היישום אינו מחובר לאינטרנט

התמודדות המטופל ומשפחתו עם בעיית בריאות ממושכת

עבודה מס' 070257

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון במטופל עם הפרעת אישיות גבולית עם מרכיבי חרדה ודיכאון.

3,209 מילים ,7 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

התפיסה היום היא, שיש להכיר ולהבין את דפוסי ההתמודדות של מטופלים ומשפחותיהם, עם בעיות בריאות ממושכות. מחלה ממושכת מאופיינת בתקופות של נסיגת התסמינים ובתקופות של החמרה, שבהן המטופל חווה שינויים רגשיים. כמו כן, חשוב להבין את יחסי הגומלין בין בני המשפחה בכדי לעזור ולקדם את הטיפול במטופל. האשפוזים כיום מתקצרים מטעמים רבים, ולכן חשוב לדעת מה חווה המטופל במהלך חיי היום יום שלו, איך הוא מתמודד עם המחלה בקהילה, ואיך כמטפלים ניתן לעזור לו גם כאשר אינו נמצא באשפוז.

בעבודה זו יוצג המטופל ר', אשר מוכר למערכת הפסיכיאטרית משני אשפוזי יום ומעקב. ר' לוקה בהפרעת אישיות גבולית עם מרכיבי חרדה ודיכאון.

המטופל יוצג באמצעות: תיאור היבטים ביו-פסיכו-סוציאליים, תיאור קצר וענייני על הפרעת אישיות גבולית, אומדן משפחה שיכלול תיאור מבנה המשפחה ותפקודה בצל ההפרעה של ר'. בשלב הבא תוצג סוגייה מרכזית שעלתה כחוט השני לאורך כל המפגשים- אי יציבות. לבסוף, ניתוח התמודדותו של ר' ומשפחתו באמצעות מודל התמודדות בעת לחץ: "תסמונת ההסתגלות הכללית" של Selye.

מטרת העבודה לזהות ולנתח דפוסי התמודדות של רמי עם בעיות בריאות ממושכת ולתאר את השפעת המחלה על תפקודו, בעקבות מספר פגישות שערכתי עימו.

תוכן:
מבוא
היבטים ביו-פסיכו-סוציאליים: תיאור המטופל
-תיאור האבחנה
-אומדן משפחה
הצגת סוגייה מרכזית- אי יציבות יציבה
ניתוח התמודדות המטופל עם מצבי לחץ
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

עירוב של הפרעות- חרדה, דיכאון, OCD מאפיין את ההפרעה וגם מקשה על אבחונה. המאפיין הבולט בהפרעת אישיות גבולית הוא אי יציבות יציבה כקו מנחה ומתמיד בקשרים החברתיים והתעסוקתיים של הסובלים מההפרעה. מאפיין נוסף הוא הSPLITTING מנגנון הגנה פרמיטיבי שמתפתח מחוסר יכולת להגיע לקביעות אובייקט ולעשות אינטגרציה בין החיובי לשלילי ולכן חייהם מתנהלים בקצוות טוב או רע (Townsen, 2009).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התמודדות המטופל ומשפחתו עם בעיית בריאות ממושכת", סמינריון אודות "התמודדות המטופל ומשפחתו עם בעיית בריאות ממושכת" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.