היישום אינו מחובר לאינטרנט

יחס היודנראט של פולין להתנגדות היהודית לנאצים

עבודה מס' 070220

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בגישה של היודנראטים באזור פולין כלפי ההתנגדות למשטר הנאצי.

3,105 מילים ,5 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

בעבודה אדון בגישה של היודנראטים באזור פולין כלפי ההתנגדות למשטר הנאצי. הדילמה שראשי המועצות היהודיות עמדו בפניה הייתה בלתי אפשרית - האם לאפשר מרד ולנסות להשתחרר משליטת הנאצים, לברוח ליערות ולהצטרף לפרטיזנים, אך להסתכן בהשמדה מידית של כל הגטו? באופן כללי החזיקו רובם של ראשי היודנראטים בקונספציה ששנאת הגרמנים כלפי היהודים נובעת מהתפיסה שהיהודים אינם יצרניים. הם האמינו שאם היהודים יוכיחו לגרמנים שהם טועים בהערכתם, ושיהודים יכולים להיות פרודוקטיביים, יסייעו במאמץ המלחמתי וישקיעו בעבודה, הגרמנים יאפשרו להם לחיות(1). מתוך ההנחה הזאת היודנראט נמנע מהתנגדות ואף שיתף פעולה עם הכיבוש הנאצי. הקונספציה הזאת גרמה למחלוקות עם קבוצות היהודים שתכננו להקים התנגדות מאורגנת נגד הנאצים. מנגד היו גם יודנראטים שתמכו בהתנגדות ואף סייעו להם באופן פעיל.
שאלת המחקר היא:
מה הייתה עמדת מנהיגי מועצות היהודים (היודנראט) באזור פולין כלפי ההתנגדות לנאצים?

בפרק הראשון אציג את היודנראטים של פולין באופן כללי, בפרק השני אתאר את תנועות ההתנגדות שקמו ובפרק השלישי אציג את הגישות של יודנראטים שונים לשאלת ההתנגדות המזוינת.

ראשי פרקים:
מבוא
פרק ראשון - היודנראטים של פולין
פרק שני - תנועות ההתנגדות בפולין
פרק שלישי - גישות שונות להבנת תפקיד היודנראט
פרק רביעי - טיפולוגיה של גישות היודנראט לשאלת ההתנגדות
יודנראטים עם גישה חיובית
יודנראטים עם גישה שלילית
יודנראטים עם גישה ניטראלית או דו-ערכית
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ההוראה הראשונה להקמת מועצות זקנים יהודיות באזורים הכבושים הגיעה במברק הבזק שנשלחה על ידי ריינהארד היידריך, ראש משטרת הביטחון, למפקדי חטיבות הפעולה שפעלו בשטחי פולין הכבושה(7). במברק נאמר כי מועצות היהודים יורכבו מ- 24 גברים לכל היותר, תישא במלוא האחריות לביצוע "מדויק ולפי לוח הזמנים" של כל הוראה שתינתן. ב- 23 באוקטובר הודיע ראש משטרת וארשה על הקמת מועצה יהודית בקהילה היהודית שם, שהייתה הגדולה מבין קהילות אירופה. הגרמנים מצאו מוסדות יהודיים ומנהיגים מכהנים מן המוכן. מנהיגים אלה נבחרו כחוק או מונו על ידי הממשל הפולני לפני הכיבוש(8). מי שעמדו בראש המועצות לא היו דמויות חדשות בהנהגת הקהילה אלא אנשים שהחזיקו בעמדות דומות גם לפני המלחמה(9).

תגים:

אירופה · היטלר · שואה · יהודים · נאצים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יחס היודנראט של פולין להתנגדות היהודית לנאצים", סמינריון אודות "יחס היודנראט של פולין להתנגדות היהודית לנאצים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.