היישום אינו מחובר לאינטרנט

תיירות חקלאית בעמק המעיינות

עבודה מס' 070473

מחיר: 219.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הפוטנציאל הגלום בקידום התיירות החקלאית בעמק המעיינות.

5,282 מילים ,28 מקורות ,2016

תקציר העבודה:

השינויים שהתחוללו בחקלאות המסורתית לאורך השנים הובילו לירידה בערך החקלאות עבור החקלאים עצמם. עובדה זו, לצד לחצים גוברים לשינוי ייעוד של קרקעות, מעלה מחדש את המתח שבין שימור הקרקע לבין הרצון להתקדמות וצמיחה. ננסה להלן לטעון, כי פיתוחה של התיירות החקלאית עשוי להוות פתרון לצרכיהם הכלכליים של החקלאים, מחד, ולצרכים הציבוריים של שימור הנוף החקלאי, מאידך. את טענה זו, ננסה להדגים על המועצה האזורית עמק המעיינות, מועצה בה ארבעים אחוז מכלל ההכנסה של קיבוצי העמק ושישים אחוז מהמשקים במושבים- עוסקים בחקלאות. למרות אופייה החקלאי של המועצה, קיימים בה מיזמים ספורים בלבד של תיירות חקלאית. ננסה להציג את התועלות הגלומות בפיתוח תיירות חקלאית בעמק המעיינות ואת הייתרונות בקידום תיירות מסוג זה באזור- וזאת גם באמצעות השוואה לנעשה במועצה אזורית עמק הירדן.

תוכן העניינים:
מבוא
המועצה האזורית עמק המעיינות- רקע כללי
שינויים והתפתחויות בחקלאות בישראל ובעולם
חשיבות שימור הקרקע החקלאית
תיירות חקלאית כאלטרנטיבה
התיירות החקלאית בישראל
עמק המעיינות:
-תיירות ותיירות חקלאית בעמק המעיינות
-פוטנציאל הפיתוח של תיירות חקלאית בעמק המעיינות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

היבטים אקולוגיים: בין התפקידים המשמעותיים של השטחים החקלאיים, ניתן למנות את ההיבטים האקולוגיים ( Soren-Bech, 2016). כך למשל, טוענים צבן ושותפיו (2004), כי קרקע חקלאית מעובדת מגבירה חלחול גשמים לאקוויפר, משפרת את איכות האוויר ועוד. במקרים רבים, קרקע חקלאית משמרת את ה"מסדרון האקולוגי" בסביבתה: סקוטלסקי (2010) מגדירה "מסדרון אקולוגי כ"אזור צר וארוך המקשר בין כמה בתי גידול טבעיים אשר חלקם מנוהלים כדי לתמוך בשימור המגוון הביולוגי ושימור שירותי המערכת האקולוגית" (עמוד 13).

תגים:

תיירות חקלאית · גיאוגרפיה · שימור · פיתוח · עמק המעיינות · עמק הירדן · ערכי טבע ונוף · פיתוח · שמירה על הקרקע · תיירות כפרית · קונפליקט · שימושי קרקע · חקלאות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תיירות חקלאית בעמק המעיינות", סמינריון אודות "תיירות חקלאית בעמק המעיינות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.