היישום אינו מחובר לאינטרנט

העיסוק בפעילות ספורט והשפעתו על ההתנהגות האלימה בקרב בני נוער

עבודה מס' 070330

מחיר: 186.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת מחקרים בנושא אלימות ובנושא השפעת העיסוק בספורט על האלימות.

5,987 מילים ,37 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

בעשורים האחרונים אנו עדים בכל רחבי העולם לתופעה של עלייה בגילוי ההתנהגות האלימה במקומות שונים, בתרבויות שונות, בכל קשת הגילאים ככלל ובקרב בני נוער בפרט.
פעילות ענפה לצמצום תופעות שכוללות עבריינות ופשע, שימוש בסמים, הימורים, שתיית אלכוהול על ידי בני נוער וכמובן התנהגות אלימה, קיימת בארגונים ממשלתיים או פרטיים המנסים למצוא פתרונות. במדינות רבות מתועדפת פעילות זו כאחד מהנושאים החברתיים הבוערים העיקריים והמשמעותיים הנמצאים על שולחן הדיונים המדיני-חברתי, ובכלל זה גם מדינת ישראל.
עבודה זו כוללת סקירת ספרות בנושא ההתנהגות האלימה שהתגברה בעשורים האחרונים במטרה לנסות ולמצוא, בראש ובראשונה את המקורות המביאים את האדם באופן כללי ובני הנוער באופן ספציפי להתנהגות אלימה וזאת לצורך מציאת פתרונות ומודלים אשר יסייעו למגר מקורות אילו.

מתוך הספרות המקצועית, ניתן להצביע על כך כי במהלך השנים, מתפתחות התיאוריות, מתרחבות ומקיפות יותר וכוללות משתנים רבים יותר, יחד עם התפתחות תחומי המדע השונים וענפי המחקר בעולם, לרבות מחקרים חברתיים, פיזיולוגיים ופסיכולוגיים. הספורט נבחן ככלי מעצב אישיות בקרב בני נוער ומתבגרים, מאמרים ומחקרים רבים פורסמו בנושא על מנת לנסות ולמצוא את הקשרים.
שאלת המחקר הינה:
האם העיסוק בספורט מצמצם התנהגות אלימה בקרב בני נוער?

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1: תופעת האלימות והסיבות להתנהגות אלימה
פרק 2 - התנהגות אלימה בקרב בני נוער ובבית הספר
פרק 3 - הפעילות הספורטיבית ככלי לצמצום האלימות
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

לקראת סוף שנות השלושים של המאה הקודמת, לראשונה, מספר חוקרים הגו תיאוריה אשר מנסה להסביר מהן הסיבות המביאות לתופעת ההתנהגות האלימה. תיאוריה זו קרויה בשם תאוריית תסכול-תוקפנות (Miller, 1941). תיאוריית תסכול-תוקפנות גורסת כי תסכול מהווה חסימה של התנהגות המכוונת למטרה, והדבר הנובע מכך הוא שחסימה זו מביאה בחלוף הזמן לדחף אגרסיבי אשר מוביל להתנהגות אלימה. אחד מן החוקרים שהיה מאבותיה המייסדים של תיאוריית תסכול-תוקפנות, בשם מילר, טען במאמר נוסף שפורסם כעבור מספר שנים כי יש לשנות ולהרחיב את ההנחות של התיאוריה.

תגים:

ספורט · חברה · אלימות · בני · נוער · סוציולוגיה · אלימה · חברתי · ספורטיבי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "העיסוק בפעילות ספורט והשפעתו על ההתנהגות האלימה בקרב בני נוער", סמינריון אודות "העיסוק בפעילות ספורט והשפעתו על ההתנהגות האלימה בקרב בני נוער" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.