היישום אינו מחובר לאינטרנט

המתת חסד בישראל

עבודה מס' 070325

מחיר: 549.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הנושא ובדיקה אמפירית של עמדות כלפי המתת חסד.

6,535 מילים ,30 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

שאלות רבות מתעוררות בנושא המתת החסד נושא העבודה, כחלק מנושא יותר גדול, יעסוק בסוף החיים הצורה הטבעית והלא טבעית. עבודה זו תסקור ותגדיר את המושג אותנזיה - המתת חסד, סקירה היסטורית של מעשים מסוג זה, הבעיתיות והדילמות המוסריות והרפואיות סביב המתת החסד תוך התייחסות להיבט היהודי וההיבט החוקי במדינת ישראל (מדינה יהודית ודמוקרטית, וחוק החולה הנוטה למות), סוגי המתות החסד אקטיבית ופאסיבית. במדינת ישראל המתת חסד אקטיבית היא מנוגדת לחוק.
ישנן הרבה סוגיות בתוך הנושא הגדול של המתת חסד, ישנם שיטענו כי המתת חסד היא לא יותר מאשר התאבדות בסיוע רופא (PSA - Physician Assisted Suicide). הרופא בדרך כלל מספק את האמצעים, לרוב תרופתיים כדי שהחולה יחליט לנקוט בפעולות הנדרשות בכדי לשים קץ לחייו או לחייה(Dennis, 2009). הנושא לעיל מורכב מאד, הוא מכיל תתי נושאים של התאבדות וכן סמנטיקה, הדבר הוא מעין יישום של ההגדרה של המתת חסד שהיא דינמית ונתונה לשינוי בקבוצות, חברות ותרבויות שונות, נושא זה לא ידון בעבודה זו.

המושגים והנושאים לעיל יענו על שאלות המחקר: האם המתת חסד היא פעולה אקטיבית של הרג או שמה פעולה פאסיבית המאפשרת מיתה; מהן הבעיות שמעלה הנושא של המתת חסד וכיצד החברה תופסת את הנושא לעיל לאור העובדה כי מדינת ישראל על פי הצהרת הכוונות במגילת העצמאות היא "מדינה יהודית ודמוקרטית". השערת המחקר תהיה העדפה לפעולות פאסיביות של המתה, קרי המתת חסד פאסיבית באופן מובהק יותר מאשר המתת חסד אקטיבית. המשתנה הבלתי תלוי הוא אקטיבי ופאסיבי המשתנה התלוי המתת חסד.
כחלק מהדיון של המחקר יובאו תוך כדי העבודה פסקי דין בנושא המתת חסד. וכהנגדה או ביקורת הכרות עם ארגון דיגניטאס (המקרה של שדרן הרדיו, עדי טלמור).

תוכן עניינים:
מבוא
הגדרה להמתת חסד
סקירה היסטורית
סוגי המתת חסד
המצב בישראל
המחקר
ביבליוגרפיה
נספחים (שאלון וטבלאות SPSS)

קטע מהעבודה:

על פי ההגדרה המילונית של מילון וובסטר,מגדיר המתת חסד- אותנזיה כ:"הריגה ללא כאב של פציינט הסובל ממחלה ללא מרפא ומרובת כאבים.אולם, ההגדרה הנוכחית והתפישה של אותנזיה השתנו במהלך ההיסטוריה והן משתנות מתרבות לתרבות.אנשים נוטים לייחס משמעויות שונות לאותן מילים..." המתת חסד לא הייתה קיימת לולא הייתה משמעותה זהה להתאבדות.התאבדות היא נטילת החיים מעצמי אבל לא בהכרח כתוצאה משיקלול כל שאר הפתרונות האפשריים.המתת חסד היא פעולה סופית של מאבק לחיות בכבוד לנוכח העובדה כי הכאב והסבל לא יפסקו. הראשון שידוע כי טבע את המונח המתת חסד(המילה באנגלית Euthanasia ) היה וויליאם לקי בשנת 1869, בכתביו הוא דן בהתאבדות שכוונה כהמתת חסד כפטירה מסבל של מחלה והמנעות מקשיי ההזדקנות.כמו שכבר צוין,ההגדרות משתנות אבל ניתן להבחין כי כובד המשקל בנוגע להמתת חסד נע סביב בראשונה,למשאלות הלב והיכולת מבחינה תודעתית של החולה שהמתת החסד נעשית כלפיו ושנית, הדרכים שבה היא תצא אל הפועל ( Roberts & Gorman,1996).

תגים:

המתת חסד · אותונזיה · עדי טלמור · מוות · המתה · בריאות · אתיקה · אתיקה רפואית · רפואה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המתת חסד בישראל", סמינריון אודות "המתת חסד בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.