היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת הכרזת דיבידנד על מחיר המניה

עבודה מס' 070250

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקה אמפירית.

8,024 מילים ,16 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

העבודה הנוכחית עוסקת בנושא חלוקת דיבידנד והשפעתה על מחיר המניה. הייחוד שלה הוא בסופת משתנים שלא נחקרו עד היום.

מטרתו של המחקר הנוכחי הייתה לבחון האם הכרזה על דיבידנד משפיעה על שווי שוק של המניה?
הבדיקה האמפירית בחנה את התנהגות המניה בתקופה של טרם פרסום הודעה על חלוקת דיבידנד של החברה ועד 20 ימי מסחר שלאחר פרסום הודעה על חלוקת דיבידנד. נערכה השוואה בתשואות המניות בהשוואה למדדי הייחוס- ת"א 100 והיתר. התקופה שנבחנה חלה על השנים 2009-2012 אשר בה התפרסמו הודעות על חלוקת דיבידנד ובמקביל נערכה השוואה לאותן החברות בתקופת משבר (בשנת 2008).
במסגרת המחקר נבדקו שלוש השערות:
השערה ראשונה: יימצא כי קיימת תשואה עודפת (AR) חיובית של תשואת המניה על פני התשואה החזויה בתקופה של אחרי פרסום הודעה על חלוקת דיבידנד - ההשערה אוששה חלקית.
השערה שנייה: יימצא כי קיימת תשואה עודפת מצטברת (CAR) חיובית של תשואת המניה על פני התשואה החזויה בתקופה של אחרי פרסום הודעה על חלוקת דיבידנד -ההשערה אוששה.
השערה שלישית: יימצא כי גודל החברה וממוצע מחזור המסחר הפיננסי מנבאים את התשואה העודפת המצטברת ביום ה-20 שאחרי פרסום ההודעה על חלוקת הדיבידנד (בשנים ללא משבר) - ההשערה הופרכה.

במסגרת המחקר הנוכחי נבדקה התנהגות המניה בתקופה של טרם פרסום הודעה על חלוקת דיבידנד של החברה ועד 20 ימי מסחר שלאחר פרסום הודעה על חלוקת דיבידנד. נערכה השוואה בתשואות המניות בהשוואה למדד הייחוס- ת"א 100 והיתר.
התקופה שנבחנה חלה על השנים 2009-2012 אשר בה התפרסמו הודעות על חלוקת דיבידנד ובמקביל נערכה השוואה לאותן החברות בתקופת משבר (בשנת 2008).

תוכן העבודה:
תקציר
מבוא
הצגת הנושא
הטענה המחקרית
מדיניות חלוקת דיבידנד בחברות ציבוריות
מודל הצמיחה הקבועה, גורדון
יעילות שוק ההון
סוגי יעילות בשוק ההון
הקשר בין מחיר המניה לחלוקת הדיבידנד
שיטת המחקר
ממצאים
סיכום העבודה
ביבליוגרפיה
נספח

קטע מהעבודה:

התגמולים הניתנים למנהלים בכירים בחברות ציבוריות נקבעים על-ידי דירקטוריון החברה והם כוללים מספר מרכיבים לרבות: שכר, בונוס תלוי ביצועים, אופציות הניתנות בהתאם לביצועים או אופציות על מניות ותוכניות פנסיה. כאמור, ההחלטה בדבר אופן השילוב בין מרכיבים אלו תלויה במספר משתנים, בהם המגזר בו עוסקת החברה, האסטרטגיה והתרבות של החברה, ציפיות בעלי המניות, חוקי החברה, חוקי מס הכנסה וסטנדרטים חשבונאיים(4).

תגים:

מדיניות דיבידנד · חלוקת דיבידנד · שוק ההון · חברות ציבורית · מדיניות חלוקה · דיבידנדים · מניות · שוק ההון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת הכרזת דיבידנד על מחיר המניה", סמינריון אודות "השפעת הכרזת דיבידנד על מחיר המניה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.