היישום אינו מחובר לאינטרנט

פיתוח שאלון חדש המודד את תפיסת היכולת לספר ולגלות אמת ושקר

עבודה מס' 070588

מחיר: 449.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השוואה בין גברים ונשים דתיים וחילונים - מחקר כמותי, הכולל העברת שאלונים וניתוח בתכנת SPSS.

3,213 מילים ,7 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

במחקרים בהם נשאלו אנשים לגבי יכולתם לגלות ולספר אמת ושקר יחסית לאנשים אחרים, נמצא כי אנשים מפחיתים את יכולתם לספר שקרים (אלעד 2006).
במחקרים נוספים ((Elaad, Babad & Abdush, 2006; Elaad, Gilboa & Nachshon, 2006 נמצא שהנבדקים נוטים להעריך את יכולתם לספר ולגלות אמת כטובה יותר מיכולתם לטפל בשקרים (אלעד,2006). מחקרים נוספים שעסקו בנושא זה חילקו את הטיות האמת לנטייה מוקדמת להעדיף לומר אמת על פני שקר ולנטייה להאמין לדובר (אלעד, 2010).
עוד ניתן לומר, כי אנשים נוטים להעריך בצורה גבוהה את יכולתם בשכנוע אחרים באמת. דבר זה יכול להיות מוסבר על ידי דירוג החשיבות שאנשים מייחסים לאמת ולשקר. אנשים מעריכים בצורה גבוהה את יכולות סיפור ושכנוע האמת שלהם ומעריכים בצורה נמוכה את יכולת סיפור וגילוי השקר. הדירוג הגבוה של הערכת היכולת לגבי האמת יכול להיות מוסבר על ידי החשיבות שאנשים מייחסים לשכנוע אחרים באמת. לעומת זאת, הדירוג הנמוך של הערכת היכולת לגבי שקר יכול להיות מוסבר על ידי החשיבות שאנשים מייחסים לשקר, מכיוון שפחות חשוב להיות שקרן טוב מאשר להיות משכנע באמת (Elaad, 2015).

נבדקים: מדגם המחקר כולל 147 נבדקים בטווח גילאים של 17-62.
כלים: שימוש בשאלון חדש שפותח לבחון את היכולות של גילוי ואמירת אמת ושקר. השאלון בעל 24 שאלות המחולק ל- 4 חלקים: 6 שאלות על אמירת שקר, 6 שאלות על גילוי שקר, 6 שאלות על אמירת אמת ו- 6 שאלות על מתן אמון באחרים.
הליך: במחקר השתתפו 147 נבדקים. השאלון עבר אישית לכל נבדק. תחילה הנבדקים ענו על שאלון דמוגראפי ולאחר מכן ענו על שאלון הניסוי בעל 24 שאלות.

קטע מהעבודה:

במחקרו של אקמן (Ekman, 1992a מתוך אלעד 2005) נמצאה תפיסה עצמית חיובית בנוגע לגילוי שקרים המנוגדת לממצאים קודמים המראים שגילוי שקרים היא משימה קשה. בהמשך לכך, בשל החוסר במשוב ובגלל ההסתמכות על דברי הדובר ולא על ביטויים רגשיים סותרים- ההצלחה בגילוי שקרים אינה מובטחת. הערכת היתר של היכולת לגלות שקרים נשענת על ביטחון יתר שהשיפוט שעשינו הוא נכון (אלעד, 2005).

תגים:

שקר · אמת · תפיסה · עמדה · מגדר · מחקר · שאלונים · פוליגרף · שקרים · אמון

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פיתוח שאלון חדש המודד את תפיסת היכולת לספר ולגלות אמת ושקר", סמינריון אודות "פיתוח שאלון חדש המודד את תפיסת היכולת לספר ולגלות אמת ושקר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.