היישום אינו מחובר לאינטרנט

התפסן בשדה השיפון

עבודה מס' 070180

מחיר: 277.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: שאלת הזהות והמרחב האורבני ובדיקת תהליכים נפשיים שעובר הגיבור במפגש עם המטרופולין.

8,359 מילים ,23 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

"התפסן בשדה השיפון" יצא לאור בשנת 1951. הרומן מגולל את סיפור החניכה של הולדן קולפילד, נער ניו-יורקי רגשי ומדוכא. העלילה מתרחשת רובה ככולה בעיר ניו-יורק ובחרתי למקד את העבודה במרכיבי המרחב הניו-יורקי כזירה ספרותית ברומן הנדון. תפקידה של העיר ברומן משמעותי ומכריע בעיצוב העולם הבדוי ועיצוב דמות הגיבור. עבודה זו מציגה את העיר ככלי ספרותי ומאירה היבט שזכה להתייחסות מועטה יחסית - הזירה האורבנית ברומן (גור, 2004). נקודת מוצא ספרותית בעבודה בודקת היבטים ספרותיים שונים כגון נקודת תצפית של הגיבור, ארגון העולם הבדוי ברומן, הנמקות ואופן מסירת הפרטים.
נושא מרכזי בו אעסוק בגוף העבודה הוא שאלת הזהות והמרחב האורבני ובדיקת תהליכים נפשיים שעובר הגיבור במפגש עם המטרופולין. השאלות העומדות במרכז הדיון הן מהי תרומתה של נקודת התצפית של הגיבור על עיצובם של דימויי העיר? כיצד אופן מסירת הפרטים ברומן מציג את משבר הזהות של האנטי-גיבור? מהי תרומתה של הנמקה דמוית מציאות לשאלת הזהות של הגיבור ועיצוב דמותו?
הרקע הספרותי כולל מחקרים העוסקים בספרות-עיר ומחקרים העוסקים ברומן הנדון. המחקרים שיוצגו בעבודה מציגים מגוון רחב של מוקדי עניין באשר לסוגיית העיר בספרות, כגון דימויים שונים, לעתים מנוגדים של העיר בספרות; מאבק של יחיד מול חברה; משמעות הבית בעידן האורבני המודרני; המתח בין הטבע והתרבות; תופעות פסיכולוגיות המאפיינות את הגיבור האורבני. עיון מעמיק בספר מראה שיש בו רכבים שונים של תורת המוסר של אריסטו, שעוסקת בשאלות של דרך חיים, של מידות שאדם מפתח במהלך חייו ולכן לא שופטת אותו על בחירה אחת מסוימת, אלא בוחנת אצלו את המכלול, את הכיוון הכללי של חייו.
התשתית התיאורטית של הדיון הינה הפרק הראשון של העבודה. בפרק זה מוצגות תפיסות והגדרות ספרותיות כלליות, כגון נקודת תצפית, אופן מסירת הפרטים, הנמקות ועיצוב עולם בדוי.
הפרק השני עוסק בדמותו של מחבר הרומן ג'. ד. סלינג'ר ובסוגיית העיר ביצירתו.
בפרק השלישי של העובדה מנותחים היבטים שונים של מרחב הניו-יורקי במטרה לתת תשובות לשאלות המחקר. פרק זה עוסק בעיצוב המרחב האורבני בתור עולם בדוי ברומן, דן ביחסים בין העיר והבית, בודק את התמצאות הגיבור במרחב האורבני ואת השפעתה של העיר על עיצוב דמות הגיבור.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1: רשת מושגים: נקודת תצפית, אופן מסירת הפרטים, הנמקה דמוית מציאות ועיצוב עולם בדוי
פרק 2: סלינג'ר הסופר ומוטיב העיר ביצירתו
2.1 המונולוג והדיאלוג כשיטת האפיון אצל סלינג'ר
2.2 סלינג'ר כסופר המתבגרים
3. 2 העיר בספרות
2.3.1 היבטים סוציולוגיים ופסיכולוגיים בספרות אורבנית
פרק 3: דימוים אורבניים ושאלת זהות בארגון העולם הבדוי ברומן "תפסן השדה השיפון"
3.1 מקומם של העיר והבית בשאלת הזהות של הגיבור
3.2 נקודת תצפית של הגיבור כאמצעי לבניית דימוי העיר
3.3 דימויי הטבע בעיר כמשקפי משבר הזהות של הגיבור
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

על-פי רמון-קינן (1989) נקודת תצפית או המיקוד מורכבת משלושה מרכיבים: המרכיב התפיסתי, המרכיב הפסיכולוגי והמרכיב האידיאולוגי. שלושת המרכיבים כרוכים זה בזה: אם הממקד מבטא על-פי רוב מחאה אידיאולוגית כנגד החומרנות בעיר ניו-יורק, אז העיסוק בנושאי כספים בעיר יעורר בו בדרך כלל תגובה פסיכולוגית שלילית, וכן הלאה.

תגים:

התבגרות · סלינג'ר · מתבגרים · עיר · מטרופולין · ניו יורק · רומן מודרני · אורבניות · עירוני

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התפסן בשדה השיפון", סמינריון אודות "התפסן בשדה השיפון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.