היישום אינו מחובר לאינטרנט

ועדת אור ומסקנותיה בעקבות אירועי אוקטובר 2000

עבודה מס' 070179

מחיר: 277.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח מסקנות הועדה והשלכותיהן.

7,898 מילים ,16 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

עבודה זו תבחן את מסקנות ועדת אור שחקרה את אירועי אוקטובר 2000. המהומות שהתרחשו במגזר הערבי שבתחומי המדינה בחלקו הראשון של חודש זה היו חסרות תקדים. האירועים היו חריגים ויוצאי דופן מכמה בחינות.
עבודה זו תנתח את מסקנות הוועדה בהיבטים שונים ותעמוד על השלכותיהן של מסקנותיה - האם לא הייתה אפשרות לצפות את העתיד לבוא, על מי הוטלה האחריות לאירועים וכיצד קיבלו הצדדים - המשטרה, הדרג המדיני והערבים, את מסקנות הוועדה.
המחקר יתבסס על הגישה האיכותנית ויאסוף עובדות ונתונים העשויים להרחיב את הידע הקיים במחקר על אודות התופעה הנחקרת, מבחינת התיאור או ההסבר שלה. תהליך העבודה יכלול ניתוח תוכן של המקורות הנבחרים, וניתוח קטעי עיתונות, בהתייחס לנקודות הרלוונטיות לנושא הנחקר. בסיכום יובאו עיקרי המבוא, הממצאים מהמחקר האישי והמסקנות שיעלו מהדיון.

תוכן עניינים:
מבוא
1. זיכרון, לאומיות וטראומה בחברה הערבית - פוטנציאל ההתלקחות
2. מסקנות הוועדה - גורמים להתרחשויות
3. מסקנות הוועדה - אחריות הגורמים - פיוס או צדק?
4. כיצד התקבל הדו"ח ומסקנותיו
5. דיון וסיכום
6. רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

לדבריו של בוקעי, ערבי ישראל פועלים באותם דפוסים אסטרטגיים שעוצבו על ידי ערפאת כבר ממחצית שנות ה-70. נקבע שימוש בשתי זרועות להשגת המטרה החיסולית של מדינת ישראל: זרוע הטרור, כדי להתיש את החברה בישראל ולערער את רוחה; והזרוע התעמולתית, להביא לדה-הומניזציה ודה-לגיטימציה של ישראל במערכת הבינלאומית(5).

תגים:

נכבה · זהות פלסטינית · ערביי ישראל · אירועי אוקטובר · אינתיפאדה · ועדת קירנר · סמוע · התקוממות · מהומות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ועדת אור ומסקנותיה בעקבות אירועי אוקטובר 2000", סמינריון אודות "ועדת אור ומסקנותיה בעקבות אירועי אוקטובר 2000" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.