעשה עם כל אלו שיאבדו את מקום עבודתם ויהפכו למובטלים?.
השלכותיה השליליות של אבטלה.

שאלת המחקר- כיצד תשפיע ההתפתחות הטכנולוגית על עולם התעסוקה העתידי?.

השערת המחקר- ההתפתחות הטכנולוגית תצמצם את מספר המקצועות והמשרות בעולם בצורה ניכרת.

תוכן העניינים:
תמצית מנהלים
מסגרת תיאורטית וסקירת ספרות
ממצאים ודיון
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

עם זאת, אף שאיש כמעט אינו מטיל ספק בכוחה האדיר של הטכנולוגיה ליצור ערך חדש או טוען כי יש להגביל כוח זה, בשנים האחרונות נחשף גם צדה האחר של המהפכה הטכנולוגית. לאחר שבעבר הוסכם כי המהפכה הדיגיטלית מייצרת יותר מקומות עבודה מאלה שהיא מחסלת, פרדיגמה זו תעמוד בשנים הקרובות למבחן. לנוכח המצב הכלכלי העולמי והאבטלה המבנית היציבה בארצות העולם המפותח, כלל לא ברור אם הפריון האדיר שמביאה עמה המהפכה אינו יוצר שכבה גדלה והולכת של מובטלים שלא יצליחו למצוא את דרכם חזרה לשוק העבודה. נדמה כי המהפכה הדיגיטלית של השנים האחרונות מממשת את אזהרותיו משנות ה-30 של הכלכלן ג'ון קיינס, וכי כעת היא מחסלת מקומות עבודה. במלחמה התמידית בין ההון לעבודה, נראה כי ההון מנצח (טייג, דה- מארקר 2012).

תגים:

אבטלה · שוק העבודה · מהפכה טכנולוגית · רובוטיקה · בינה מלאכותית · אוטומציה · דיגיטציה · המהפכה המשולשת · תעסוקה · עתידנות · רובוטים · אוטומציה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אבטלה טכנולוגית", סמינריון אודות "אבטלה טכנולוגית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.