היישום אינו מחובר לאינטרנט

אוטוביוגרפיה ביצירה "סיפור על אהבה וחושך"

עבודה מס' 070272

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סיפור חייו המשפחתי של היוצר עמוס עוז ביצירה "סיפור על אהבה וחושך".

2,304 מילים ,5 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

בעבודה זאת אציג את סיפורו של עמוס עוז "סיפור על אהבה וחושך", רומן המהווה מפתח לעולמו הספרותי של המחבר, הסיפור שעל פי הפרטים האוטוביוגרפיים הנמסרים בו מתברר כסיפור אוטוביוגרפי. יצירה זו מתייחסת למשפחה ככלל ולנקודות השבר והמשבר של המשפחה בפרט. מקורן בטראומה הפרטית שעבר הסופר.
לאורך כל הסיפור באפיזודות השונות מנסה הסופר הצעיר שמועקת הנטישה של אמו רובצת עליו ועל עולמו הספרותי, לברר את הדינמיקה שבהקשרה נוצר השיבוש שהמיט חורבן כה קשה ומסיבי על עולמו. מן הבירור עולה כי מקור השיבוש אינו רק הבית הספציפי בו גדל עוז, אלא סדרה של כשלים עקרוניים הקיימים ומובנים בכל משפחה באשר היא. גם במובן זה הסיפור הוא בבחינת "רומן מפתח" מאחר והוא מאפשר לקרוא את היצירה המוקדמת כסדרה של טקסטים שמנסים לפענח את אותו שבר משפחתי ולרכך את עוצמתו על ידי הוצאתו מהמרחב האישי אל המרחב הכללי ועל מוסד המשפחה באשר הוא.
סיפור זה ממוקד באמצעות המבט, התודעה, עולם הרגשות והקוגניציות של ילדים, זוהי נקודת התצפית הדומיננטית הקובעת את העלילות המשפחתיות ואת גלגוליהן גם כאשר הן מסופרות על ידי מספרים חיצוניים או על ידי מספרים פנימיים שהם אנשים מבוגרים. הסיפור מניב בעצם סיפור משפחה שהתסכול, הכעס וחוסר התפקוד הם צדדים שליליים הכרחיים ובלתי נמנעים שלו.

תוכן עניינים:
מבוא
תקציר הסיפור
יסודות אוטוביוגרפיים
המשפחה בסיפורו של עוז
סיכום
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: בעבודה לא צוינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

עמוס עוז מציג בספרו סיפור על אהבה וחושך אוטיביוגרפיה הכתובה כמעין רומן משוכלל, יצירה ספרותית שנפרשים בה שורשי משפחתו, קורות ילדותו ונעוריו בירושלים בקיבוץ חולדה, חייהם הטראגיים של הוריו וכן מציג בתוכו תיאורים אפיים של ירושלים, תל אביב וחיי הקיבוץ בשנות השלושים עד לשנות החמישים. ניתן לראות בבירור וברחבה שני עולמות, עולם הספרות והעולם האקדמי, בהומור סלחני ולעיתים גם באירוניה.

תגים:

ספרות עברית · שואה · זיכרון · ביוגרפיה · סופרים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אוטוביוגרפיה ביצירה "סיפור על אהבה וחושך"", סמינריון אודות "אוטוביוגרפיה ביצירה "סיפור על אהבה וחושך"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.