היישום אינו מחובר לאינטרנט

עמדת הרביזיוניסטים כלפי הערבים בשנות ה- 20 וה-30 של המאה ה- 20

עבודה מס' 065421

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סיכום עמדות הרביזיוניסטים בראשות זאב ז'בוטינסקי לגבי הערבים שחיו בארץ ישראל בשנות ה- 20 וה-30 והשוואה לעמדות התנועות הציוניות האחרות.

3,462 מילים ,14 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

מראשית הציונות היו מספר זרמים בקרב התנועה הציונית. הבדלי ההשקפות התבטאו ברקע השונה של הצירים שהגיעו לקונגרסים היהודים הראשונים, מזרח ומערב אירופה, דתיים וחילוניים, בורגנים מול סוציאליסטים וכן בהבדלי השקפות מהותיות. דוגלי הציונות המדינית, הציונות המעשית, תומכי אוגנדה לעומת ציוני ציון ומחלוקות נוספות שהתעוררו בראשית הדרך.
סקירה זו תעסוק בעיקרה בזרם הרוויזיוניסטי של הציונות בשנות התגבשותו ובשלותו, אותה אני מוצא בתקופה שבין תחילת המאה ה- 20' לראשית שנות ה- 30' שלה. מרבית הספרות על הרוויזיוניסטים עוסקת במחלוקת ובסכסוכים בין זרם זה לבין הזרמים האחרים בציונות. אנסה להתעלם מחלק זה של סכסוכים פנימיים, שלעתים תכופות נראה, שאליו הפנו מנהיגים ציונים את עיקר מאמציהם וכשרונם. כיוון שהקורס עוסק בבעיה הפלסטינית, אני מתכוון להתרכז בגישות ובהשקפות של הרווזיוניסטים לגבי הערבים בארץ, ובכללם הדרך לפתור את הבעיות שעמדו בפני המתיישבים היהודים מול הערבים, היחס אל בריטניה ואירופה בהקשר זה וגישתם המדינית בנושא.
הסקירה מבוססת על מקורות , שעיקרם הוא כתיבה של התנועה הרוויזיוניסטים עצמה, או תומכיה שסקרו אותה שנים רבות לאחר מכן. ניסיתי להביא מקורות, אובייקטיבים יותר ואף ביקורתיים, אולם, לדעתי, בהצלחה חלקית בלבד. לפיכך יש להתייחס, כמובן, בזהירות לנאמר ולזכור תמיד מיהו הכותב.
מבין ההוגים והמנהיגים הרוויזיוניסטים יש כמובן חשיבות עליונה להגותו ולכתביו של זאב ז'בוטינסקי, המייסד, האידיאולוג והמנהיג הבלתי מעורער של זרם זה עד יום מותו. לפיכך מרבית הנאמר בסקירה הוא מדבריו וכתביו של ז'בוטינסקי, תוך התייחסות מוגבלת גם לגוונים אחרים בתוך הרוויזיוניסטים על פי חלוקה גיאוגרפית ואידיאולוגית.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. רקע
2.1. זרמים שונים בציונות בראשית דרכה
2.2. התנועה הרוויזיוניסטית
2.3. זאב ז'בוטינסקי
3. עמדות הרוויזיוניסטים כלפי הבעיה הערבית
3.1. יחס כלפי בריטניה ואירופה
3.2. ציון וזכות היהודים על הארץ
3.3. יחס לערבים
3.4. ציונות מדינית
3.5. החזון
4. סיכום
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

עם תחילת יישוב הארץ בראשית המאה ה- 20 וההתקלות בתושביה הערבים ובמציאות הקיימת בה, התגבשו מספר זרמים עיקריים, זרמים שניתן למצוא את שרידיהם ולאבחן אותם במערכת הפוליטית הקיימת כיום בארץ.
הזרם הראשון אותו מכנה גורני(1) ההשתלבותי - אלטרואיסטי. אנשיו, לאחר שהבחינו בניצני העוינות הערבית כלפי הציונות, טענו שהערבים דומים וקרובים ליהודים והם חיו זה עם זה בשלום בעבר. לפיכך יש לשתף פעולה עם הערבים. האנטישמיות אינה מושרשת אצלם. נציגי זרם זה כמו אפשטיין ראו בהסכמת הערבים תנאי להגשמת התקוות הלאומיות של היהודים. הארץ שייכת לשני העמים. בהמשך התגבש זרם זה לכדי תנועה שנקראה ברית שלום, אשר בראשה עמדו אישים כמו מאגנס ואחרים, אשר קראו למדינה דו - לאומית ולשיתוף פעולה בין יהודים לערבים. גישה זו נותרה בשולי הציונות ויש הרואים בה אף גישה לא ציונית, משום שאינה שואפת להגשים מדינה יהודית בארץ ישראל.

תגים:

פלסטין · סכסוך · ישראלי · ערבי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עמדת הרביזיוניסטים כלפי הערבים בשנות ה- 20 וה-30 של המאה ה- 20", סמינריון אודות "עמדת הרביזיוניסטים כלפי הערבים בשנות ה- 20 וה-30 של המאה ה- 20" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.