היישום אינו מחובר לאינטרנט

עיסוק בספורט וערכים לדמוקרטיה

עבודה מס' 070341

מחיר: 197.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינה עיונית של הקשר בין עיסוק בספורט וערכים דמוקרטיים.

7,222 מילים ,29 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

העיסוק בספורט מהווה חלק מחיי בני האדם. מעבר למשמעות הפיסית הישירה של אורח חיים בריא ושמירה על הגוף, העיסוק בספורט משיק באופן ישיר לתחומים שונים ורבים של בני האדם והחברה כגון פוליטיקה, אלימות, חברה, חינוך, הון כלכלי, שלטון, קבוצות חברתיות, משטר ועוד, אשר חלקם ייסקרו בעבודה זו.
הספורט והפוליטיקה היו קשורים זה בזה כבר בהיסטוריה העתיקה. דוגמא לכך ניתן למצוא בכך שהספורט התחרותי ביוון העתיקה שימש כאמצעי שלטוני להידוק הזהות ההלנית (קאופמן, 2003).
דוגמא נוספת ניתן למצוא גם ברומא העתיקה בה הספורט התחרותי בתקופת האימפריה הרומית שימש את השליטים לצרכים שכללו צבירת הון פוליטי ולצורך תמיכה עממית (קאופמן, 2003).
תנועות המתעמלים של המאה התשע עשרה ("תנועת המתעמלים הגרמנית" וה"סוקול" הצ'כי) היו כלים שנועדו לצורך חיזוק תחושת האחדות והגדרת זהות לאומית, באמצעות טיפוח הלכידות החברתית והחישול הפיזי לקראת המאבק הלאומי העתידי (קאופמן, 2003).
בספרות המחקרית קיימות תיאוריות רבות ביניהן אפשר למצוא גישה המתייחסת לספורט כראי לבחינת תופעות פוליטיות וחברתיות. על פי גישה זו, הספורט הינו תוצר תרבותי של חברה אשר מכיל בחובו ערכי יסוד שלה וניתן ללמוד ממנו על החברה בה מתקיימים משחקים (נבו, 2005).

התיאוריות הקיימות בספרות המחקר רבות ומגוונות וקיימות בכל מנעד הדעות.
בעבודה זו אבחן את התיאוריות הרבות ואנסה לבדוק את "הקשר בין עיסוק בספורט וערכים דמוקרטיים".

תוכן עניינים:
מבוא
ערכים לדמוקרטיה וחברה
ספורט וחברה
ספורט ופוליטיקה
ספורט וערכים
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

השאלה - "מהי דמוקרטיה?" מעסיקה הוגי דעות, חוקרי חברה וממשל וחוקרים סוציולוגיים כבר משחר ההיסטוריה. התשובות לשאלה זו השתנו, התרחבו והתפתחו במהלך הדורות ובחלוף השנים בכפיפה אחת עם התפתחות החברה האנושית. בד בבד שינוי הווריאציה של הגדרת מושג הדמוקרטיה הוביל, לא אחת, לשינויים דה פקטו במציאות כגון: שינויים בזירה הפוליטית, שינויים טכנולוגיים ועוד, כאשר מצד שני שינויים אלו גם הובילו לעיצוב מחדש של הגדרות הדמוקרטיה (מרושק-קלארמן, ראבי, 2005).

תגים:

חינוך גופני

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עיסוק בספורט וערכים לדמוקרטיה", סמינריון אודות "עיסוק בספורט וערכים לדמוקרטיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.