היישום אינו מחובר לאינטרנט

גלובליזציה והגירת ספורטאים

עבודה מס' 070565

מחיר: 439.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהם האתגרים הניצבים לפתחו של המהגר הספורטאי בארץ ההגירה?

5,946 מילים ,23 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

ספרות המחקר מעלה, כי אחת ההשפעות של תהליכי הגלובליזציה קשורה בעצם המשמעות של מיקום גיאוגרפי, בכל קנה מידה, שמתחילה להיות מוטלת בספק. כלומר: הפכנו לנודדים המצויים תמיד בקשר, אולם אנו נעים ונדים גם במובן אחר ועמוק יותר, בין אם אנו יוצאים לדרך או מדלגים בין ערוצים, ובין אם אנו אוהבים או שונאים לעשות זאת (באומן, 2004).
אחת הדוגמאות לכך היא הגירה של ספורטאים ברחבי העולם בתדירות גבוהה. למעשה, הגלובליזציה שואבת את כוחה מגופים כלכליים השואפים להגדיל את רווחיהם ובאופן זה גם להרחיב את עצמם מעבר למדינות המקור שלהם. ספרות המחקר המתמקדת בקשר שבין גלובליזציה לספורט, מראה כי ספורטאים רבים, מענפי ספורט מגוונים, מחליטים לנסוע ממולדתם למדינה אחרת כדי לתרום מיכולותיהם לקבוצות שביקשו את שירותיהם (חריף, 2011).
בהקשר הישראלי, בורנשטיין וולק (2011) ציינו כי ישראל היא יבואנית שחקנים "לא רעה בכלל" - לא פחות מ-93 שחקנים זרים הגיעו לישראל במהלך שנת 2010 לשתי הליגות הבכירות - ממוצע של 2.9 שחקנים זרים לקבוצה - מה שמדרג את ישראל במקום ה-15 מבחינת ייבוא בעולם.
בד בבד, בשנת 2011 נכתב באתר מאקו, כי 33 שחקני כדורגל ישראלים היגרו לחו"ל, לאנגליה במערב ועד לקזחסטן במזרח. הנטישה הגדולה של רוב שחקני הכדורגל הישראלים הבכירים החלישה באופן טבעי את ליגת העל הישראלית, חיזקה את הנבחרת, העלתה בעיות מרכזיות של הכדורגל הישראלי והדגישה את היתרונות בשאלת המעבר לחו"ל בהשוואה לחסרונות הקיימים בו. יש לציין, כי ההגירה מתקיימת גם למדינת עולם שלישי (גורן, 2011).
ובהקשר העולמי, את הסחר העולמי בשחקני כדורגל זרים מובילות הליגות בקפריסין וביוון. בשנת 2010, 219 כדורגלנים זרים נחתו בקפריסין, יותר מכל מדינה אחרת בעולם, כאשר היוונים סיפקו לא פחות מ-205 מקומות עבודה לשחקני כדורגל מחוץ למדינה. בורנשטיין וולק (2011).
ההגירה בקרב ספורטאים מאלצת אותם לעבור תהליכי הטמעה, שהיא בהגדרתה תהליך בו קבוצת מיעוט מאמצת מאפיינים מהרפרטואר של קבוצת הרוב. המאפיין הראשון של תהליך ההטעמה הוא חוסר איזון בין רוב למיעוט או בין מרכז לפריפריה, תרבות אחת דומיננטית ומרכזית והשנייה פחות. זהותה של התרבות המרכזית נשארת לרוב חסרת שם, או מקבלת את שמה של התרבות הכוללת. המאפיין השני של ההטמעה הוא שקבוצה אחת (המשנית) מנסה לתפוס את מקומה בקרב הקבוצה השלטת, מבלי למחוק את המאפיינים האתניים שלה. קיים חשש שבעקבות תהליך ההטמעה ימחקו המאפיינים של הזהות הקבוצתית המקורית (2001, Boyer).
קיים קשר בין תהליך ההטעמה לתהליך הגלובליזציה בכך שהאינטגרציה התרבותית העולמית והתלות הפוליטית ההדדית נראית מושכת בעיני הרבה אליטות שולטות, אך נתפסת כמזיקה לאחרות. מבחינה זו, גם מדינות מבוססות מוצאות עצמן מתעמתות מול תהליך ההטמעה. מצב זה קורה כאשר הארגון הפנימי תרבותי-פוליטי שלהן מהווה מכשול לכניסתם לכלכלה הגלובלית ולעולם הפוליטי (2001, Boyer).
מושג נוסף הקשור בכך הוא: "גלוקליזציה". "גלוקליזציה" הינה יצירת התאמה מקומית, בהשפעת מוסדות מקומיים ותרבות מקומית. ואילו, הפירוש הרחב של המושג הזה קשור לתפיסה הגלוקלית, לפיה: לא קיים למעשה מרחב גלובלי במנותק מהמרחב המקומי (באומן, 2004).
במסגרת העבודה בחרתי לעסוק בנושא: "גלובליזציה והגירת ספורטאים". שאלת המחקר המרכזית היא: "מהם האתגרים הניצבים לפתחו של המהגר הספורטאי בארץ ההגירה?". העבודה הנוכחית היא עבודה עיונית וכוללת שילוב בין מקורות ספרותיים למקורות מקוונים (בעיקר: כתבות וידיעות אודות הנושא).
מבנה העבודה כולל שלושה חלקים מרכזיים: חלק אחד, שבו התייחסות לגלובליזציה, הגירה בכלל והגירת ספורטאים בפרט. חלק שני, שבו התייחסות מרכזית להגירת הספורטאים ולאתגרים שעומדים לפתחם בארץ ההגירה (בדגש על תופעת הגזענות) וחלק שלישי, שמהווה סיכום העבודה.
אני מבקש לציין כי הסיבה העיקרית לבחירת נושא העבודה הנוכחי קשורה להתעניינות הרבה שלי בנושא. לאורך השנים, מצאתי את עצמי מתעדכן לגבי מהגרי ספורט, בדגש על מהגרים מענף הכדורגל. למשל: אברהם גרנט והגירתו לאנגליה; שחקן הכדורגל יוסי בניון, והמעבר שלו לספרד ועוד. מעבר לכך, אנו שומעים חדשות לבקרים אודות תהליכי הגלובליזציה השוטפים את העולם, בדגש על השפעותיהם והשלכותיהם המקומיות והעולמיות. על כן אני מוצא כי מחקר בנושא זה עשוי להיות מעניין, מסקרן ובעיקר "מרחיב אופקים".

