היישום אינו מחובר לאינטרנט

תיאוריות אישיות בניהול

עבודה מס' 070623

מחיר: 349.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הקשרים והמתאמים בין חמשת גורמי האישיות לבין אפשרויות התגובה של מנהלת בסיטואציה ניהולית מורכבת.

3,123 מילים ,2 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

עבודת מחקר זו נועדה לבחון קשרים אפשריים בין מרכיבי אישיות שונים לבין דרך ההתנהלות הצפויה של מנהלת המתלבטת כיצד לפעול מול עובדת חדשה בתרחיש מסוים במקום העבודה. בתרחיש המדובר, מנהלת הצוות קולטת עובדת חדשה לצוות ומטילה עליה כמשימה עצמאית ראשונה לרכז פרויקט של לקוח חדש במשרד. במהלך העבודה על הפרויקט העובדת החדשה מרבה לשאול את רותי שאלות ומבקשת אישור וחיזוק על כל שלב בעבודתה. רותי מתלבטת כיצד לנהוג עם העובדת והנשאלים מתבקשים לשים עצמם בנעליה של רותי לדרג מספר אפשרויות תגובה אפשריות. במקביל לדירוג זה הנשאלים במחקר עונים על שאלון לפי מודל חמשת גורמי האישיות ומקבלים דירוג לפי כל אחת מהתכונות. המחקר בודק את המתאמים והקשרים בין סוגי התגובות השונים ובין חמשת תכונות האישיות.

השיטה:
משתתפים: ארבעים וחמישה סטודנטים.
כלים: שאלון נבנה כפלט בפורמט Qualtrics וכלל תרחיש יחיד בו תוארה סיטואציה ניהולית.
מערך המחקר הוא מתאמי וכלל קבוצה אחת.

תוכן עניינים
1. תמצית
2. סקירה ספרותית
3. שיטה
4. תוצאות
3. דיון ותוצאות
4. ביבליוגרפיה
5. נספח - השאלון

קטע מהעבודה:

בעבודת מחקר זו נותחו נתוני הסיטואציה ואפשרויות התגובה של הנשאלים על-פי מודל חמשת גורמי האישיות.
מודל חמשת הגורמים פותח ע"י הפסיכולוגים פול קוסטה ורוברט מקריי בשנות השמונים והתשעים ולימים הפך למקובל מאוד בפסיכולוגיית התכונות ובנוסף פועל כמנבא של עולם התעסוקה. מודל אישיות זה הינו מודל פופולארי אשר נמצא חוצה תרבויות ויציב לאורך זמן. ההנחה היא שהרקע לחמש התכונות הוא ביולוגי במידה רבה. מודל זה ספג ביקורות מכיוונים שונים. יש הטוענים שחמש תכונות זה לא מספיק כדי לבצע ניתוח גורמים מקיף לאדם ומנגד יש הטוענים שחמש תכונות הן למעשה יותר מידי. למרות טענות אלה, ניתן להפיק ממנו תועלת לצרכים שונים כמו שידוכים ואבחון תעסוקתי. טענה מוכרת התומכת במודל זה היא שארגון התכונות בתוך מסגרת ושימוש בתכונות כמנבאות הובילה לקשרים יציבים יותר בין תכונות אישיות ותפוקה בעבודה.
חמש תכונות האישיות הגדולות הן חמש תכונות בעלות השפעה ניכרת על אישיות האדם ועל האופן שבו הוא מתנהג. מודל זה הוא מודל אשר מחלק את תכונותיו של האדם לפי חמש תכונות ליבה אלה: נעימות, מוחצנות-מופנמות, פתיחות מחשבתית, מצפוניות ויציבות ריגשית (נוירוטיות). ניתן לאפיין אדם ע"י מציאת דירוגו בכל אחד ממדדים אלה. המודל מתבסס על טכניקת ניתוח גורמים.

תגים:

BIG5 · מערך מחקר · שאלון · מוטיבציה · שיטות מחקר · אישיות · ניהול עובדים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תיאוריות אישיות בניהול", סמינריון אודות "תיאוריות אישיות בניהול" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.