היישום אינו מחובר לאינטרנט

שימוש בכלים גישוריים בניהול קונפליקטים בקרב מתבגרים

עבודה מס' 070171

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות ופרויקט שטח שנערך בקרב שלוש כיתות י' מב"ר שבחטיבה העליונה בבית הספר.

4,729 מילים ,15 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

פרויקט השטח, שנועד להקנות ידע והפנמה של שימוש בכלים גישוריים בניהול קונפליקטים בקרב מתבגרים התבצע בשלוש כיתות י מב"ר שבחטיבה העליונה בבית הספר. בכיתות אלו נמצאים תלמידים מכל חתכי האוכלוסייה, כאשר בשל אופיין הייחודי של כיתות אלו הן מתאפיינות לרוב בתלמידים בעלי בעיות קשב וריכוז קשות הזקוקים לתגבור בלימודים ולתשומת לב רבה יותר מהמקובל. הפרויקט נערך בשבוע האחרון של שנת הלימודים, בתחילת חודש יולי 2013, והתפרס על פני חמישה שעורים (שיעור = שעתיים אקדמיות).
מהותו של הפרויקט הייתה לתת לתלמידים אפשרות להכיר בגישור כהליך מועדף ליישוב סכסוכים ולגרום לשיפור האקלים החברתי בכיתה, לירידה במספר ובעוצמת הסכסוכים בין התלמידים ושיפור האווירה ואיכות התקשורת בכיתה ומחוץ לה. כמו כן, נועד הפרויקט לפתח יכולת התמודדות בדרכי שלום עם קונפליקטים, תוך הגברת תחושות של מסוגלות, תועלת, שייכות ויכולת להשפיע.
בכדי שהפרויקט יתנהל בצורה הטובה ביותר ונפיק ממנו את המרב, ערכתי ראיונות עם רכז שכבת י' ויועצת בית הספר בכדי ללמוד על הקונפליקטים של התלמידים. כמו כן, לפני תחילת הסדנא ערכתי תצפיות בכיתות על מנת להתאים את הסדנא לאופי התלמידים ככל הנדרש ולגבש תוכנית אטרקטיבית. מאחר והסדנא התנהלה בסוף השנה הקבוצות היו בסדר גודל של 10- 15 תלמידים (שתאם להערכתנו מבעוד מועד).
הסדנא הורכבה מתיאוריית הגישור הפרגמאטי של פישר ויורי, סימולציות ופעילויות שונות להמחשת הנושא. בפרויקט זה בחרתי להתמקד בסגנון הקונפליקט וכיצד ניתן לפתור אותו תוך הפנמתה של השפה הגישורית והשפעתה על התנהלותם של התלמידים במהלך הפרויקט.
עבודה זו תחקור את השפעת סדנת החשיפה לגישור בקרב המתבגרים ובמהלכה אחקור כיצד ניתן לנהל קונפליקט בגיל ההתבגרות בדרך המתאימה לסיטואציה ואציג גישות שונות להתמודדות עם קונפליקטים בקרב מתבגרים.

תוכן עניינים:
תקציר
1. סקירת ספרות
קונפליקטים בגיל ההתבגרות
התפתחות המתבגרים - רכישת זהות
ניהול קונפליקטים בגיל ההתבגרות
הגישור ככלי לניהול קונפליקטים
2. פרק מעשי
הצגת הארגון
תיאור ההכנות לפעילות
מטרת פרויקט השטח
שלבי העברת הסדנא
3. ניתוח הפרויקט
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

הגדרת המושג קונפליקט הינה "שני נושאים שיש ביניהם פער הגורם לבעיה, מציאות שבה אנשים, בין כיחידים או כקבוצות, תופסים את צורכיהם, ערכיהם או שאיפותיהם כעומדים בסתירה עם אלה של האחר" (Mitchell, 1981). בריקמן ((Brickman, 1987 טוען שבמצבים חברתיים נוצר הקונפליקט בסיטואציות בהן קבוצות חייבות להתחלק במשאבים, ונוצרת תחרות ביניהן.

תגים:

קונפליקט · התבגרות · מתבגרים · כישורים חברתיים · גישור

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שימוש בכלים גישוריים בניהול קונפליקטים בקרב מתבגרים", סמינריון אודות "שימוש בכלים גישוריים בניהול קונפליקטים בקרב מתבגרים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.