היישום אינו מחובר לאינטרנט

סביבה וקיימות ככלי לעמעום הסכסוך בין ישראל לערב הסעודית

עבודה מס' 070550

מחיר: 131.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינתן של אנרגיה מתחדשת והתפלת מים ככלי ביחסים בין שתי המדינות.

2,909 מילים ,8 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

במהלך השנים האחרונות ניתן למצוא דיווחים לא מעטים בתקשורת בישראל ובעולם, בנושא היחסים בין ישראל וערב הסעודית, כולל פרסום של ההיתר של ערב הסעודית למעבר טיסות של "Air India" מעל המרחב האווירי של ערב הסעודית בדרך לישראל, כמו גם את ההסכמות עם ישראל לגבי העברת הריבונות על האיים טיראן וסנפיר ממצרים אל ערב הסעודית (גוז'נסקי, 2018).
מדינת ישראל, הלכה למעשה, אינה מתייחסת אל ערב הסעודית כאל מדינת אויב, מתירה לישראלים לנסוע למפרץ ואף הגמישה בפועל את המדיניות בשנים האחרונות בכל הנושא של מכירת אמצעי לחימה אמריקאים מתקדמים לערב הסעודית. מן הצד של ערב הסעודית גם כן אפשר לזהות בשנים האחרונות מגמה של התקרבות מדודה והדרגתית כלפי ישראל (גוז'נסקי, 2018).
ערב הסעודית, ממלכת הנפט העולמית ספגה בשנים האחרונות מספר מכות בשוק הנפט העולמי, יחד עם צריכה עולה וגוברת של השוק המקומי לאנרגיה, אשר הובילה אותה למדיניות של השקעות באנרגיה מתחדשת אשר נובעת מצורך חיוני ודחוף. הביקוש לחשמל בערב הסעודית צפוי להכפיל את עצמו במהלך העשור הנוכחי ולשלש את עצמו עד שנת 2032. הצמיחה המהירה של הביקוש המקומי לחשמל המיוצר מדלק, ולדלקים בכלל, מכרסמת ביצוא הנפט החיוני של ערב הסעודית ויצואניות הנפט הערביות האחרות. ערב הסעודית הפכה למדינה החמישית בגודלה בעולם בצריכת הנפט. הצריכה המקומית כבר מהווה רבע מתוצרת הנפט הסעודית (ריבלין, 2015).
מטרת עבודה זו היא לבחון היבטים של סביבה וקיימות, ובראשן אנרגיה מתחדשת ומים ככלי לעמעום הסכסוך בין מדינת ישראל לממלכה הסעודית ושיפור היחסים, תוך התמקדות במיוחד בהיבטי של אנרגיה מתחדשת והתפלת מים.

תוכן עניינים:
מבוא
יחסי ישראל - ערב הסעודית - רקע
כלכלה, אנרגיה, מים וקיימות בערב הסעודית
כלכלה וקיימות ככלי להעמקת היחסים בין ישראל ולערב הסעודית
דיון סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

יחד עם פרסום "יוזמת פהד", בשנת 1982, זנחה ערב הסעודית, לפחות באופן פומבי, את המדיניות אשר שללה, עד אותה העת, את זכות קיומה של ישראל. בעקבות ועידת מדריד בשנת 1991, ניתן אף להצביע על התקרבות מסוימת בין שתי המדינות ואף הוקמו חמש קבוצות עבודה בהשתתפותם אשר עסקו במספר סוגיות אזוריות (מים, איכות הסביבה, כלכלה, פליטים ובקרת נשק) (דקל וגוז'נסקי, 2013).
במהלך השנים האחרונות ניתן לראות דיווחים לא מעטים בתקשורת בישראל ובעולם, בנושא יחסי ישראל-ערב הסעודית, ויש הטוענים כי שיתוף הפעולה המודיעיני-ביטחוני בין שתי המדינות, שאינו חדש, אף נמצא בשיאו. בין הגורמים אשר תרמו להתקרבות, ניתן למצוא בין היתר, מדיניות ממשל אובמה במזרח התיכון באופן כללי, וביחס לאיראן בפרט והעובדה כי הנושא הפלסטיני-ישראלי אינו נמצא במקום בעל חשיבות עליונה על שולחן הדיונים בערב הסעודית. חשוב לציין בנוסף בהקשר זה את גם ההיתר של ערב הסעודית למעבר טיסות של "Air India" מעל המרחב האווירי של ערב הסעודית בדרך אל לישראל, כמו גם את ההסכמות עם ישראל לגבי העברת הריבונות על האיים טיראן וסנפיר ממצרים אל ערב הסעודית (גוז'נסקי, 2018).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סביבה וקיימות ככלי לעמעום הסכסוך בין ישראל לערב הסעודית", סמינריון אודות "סביבה וקיימות ככלי לעמעום הסכסוך בין ישראל לערב הסעודית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.