היישום אינו מחובר לאינטרנט

"שונאים סיפור אהבה" - השוואה בין ספר לסרט

עבודה מס' 066486

מחיר: 398.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השוואה בין ספרו של בשביס-זינגר לסרטו של פול מזורסקי.

7,352 מילים ,7 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

בעבודה זו אני עוסקת בהשוואה בין יצירה ספרותית לבין יצירה קולנועית המבוססת על הספר.
בחלק הראשון של העבודה ברצוני לבדוק, מה נאמר עד היום בגין השוואות מסוג זה, ולצורך כך קראתי חומר רב העוסק בשאלת הקשר בין הספרות לקולנוע.
בחלק השני אעסוק בהשוואה בין שני סוגי מדיה אלה וכיצד באו לידי ביטוי אלמנטים שונים בסרט לעומת הספר.
השוואה זו היא דוגמא מעניינת לסוגיית יחסי הגומלין שבין הספרות לקולנוע. נוהגים להבחין בקשרים מסוגים שונים בין יצירות ספרות לבין עיבודן הקולנועי: החל בעיבוד נאמן ככל האפשר אשר מתייחסים אליו כמעט כאל תחליף לקריאה, וכלה בעיבוד חופשי לגמרי המתבסס על שם היצירה או על כמה רעיונות בסיפור.
מכל מקום המדיום הספרותי דהיינו המילה וצירופי המילים, יוצרים מרקם של יצירה ספרותית בעוד שבמעבר לשפה הקולנועית הצירופים הם תמונות וצלילים בעזרתן מעצב הבמאי את החלל והזמן. שני האלמנטים, תמונה וקול הם האומנות החזותית.
לשם ההשוואה בחרתי ביצירה מאת יצחק בשביס זינגר: "שונאים, סיפור אהבה".
את היצירה עיבד הבמאי פול מזורסקי.
הן הבמאי והן הסופר הונעו ביצירותיהם על ידי עולם הרגשות ועל ידי סולם הערכים שכל אחד מהם גדל וצמח מתוכם, אך הנקודה המשותפת לשניהם היא היותם יהודים.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1 סקירה ספרותית
פרק 2 הסופר, הבמאי השחקנים
פרק 3 תקציר הסיפור / הסרט
פרק 4 עיבוד הספר לסרט
א. איפיון דמויות
ב. המוסיקה
ג. התפאורה
פרק 5 השמטות ותוספות
פרק 6 השוואת סצינות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

שאלת הקשר בין הספר לסרט, וכן הדימיון והשוני ביניהם, מדוברים רבות. רבים רואים קשר הדוק בין שתי אומנויות אלה, ורבים אחרים שוללים כל קשר בין השניים. בעיה נוספת שמתעוררת בהקשר זה נעוצה בדיעה הקדומה הרווחת בין בעלי דיעות החושבים שהספרות היא צורה אומנותית נעלה יותר מקולנוע.
דיעה זו נובעת מהיעדר ידע ומהעדר הבנה לגבי המורשת הקולנועית. הן הספרות והן הקולנוע נבדלים וייחודיים, ומהויים ביטוי עצמאי ואומנותי. השוואה בין שני סוגי מדיה אלה תאפשר להבין את המיוחד של כל אחד מהם.
הבמאי אינגמר ברגמן*, במאמרו "מדוע אני עושה סרטים" כותב שהוא שולל כל קשר אפשרי בין הקולנוע לספרות, ומוצא קשר דווקא בין הקולנוע למוזיקה. לדעתו אופיין ומהותן של שתי אומנויות אלה קולנוע וספרות סותרים זה את זה.

תגים:

ספרות · השוואה · סרט · ספר · אינגמר · ברגמן · סצנה · סצנות · סופר · במאי · שחקנים · תפקיד · עיבוד · קולנועי · ספרותית · סרטים · ספרים · רומן · קולנוע

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""שונאים סיפור אהבה" - השוואה בין ספר לסרט", סמינריון אודות ""שונאים סיפור אהבה" - השוואה בין ספר לסרט" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.