היישום אינו מחובר לאינטרנט

הזדמנות שווה לסטודנטים בעלי ליקויי למידה במוסדות להשכלה גבוהה בארץ

עבודה מס' 070595

מחיר: 199.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד המוסדות להשכלה גבוהה מאפשרים הזדמנות שווה לכלל הסטודנטים הלומדים בהן, אם בכלל.

3,780 מילים ,17 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

עבור רוב האוכלוסייה, מתגלות לקויות הלמידה כבר בגילאים המוקדמים של החיים. בסוף תקופת הגן או בתחילת תקופת בית הספר היסודי. לפעמים, הדבר מתגלה גם לקראת תקופת הבגרויות. אך ישנם מקרים בהם לקויות הלמידה מראות את אותותיהן רק בשלב מאוחר, שבו האדם מחליט להתחיל ללמוד באחד מהמוסדות להשכלה גבוהה והרמה הלימודית נראית לו כ"בלתי אפשרית". למשל: סטודנט עשוי לגלות שהוא אינו עומד בלוח הזמנים או שהוא מתקשה להתארגן ולהתרכז במהלך הלימודים. העבודה הנוכחית עוסקת בכך בהרחבה ומתמקדת בעיקר בשאלה, כיצד המוסדות להשכלה גבוהה מאפשרים הזדמנות שווה לכלל הסטודנטים הלומדים בהן, אם בכלל. האם המוסדות להשכלה גבוהה ממהרים לתת הקלות במבחנים, למשל: הארכת זמן, בחינה בעל פה, הקראת בחינה ועוד. המסקנה העיקרית היא כי הדבר נמצא במגמה של שיפור, אולם המוסדות עדיין לא עושים מספיק כדי לצמצם את התופעה בצורה רבה יותר.
שאלת המחקר היא: האם וכיצד מוסדות להשכלה גבוהה בארץ מאפשרים הזדמנות שווה לסטודנטים בעלי לקויי למידה להצליח בלימודים ולהתקדם בחברה כעמיתיהם?
העבודה תכלול מספר פרקים: פרק אחד יהיה פרק של לקויות למידה בכלל. פרק שני יהיה פרק של לקויות למידה בקרב סטודנטים הלומדים במוסדות להשכלה גבוהה. פרק שלישי יהיה פרק של דרכי התמודדות של מוסדות אקדמיים. פרק רביעי יהיה פרק של דיון ומסקנות. והפרק החמישי יהיה פרק של סיכום.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. לקויות למידה בכלל
3. לקויות למידה בקרב סטודנטים הלומדים במוסדות להשכלה גבוהה
4. דרכי התמודדות של מוסדות אקדמיים
5. דיון ומסקנות
6. סיכום
7. רפלקציה
8. רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

המונח ליקויי למידה מתייחס לשורה של תפקודים, שאצל מרבית בני האדם נחשבים לתפקודים בסיסיים, הנלמדים כמעט באופן אוטומטי ומתבצעים ללא השקעת מודעות ומאמץ, בעוד שאחרים, המהווים חלק קטן יחסית מן האוכלוסייה, נדרשים להשקיע מודעות ומאמץ, הן בשלבי הרכישה של התפקוד והן בהפעלתו השוטפת (לייזר, 2002).
המורכבות הגדולה שבהבנת תופעת לקויי הלמידה ובהתמודדות עימה קשורה, בין היתר, בשונות הגדולה בקרב אוכלוסיית לקויי הלמידה, המתבטאת במגוון רחב של סוגי הליקויים הקיימים ובהבדלים בין אדם לאדם בדפוס הליקויים ובעוצמתם. ישנם אנשים שאצלם מדובר בליקויי למידה קלים וממוקדים יחסית המשפיעים על טווח מצומצם של תפקודים שקל למצוא להם תחליפים ומעקפים, ואצל אחרים מדובר בליקויים רחבים ומגוונים יותר, הבאים לידי ביטוי בעוצמה גדולה יותר ושהשפעתם מתפרשת על טווח תפקודים רחב (לייזר, 2002).

תגים:

קשב וריכוז · אפליה · לימודים · חיים בוגרים · אתגרים · התמודדויות · לקות למידה · לקויות למידה · ליקויי למידה · ADHD · הפרעות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הזדמנות שווה לסטודנטים בעלי ליקויי למידה במוסדות להשכלה גבוהה בארץ", סמינריון אודות "הזדמנות שווה לסטודנטים בעלי ליקויי למידה במוסדות להשכלה גבוהה בארץ" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.