היישום אינו מחובר לאינטרנט

שביעות רצון עובדים (שיטות מחקר)

עבודה מס' 070622

מחיר: 399.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת ההשערה כי סיפוק של גורמים פנימיים בלבד יביאו לשביעות רצון בקרב העובד ללא סיפוק ומילוי מלא של גורמים חיצוניים.

3,431 מילים ,5 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

השערת המחקר שבה בחרנו לעסוק מתבססת על תיאוריית המוטיבציה של שני הגורמים של הרצברג.
הרצברג מצא הבדל בין גורמים חיצוניים לפנימיים, כאשר הגורמים הפנימיים (הקשורים לעיסוק עצמו) מובילים לשביעות רצון או למצב נטראלי . הגורמים החיצוניים (שהם מחוץ לעיסוק) מובילים למצב נטראלי (שזו הרמה הגבוהה) או למצב של חוסר שביעות רצון. משמע, אלו שני קווים מקבילים אשר אינם תלויים זה בזה.
במחקר זה בחנו את ההשערה, האם סיפוק של גורמים פנימיים בלבד יביאו לשביעות רצון בקרב העובד ללא סיפוק ומילוי מלא של גורמים חיצוניים. והאם המשתנה המתווך (תחושת שליחות) מספיק משפיע על שביעות הרצון גם בהיעדר גורמים חיצוניים.
המשתנה המתערב, תחושת השליחות מפצה על היעדר מניעים חיצוניים וכך בעצם שביעות הרצון מוסברת גם על ידו.
במחקר שביצענו, העברנו שאלון לאוכלוסייה ייחודית לקצינים בצה"ל (בשירות חובה בלבד) אשר ידוע לנו כי גורמים חיצוניים כמו: שכר, תנאי עבודה, תנאים פיזיים ועוד אינם מתקיימים באופן מלא אך עדיין אנו רואות שקצינים בחובה מתכננים קריירה צבאית ארוכת טווח וכן מרוצים (בעיקר כי החלטה זו נובעת מבחירה אישית של הפרט).
ממצאי המחקר הראו כי אכן לגורמים הפנימיים יש מתאם גבוה עם המשתנה הבלתי תלוי שביעות רצון בדגש על אופי הקצין שענה על השאלון. בנוסף, גם גורמים חיצוניים יביאו לשביעות רצון גבוהה יותר בקרב העובד.

קטע מהעבודה:

במסגרת המחקר שערכנו השתמשנו בשיטת דגימה לא הסתברותית מסוג דגימת מכסה לא פרופורציונאלית. הבחירה הינה לא מקרית, ונקבעה מתוך האוכלוסייה (קצינים בשירות חובה בצה"ל) לפי מכסת מינימום שקבענו מראש (כ- 30 נבדקים). בסוג זה אין שאיפה לייצוגיות סטטיסטית. המחקר היה ממוקד לאוכלוסייה מסוימת, קצינים בשירות חובה בצבא הגנה לישראל וזו במטרה לבחון האם התיאוריה של הרצברג חלה גם עליהם (היעדר גורמים חיצוניים מובילה לחוסר שביעות רצון). יתרון השיטה, שהייתה נוחה וזולה (היה לנו קל לגשת למועמדים שכן אחת מאתנו משרתת בצה"ל), אך החיסרון הוא שזה לא בהכרח מהווה מדגם מייצג של האוכלוסייה. אך ראוי לציין, כי המשתנה שביעות רצון הוא הומוגני בקרב קצינים בחובה ולכן הטעות תהיה קטנה. כמו גם, השונות באוכלוסייה זו קטנה (מאפיינים דומים רבים בין הנבדקים) ולכן זו עוד סיבה שהטעות תהיה קטנה. בנתונים שתיכף נציג, ניתן לראות שכל הקצינים הינם רווקים, בשנות ה- 20 לחייהם, רובם בתפקיד זוטר, אלו הם מאפיינים ששותפים לכלל הקצינים בשירות חובה בצה"ל. יחד עם זאת, לא ניתן לומר כי המחקר מייצג את כלל אוכלוסיית הקצינים שיש, כיוון שישנם קצינים בשירות חובה שהינם אקדמאיים או לא ובעלי אופי שירות אחרת (יחידה סגורה/פתוחה, לוחמה/תומך לחימה).

תגים:

שיטות מחקר · הרצברג · מוטיבציה · הנעה · שיטת דגימה · כלי מחקר · שאלון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שביעות רצון עובדים (שיטות מחקר)", סמינריון אודות "שביעות רצון עובדים (שיטות מחקר)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.