היישום אינו מחובר לאינטרנט

חופש הביטוי, אתגרים, התמודדויות וגבולות

עבודה מס' 070231

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: המרדה והסתה - המקרה של מפלגת "כך" ומנהיגה הרב מאיר כהנא.

20,671 מילים ,90 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

העבודה הנוכחית תעסוק בנושא היחס הציבורי לתנועת "כך", מנהיגה הרב מאיר כהנא וממשיכיו- כיצד נדחתה בקשתו להתמודד בבחירות, מדוע אושר וכיצד פסקו נגד אלו שכינו את התנועה גזענית. שאלת המחקר אותה ארצה להציג היא: באיזו מידה ניתן לראות את מפלגת "כך" והעומד בראשה כגזענים.
ראשית אפרט בעבודה על חשיבות חופש הביטוי והמשגת המושג גזענות על גווניו ואציג תמורות בדמוקרטיה. בהמשך אתן רקע היסטורי שיעסוק בדעות בנושא הגבלת חופש הביטוי ואציג מקרים בהם עשויה המדינה לפגוע בערך חופש הביטוי. כפי שציינתי, מקרה הבוחן יעסוק במקרה של תנועת "כך" ומנהיגה, הרב מאיר כהנא, בהמשך אדון במשפט הבינלאומי בהתייחסותו לחופש הביטוי ואציג מקרים שונים בהם דנו בסוגיות פגיעה בחופש הביטוי. בנוסף אציג מאפיינים ממערכת המשפט הגרמנית והאמריקאית בהקשר של זכויות פרט וחופש הביטוי. בהמשך אפרט מקרים שונים של קבוצות\רשימות גזעניות והיחס לאותם קבוצות ולסיכום אציג את מסקנותיי מן המחקר.

תוכן העניינים:
מבוא
רקע תיאורטי
פרק ראשון - רקע היסטורי
פרק שני - מקרה הבוחן: המקרה של תנועת "כך"
פרק שלישי - המשפט הבינלאומי בהתייחסותו לחופש הביטוי
פרק רביעי - מקומה של קבוצה חברתית/רשימה לא דמוקרטית והיחס אליה במדינה דמוקרטית
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

קרמניצר מתאר מספר נקודות בעד חופש הביטוי : ראשית, חופש הביטוי אינו מטרה בפני עצמו אלא אמצעי לבירור ולמציאת האמת. הטענה היא, שרק במסגרת של דיון חופשי, החלפה חופשית של רעיונות ושל חופש לחקור ולבקר, ניתן לאתר את האמת. שנית, חופש הביטוי אינו אמצעי למטרה אלא הוא מטרה בפני עצמה. חופש זה נותן ביטוי לתכונות האדם ולסגולותיו האישיות "כדי שהחיים יראו כדאיים בעיניו" כדברי השופט אגרנט בפרשת קול העם(7). בנוסף, חופש הביטוי מאפשר שינויים בדרך של שכנוע ולא בדרך של כוח. לכן, הוא מאפשר התפתחות בדרך של זרימה מתונה ולא סחיפה, מאפשר שינוי מבלי שישברו סדרי בראשית, כלומר מאפשר איזון בין ייאות לבין שינוי.

תגים:

חופש הביטוי · תיאוריות · מאיר כהנא · הסתה · המרדה · תנועת כך

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חופש הביטוי, אתגרים, התמודדויות וגבולות", סמינריון אודות "חופש הביטוי, אתגרים, התמודדויות וגבולות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.