היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעה מות ההורה בגיל צעיר על בניית העצמי בחיים הבוגרים

עבודה מס' 070401

מחיר: 549.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר באמצעות ראיונות עם 10 בוגרים.

10,024 מילים ,22 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

ההורים הם אלו שמעניקים לתינוק את צרכיו הבסיסיים, הם אלו שמרעיפים עליו אהבה ללא תנאים; והם אלו שנותנים בידיו את הכלים להתמודדות עם מה שצופן לו העתיד (כמובן שיש גם יוצא דופן בכך).
במסגרת העבודה, בחרנו לעסוק בנושא: "השפעה מות ההורה בגיל צעיר על בניית העצמי בחיים הבוגרים". שאלת המחקר הינה: "האם זיכרון מות ההורה בגיל הצעיר של ילד יכול להוות כוח בונה עבורו בגיל הבגרות?".
על מנת לענות על שאלת המחקר, בחרנו את השיטה האיכותנית: 10 שאלונים עם אנשים בוגרים, שאיבדו את אחד מהוריהם בגיל ההתבגרות.

העבודה תכלול שני חלקים מרכזיים: חלק ראשון, החלק התאורטי של העבודה, שיכלול מספר תיאוריות ונושאים שונים, שקשורים לשאלת המחקר הן בצורה ישירה והן בצורה עקיפה. וחלק שני, החלק האמפירי של העבודה, שיכלול את השיטה, הממצאים, הדיון והמסקנות.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. החלק התיאורטי
2.1 התיאוריות במחקר
2.2 תהליך החברות
2.3 אובדן הורים
2.4 זיכרון האובדן ההורים בגיל ההתבגרות
2.5 מימד זיכרון
2.6 דרכי שיקום
3. חלק אמפירי
3.1 מתודולוגיה
3.2 ממצאים
4. דיון מסקנות
5. סיכום
6. רשימת מקורות
7. נספחים
נספח א - השאלון
נספח ב - שאלונים+תשובות

קטע מהעבודה:

אחד מכתביו המפורסמים של פרויד הוא: "אבל ומלנכוליה" (1917), שבו הוא מנסה למצוא מהם הגורמים למלנכוליה. בחיפוש שלו אחר הגורמים, הוא עוסק ביחס הישיר והעקיף בין שני המצבים: "מלנכוליה" ו - "אבל". הוא מסביר, כי למרות ההנחה, לפיה: קיימים קווי דמיון בין שני המצבים הללו, כל אחד מהם מושתת על תהליך פסיכולוגי אחר (פרויד, 2002).
יש לציין, כי המאמר נכתב בעקבות מותה של בתו האהובה, סופי פרויד -הלברשטט. בעקבות התנאים הקשים במהלך מאורעות מלחמת העולם הראשונה היא חלתה ונפטרה מדלקת ריאות בגיל 27 בתאריך 25 בינואר 1920. סיטואציה אישית זו, התווספה לטראומה של פרויד ממאורעות מלחמת העולם הראשונה שהחרידה את אירופה (שם).

תגים:

מוות · שכול · הורים · חיים בוגרים · פרויד · עיצוב זיכרון · התמודדות · הורה · עצב · דיכאון · אובדן · כעס · הפנמה · חברות · גיל ההתבגרות · דרכי שיקום · התבגרות · חוסן

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעה מות ההורה בגיל צעיר על בניית העצמי בחיים הבוגרים", סמינריון אודות "השפעה מות ההורה בגיל צעיר על בניית העצמי בחיים הבוגרים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.