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. חלק ראשון
2.1. גלובליזציה
2.2 הגירה
2.3 גלובליזציה הגירה וספורט
3. חלק שני
3.1 תופעת הגירת הספורטאים
3.2 גלוקליזציה
3.3 תופעת הגזענות
3.4 מהגרי הספורט בענף הכדורגל בגרמניה
4. סיכום
5. רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

בעשורים האחרונים, אנו עדים ל"עידן הגלובלי", שמבטא תהליכים כלל-עולמיים: כלכליים, חברתיים, תרבותיים, פוליטיים, סביבתיים ואף דתיים, שמתחוללים ומעמיקים את קשרי הגומלין בין מדינות העולם בכלל; ושמגבירים את השילוב ואת התלות ביניהן בפרט (גולדפלם, תשס"ז).
דימוי "הכפר הגלובלי" נועד כדי ליצור התכווצות של תכנים ומשמעויות, קריסתם של גבולות ומכנה משותף של שפה בין תרבותית אחת. בעצם, "הכפר הגלובלי" הוא פועל יוצא של טכנולוגיית מידע מפותחת המאפשרת הפצה פורצת גבולות אתניים, לאומיים וגיאוגרפיים (גלילי ואחרים, 2009).

תגים:

ספורט · חברה · כדורגל · מהגרים · תרבות · גזענות · אינטגרציה · רב תרבותיות · תרבות · כדורגלנים · שחקנים זרים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "גלובליזציה והגירת ספורטאים", סמינריון אודות "גלובליזציה והגירת ספורטאים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.