היישום אינו מחובר לאינטרנט

הוגי דעות בפילוסופיה של החינוך - סוקרטס

עבודה מס' 070388

מחיר: 164.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה קצרה והתמקדות על החשיבה הביקורתית.

1,764 מילים ,7 מקורות ,2016

תקציר העבודה:

בחרנו לעשות את העבודה על סוקרטס משום שהיה פילוסוף ומורה שדגל בחשיבה הביקורתית, רעיון זה נולד בתקופתו. למעשה נלחם סוקרטס על החופש לחשוב, לחקור ולשאול בתהליך החיפוש אחר האמת.
במרוץ ההיסטוריה עברה החשיבה הביקורתית מתחומי הפילוסופיה לתחומי המדינה: מדינות דמוקרטיות רבות ראו בחשיבה ביקורתית יעד חשוב בדמוקרטיה. כיום נפוץ השימוש במושג חשיבה ביקורתית גם בתחום החינוך ובתי ספר רבים חורטים על דגלם את טיפוח החשיבה הביקורתית של תלמידיהם.
אנו רואות בחשיבה הביקורתית כלי מאוד חשוב לפיתוח סגנון למידה מאתגר ויצירתי גורם לתלמיד לחשוב להכיר עוד דעות ולהבין שגם לו יש את היכולת לחפש פגמים ולהתנגד לטענות שלא נתמכות בידי ראיות.
כך מגדיר רוברט אניס "חשיבה ביקורתית": "חשיבה ביקורתית היא חשיבה שקולה ורפלקטיבית המתרכזת בהחלטה למה להאמין ומה לעשות" (אניס, 1996).

תוכן עניינים:
מבוא
תיאוריות בחינוך
דעות פילוסופיות בחינוך
סיכום ומסקנות
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

סוקרטס דוגל בשילוב צוות בדיאלוג- שיטת הוראה זו מיושמת בבתי הספר ע"י כך שמורה פותח את השיעור בהצגת שאלה לתלמידיו ועליהם לחקור בעצמם את הנושא. מה שנותן חופש ביטוי לכל תלמיד ותלמיד להביע את עצמו בפרספקטיבה האישית שלו איך שהוא רואה את הדברים.
סוקרטס בניגוד לאחרים פגש את תלמידיו מחוץ לכותלי ביה"ס, במקומות ציבוריים, בתים פרטיים ודגל בדיון פתוח ללא מחויבות וכפייה.

תגים:

פילוסופיה · חינוך · ביקורת · ביקורתיות · חשיבה ביקורתית · השיטה הסוקרטית

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הוגי דעות בפילוסופיה של החינוך - סוקרטס", סמינריון אודות "הוגי דעות בפילוסופיה של החינוך - סוקרטס" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.