היישום אינו מחובר לאינטרנט

מוטיבציות בציונות מרוקו במאה ה-20

עבודה מס' 070365

מחיר: 93.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: המוטיבציות הפנימיות והחיצוניות של יהדות מרוקו במאה ה-20 אשר הובילו לתהליכים שונים; בהם עלייה לארץ ישראל.

8,491 מילים ,25 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

תיחום הזמן בו תעסוק העבודה הנו בין תחילת המאה ה-20 ועד הקמת מדינת ישראל ב-1948, תיחום זה יאפשר בחינה והבנה של מקורות ובסיס התנועה הציונית, ולאחר מכן לעקוב אחר התפתחותן של המוטיבציות השונות -"פנימיות" ו"חיצוניות" - והשפעתן על התנועה והעשייה הציונית. סיום התיחום הנו בשנת 1948 מכיוון שעם ההכרזה על מדינת ישראל - "נפל דבר" וניתן לומר שכל משוואה אשר התקיימה עד אז לא קיימה עוד את החוקים של עצמה - כלומר כוח המשיכה של ה"מדינה הקיימת" כמוטיבציה "חיצונית" מחקה בן יום את כל המוטיבציות ה"פנימיות" הכמיהה וערגה ל"מדינה שבדרך".
בפרק הראשון אסקור את התפתחותו של היישוב היהודי במרוקו מראשית ועד אמצע המאה ה-20. פרק זה יכלול סקירה דמוגרפית, תרבותית, חברתית, כלכלית ופוליטית בתקופות השונות. פרק זה יהווה בסיס להבנה של הפרק השני בו אבחן את התפתחותה של התנועה הציונית ואת השפעת תנועות הנוער, אציג את הגורמים המעכבים והמתנגדים לציונות ואבחן את השפעת שליחי מדינת ישראל אל הציונות במרוקו.
בפרק השלישי אעסוק בבחינת שאלת המחקר של עבודה זו - מהיכן נבעו המוטיבציות להתחלת וקיום התנועה הציונית במרוקו? האם אלו מוטיבציות מן ה"חוץ" או מן ה"פנים"?. האם מקורות המוטיבציה הנה במלחמת העולם השנייה על אסונותיה, אולי דווקא במשטר הצרפתי על איסוריו או שמא "דרבוניו", אולי זו הכמיהה של יהודי המקום לאדמת ארץ ישראל?, ושמא ללא השליחים מארץ ישראל הצעירה לא הייתה מתפתחת ציונות שכזו בקהילה היהודית במרוקו?.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. קווים לאופיו והתפתחותו של היישוב היהודי במרוקו
תמורות התקופה הקולוניאלית
תמורות ממלחמת העולם השנייה עד 1948
3. התפתחות התנועה הציונית במרוקו
תחילת המאה ה- 20 - טרם הכיבוש הצרפתי
תקופת הכיבוש הצרפתי עד ההכרזה על הקמת מדינת ישראל
4. ניתוח התנועה הציונית במרוקו
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

היהודים הגיעו למרוקו במאה הראשונה לספירה. ואוכלוסייה זו כללה רבדים תרבותיים רבים, החל מרובד ברברי אשר התגיירו(1), המשך במהגרים מארץ ישראל שבאו בעקבות הפניקים והרומאים ומהגרים מחצי האי ערב ומאזורים שכנים, אשר הגיעו לאחר כיבוש מוסלמי במאה השביעית, ולבסוף, מגורשי ספרד משנת 1942. לקבוצות אלו נוספו יהודים ממוצא צרפתי, פולני, רוסי ותורכי אשר התיישבו במרוקו מהמחצית השנייה של המאה ה- 19.

תגים:

ציונות · ארץ ישראל · היסטוריה · מרוקו · תפוצות · ארץ ישראל · מרוקו · עלייה · ארץ ישראל

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מוטיבציות בציונות מרוקו במאה ה-20", סמינריון אודות "מוטיבציות בציונות מרוקו במאה ה-20" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.