היישום אינו מחובר לאינטרנט

תרומת זרע

עבודה מס' 070455

מחיר: 274.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: זכות צאצא תרומת זרע להתחקות אחר זהות אביו הביולוגי.

7,310 מילים ,17 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

בחיבור זה, אפתח בסקירת נושא תרומת זרע, אדון בסוגיות המורכבות הנגזרות ממנו ואערוך ניתוח של המצב המשפטי הנוהג בנושא זה בישראל ובמדינות שונות בעולם, בעבר וכיום, תוך התמקדות בשאלת המחקר שלי: זכותו של צאצא תרומת זרע להתחקות אחר זהות אביו הביולוגי אל מול זכות האב מאידך, לשמירה על חיסיון זהותו.

כפי שניתן לראות, מבנה המשפחה הגרעינית, הקבוע, שהיה קיים עד לתקופה האחרונה בישראל ובעולם, עבר שינוי, וכיום, ניתן לראות מספר סוגי משפחות המורכבות מגורמים שונים מבעבר. מגוון סוגי משפחות אלו מתאפשר, בין היתר, על ידי שימוש בטכניקות הולדה מלאכותיות וביניהן הזרעה מלאכותית באמצעות תרומת זרע מבעליהן של נשים במקרים מסוימים ומתורמים זרים במקרים אחרים. על פי הסדר שנקבע בתקנות בנק הזרע בישראל- חקיקת משנה המעגנת בתוכה את כל נושא תרומת הזרע וחלק מהסוגיות הנגזרות מנושא זה, בתהליך בו מתבצע שימוש בתרומה שמקורה הוא בנק הזרע, מוטל חיסיון על זהות תורם הזרע. החיסיון חל על התורם ועל הנתרמת גם יחד ופירוש אפשרי שניתן לתקנות, מחיל את החיסיון גם על צאצא תרומת הזרע. בניגוד לזכויות אחרות, שמעמדן איננו מוטל בספק, טרם התגבשה זכות ברורה וחד משמעית המאפשרת לצאצא תרומת זרע, להתחקות אחר זהות אביו הביולוגי, אולם בדומה לזכויות נגזרות רבות אחרות, ניתן לחזק טענת קיום זכות התחקות זו על ידי פרשנות מרחיבה לזכויות חוקתיות הקיימות בישראל וביניהן, חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו. כמו כן, בחלק מהמדינות המתקדמות בעולם חלה מגמת שיפור בנושא חשיפת פרטי הורים ביולוגיים בפני צאצאי תרומת זרע, וכבר כיום ישנן מדינות בהן הצאצאים יכולים לפנות למאגרי מידע ממשלתיים ולקבל מידע גנטי על הוריהם. בשוודיה, המהווה מדינת הדגל בנושא חשיפת פרטים בפני צאצאי תרומת זרע, החוק מעניק גישה מלאה לילד בהגיעו לגיל 18 לאינפורמציה בנוגע לזהות תורם הזרע קרי, אביו הביולוגי.

אי לכך, בחיבור זה, אנסה לעמוד על זכותו של צאצא תרומת זרע, להתחקות אחר זהות אביו הביולוגי, גם בישראל. זאת, בטענה המרכזית כי זכות זו היא זכות נגזרת מזכויות חוקתיות שונות.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק ראשון: תרומת זרע בישראל
פרק שני: המצב המשפטי בישראל והמקורות לזכותו של תורם זרע לשמירה על חיסיון זהותו ולזכותו של צאצא תרומת זרע לקבל פרטים אודות זהות אביו הביולוגי
פרק שלישי: זכות צאצא תרומת זרע להתחקות אחר זהות אביו הביולוגי - מחקר השוואתי
פרק רביעי: עיגון זכותו של צאצא תרומת זרע לקבל פרטים אודות זהות אביו הביולוגי בחקיקה בישראל
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בשנת 2008, יצא לאור ספרו העתידני של הסופר אלדוס האקסלי "עולם חדש מופלא". בספר מתוארת מציאות בה אין צורך יותר ברחם האישה בכדי להביא ילדים לעולם אלא ההולדה מתבצעת על ידי הפרית תאי זרע עם תאי ביציות במעבדות והתפתחותם באינקובאטורים. השימוש הגובר בשנים האחרונות בטכניקות הולדה מלאכותיות, מהווה התפתחות דרמטית בעולמנו שיוצרת מציאות חדשה מבחינה חברתית ומשפטית. כעת, על המשפט לעקוב אחר התפתחות הרפואה ולהתאים עצמו להתקדמות המהירה שלה(1).

תגים:

תרומת זרע · IVF · I.V.F · הזרעה מלאכותית · ילדים מאומצים · ילד מאומץ · אב ביולוגי · הורה ביולוגי · בנק זרע · ילודה · הריון · הורות · הזרעה · ילדי מבחנה · ילד מבחנה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תרומת זרע ", סמינריון אודות "תרומת זרע " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.