היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין נרקיסיזם לגבולות לא מותאמים

עבודה מס' 070438

מחיר: 329.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר כמותי (סטטיסטי), הבוחן את הקשר בין גבולות לא מותאמים בין הורה לילד בינקות, לבין התפתחות נרקיסיזם בבגרות.

4,962 מילים ,28 מקורות ,2016

תקציר העבודה:

נרקיסיזם בריא הינו נטייה טבעית הנמצאת בכל אדם ומתבטאת בתפיסה-עצמית חיובית מציאותית (kohut 1971, 1974), וביכולת ויסות, תיקוף ואישור של העצמי, (Goldner, in press). לפי תיאורטיקנים שונים (1975,Kerenberg ,1971 Kohut,) דפוסי יחסים לקויים בין הורה לילד יכולים לפגום בהתפתחות הנרקיסיזם הבריא. את מקומו יתפסו כשלים בעצמי המתאפיינים בפגיעות-יתר לביקורת דחייה או כישלון, המכונים "נרקיסיזם סמוי" או פגיע, או לחלופין כשלים המתאפיינים בחוסר אמפתיה לזולת, מניפולטיביות ואפקט רגשי שטוח, המכונים "נרקיסיזם גלוי" או גרנדיוזי (Goldner, in press). מחקרים מעטים עסקו בקשר בין גבולות לא מותאמים בילדות לבין נרקיסיזם פתולוגי (גרנדיוזי או פגיע) בבגרות, והם מכוונים לקשר אפשרי בין שליטה פסיכולוגית והיפוך תפקידים - לבין נרקיסיזם פתולוגי (Wells & Jones, 2000 , 2006(Horton, Bleau & Drweck,.
מטרת מחקר זה היא לבחון את הקשר בין סוגים שונים של גבולות לא מותאמים ביחסי הורה ילד (שליטה פסיכולוגית, עירור אשמה, טשטוש גבולות, היפוך תפקידים וטריאנגולציה) לבין נרקיסיזם פתולוגי בבגרות. במסגרת המחקר הועברו שאלונים ל- 69 נשים בטרימסטר האחרון להריון. שאלונים אלו בחנו את דפוסי היחסים עם ההורים, ואת מידת הנרקיסיזם הסמוי והגלוי.
במחקר הנוכחי נעשה שימוש בשלושה שאלונים מתוך קובץ שאלונים שכלל: שאלון דמוגרפי, 10 שאלונים נוספים והערכת קן ציפור (קייזר, 1996). מלבד השאלון הדמוגרפי נעשה שימוש בשני שאלונים נוספים:
1. שאלון לבדיקת נרקיסיזם "היפר רגיש" (פגיע/סמוי)
2. Inadequate Boundaries Questionnaire -IBQ (Mayseless& Scharf, 2000)

ממצאי המחקר מצביעים על קשר בין שליטה פסיכולוגית ועירור אשמה לבין מאפיינים נרקיסיסטים פתולוגיים בבגרות. היפוך תפקידים, טשטוש גבולות וטריאנגולציה לא נמצאו קשורים לנרקיסיזם פתולוגי. הסיבה לממצאים אלו נידונה דרך נקודות המבט של תיאוריית ההתקשרות, תיאוריית העצמי ותיאוריית יחסי אובייקט.

תוכן העניינים:
תקציר
פרק 1: סקירה תיאורטית
1.1 נרקיסיזם
1.2 נרקיסיזם ותיאוריית העצמי
1.3 נרקיסיזם ותאוריית יחסי אובייקט
1.4 הקשר בין נרקיסיזם לדפוסים הוריים
1.5 גבולות לא מותאמים
1.6 קשר בין נרקיסיזם וגבולות לא מותאמים
1.7 סיכום והשערות המחקר
פרק 2: השיטה
2.1 נבדקים
2.2 הליך
2.3 כלים
פרק 3: תוצאות
פרק 4: דיון
4.1 גבולות לא מותאמים ונרקיסיזם
4.2 מגבלות המחקר והצעות למחקרי המשך
ביבליוגרפיה
שאלונים

קטע מהעבודה:

הפסיכולוגיה הקלינית והחברתית תופסות את המושג "נרקיסיזם בריא" כיכולת של היחיד לפתח ולשמר דימוי עצמי חיובי ולספק צרכים בסיסיים של תיקוף ואישור על ידי תהליכי ויסות עצמי. (Cain, Pincus, & Ansell, 2007; Pincus & Lukowitsky, 2010)) אצל גולדנר (Goldner, in press). בניגוד לכך, נרקיסיזם פתולוגי מתבטא בשני אופנים של חוסר תפקוד, הנקראים נרקיסיזם גרנדיוזי ונרקיסיזם פגיע. (Cain et al., 2007, 2008; Miller et al., 2011) אצל גולדנר (Goldner, in press). נרקיסיזם גרנדיוזי (גלוי) מתבטא בקנאה, תוקפנות, מניפולטיביות והתנהגות אנטי-סוציאלית, חוסר אמפתיה, חוסר יכולת להתחייב למערכות יחסים, דה-ווליואציה של הזולת ואפקט רגשי שטוח. (Kernberg, 2007; Pincus et al,. 2009; Pincus & Lukowitsky, 2010) אצל Goldner, in press).

תגים:

נרקיסיזם · נרקיסיזם גלוי · נרקיסיזם סמוי · נרקיסיסטי · קשר הורה-ילד · נרקיסיזם בריא · הורות · הורים · ילדים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין נרקיסיזם לגבולות לא מותאמים", סמינריון אודות "הקשר בין נרקיסיזם לגבולות לא מותאמים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.