היישום אינו מחובר לאינטרנט

זנות בישראל: ניתוח הסרט "אור"

עבודה מס' 069002

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השאלה: כיצד התפתחות הבת אור מושפעת מתהליך ההזניה המוצג בסרט לאור מערכת היחסים בינה לבין האם?

6,060 מילים ,26 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

קשה מאד לתאר את הזנות בצורה ברורה ומדויקת שכן מדובר במציאות סבוכה בעלת אינסוף רבדים, שבאה לידי ביטוי בצורות רבות ומגוונות. האי חוקיות והמחתרתיות של הזנות מסתירות את הפעילות ומטשטשות את ההיקף שלה (גוטפינגר - גולד ובן עמי, 2003). כל אחד תופס, מנתח ומסביר את תופעת הזנות בצורה שונה ועל פי תפיסת העולם שלו.

בעבודה נוכחית זו מוצג תהליך ההזניה של נערה מתבגרת הלומדת להיות זונה על ידי תהליך סוציליזציה שהיא חווה באמצעות אימה כסוכנת ראשית והחברה מסביב כסוכנת משנית. תפיסת העולם המוצגת בסרט "אור" אשר מנותח להלן, תומכת בגישה אשר לא רואה את הזנות כתוצאה של בחירה אמיתית אלא בחירה מדומה מתוך סל אלטרנטיבות מצומצם מאד ולמעשה נראה כי לא קיימת דרך אחרת .

במסגרת עבודה זו נבחנה השאלה כיצד מושפעת "אור" הילדה מתופעת הזנות שמקיפה את חייה וממערכת היחסים עם אמה, מערכת של היפוך תפקידים. זאת לאור יחס החברה לאם ולבת ומתן דגש לאידיאולוגיה הקפיטליסטית - פטריארכלית השלטת בישראל ולדעות הקדומות המונצחות ומשועתקות בחברתנו - מאז קום המדינה ועד לתקופה זו של שנות האלפיים.

שאלת המחקר:
שאלת המחקר המנחה עבודה זו היא כיצד התפתחות הבת אור מושפעת מתהליך ההזניה המוצג בסרט לאור מערכת היחסים בינה לבין האם?
קריטריונים לניתוח:
יוצגו ממצאים המתייחסים לקטגוריות הבאות: אופן הצגת הדמויות הראשיות והמשניות ותפקידן בסרט, מערכת היחסים בין הדמויות, אמצעים ויזואליים כגון טכניקות צילום וכדומה, הנעדר/ רדוקציה למאפיינים המוצגים בסרט, תהליך הסוציאליזציה החברתית.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1: סקירת ספרות
פרק 2 : שיטת מחקר
פרק 3: דיון הצגת ממצאים
פרק 4: סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

במהלך סקירת הספרות בעזרת מאמרה של מונק (2005), הוצגו הדמויות הראשיות בסרט. האם רותי אותה משחקת רונית אלקבץ, היא זונה מבוגרת "המגדלת" את ביתה אור - נערה מתבגרת בת שש עשרה, במרכז תל-אביב באזור התחנה המרכזית הישנה. לאורך הסרט מוצגת הבת כתומכת ומטפלת באמה ומנסה להוציא אותה ממעגל הזנות.

תגים:

זנות · קולנוע · חברה בישראל · החברה הישראלית · זונות · זונה · קולנוע ישראלי · חברתי · תפקידי מין · סוציאליזציה · מגדר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זנות בישראל: ניתוח הסרט "אור"", סמינריון אודות "זנות בישראל: ניתוח הסרט "אור"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.