היישום אינו מחובר לאינטרנט

תפקידה של התקשורת בזמן מלחמה- מקרה בוחן: מבצע עמוד ענן

עבודה מס' 070167

מחיר: 592.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקה כמותית של התנהלותה הביקורתית של התקשורת במהלך מבצע 'עמוד ענן'.

8,423 מילים ,16 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

תפקידה של התקשורת בזמן לחימה נחקר רבות, ומהווה בסיס למחלוקת בין החוקרים. יש הטוענים כי על התקשורת לתפקד כ"כלב השמירה של הדמוקרטיה", ויש הטוענים כי עליה לצדד בממסד ולהימנע מהעברת ביקורת בזמנים קשים מולם מתמודדת הקהילה הלאומית (נגבי, 1985). ואולם, הביקורת הינה נדבך מרכזי בתפקוד העיתונאי, ובלעדיה העיתונות תהה כלי בידי הממסד ותו לא (Maras, 2007).
במחקר זה תיבחן באופן כמותי התנהלותה הביקורתית של התקשורת במהלך מבצע 'עמוד ענן', אשר יצא לפועל בנובמבר אשתקד. בעוד שמחקרים רבים בוחנים את התנהלותה של העיתונות הפופולארית בהשוואה לעיתונות האיכותית בישראל במהלך תקופת לחימה, במחקר הנוכחי אציג את הדברים מזווית אחרת, ואשלב את מודל ניתוח הביקורת העיתונאית שהציעו זנדברג, מאיירס ונייגר (2008) עם בחינת הידיעות החדשותיות שפורסמו בעיתונים, 'ישראל היום' ו'ידיעות אחרונות'. שני עיתונים אלה, הנקראים ביותר בישראל והידועים בגישות המנוגדות בהן הם מחזיקים כלפי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עשויים להאיר היבטים נוספים בנוגע להתנהלות הביקורתית של העיתונות הישראלית בזמן לחימה, וכן בנוגע לקיומה של השפעה אידיאולוגית על סיקור העיתונים, גם בתקופת לחימה.

המחקר מתבסס על ניתוח תוכן כמותי של כלל הידיעות החדשותיות אשר התפרסמו בגיליונות העיתונים, 'ישראל היום' ו'ידיעות אחרונות', במהלך תקופת מבצע 'עמוד ענן', וכן במהלך הימים שלאחר ההודעה על הפסקת האש ועד לירידת העיסוק במבצע מכותרות העיתונים. ניתוח התוכן מתבסס על סך של 231 ידיעות חדשותיות בנוגע למבצע: 138 כתבות מן העיתון 'ישראל היום' ו- 93 כתבות מן העיתון 'ידיעות אחרונות' אשר פורסמו בגיליונות העיתונים החל מיום ה- 15 בנובמבר 2012 (זאת משום שמבצע 'עמוד ענן' החל בערב יום ה- 14 בנובמבר 2012, ופרסומים ראשונים הופיעו בגיליונות הבוקר שלאחר מכן) ועד ליום ה- 25 בנובמבר 2012.

תוכן העניינים:
מבוא
סקירה תיאורטית
-מערכת יחסי הצבא-תקשורת-מדינה בישראל
-רקע על מבצע 'עמוד ענן'
-שאלות המחקר והשערות המחקר
מתודולוגיה
ממצאים
דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה
ספר קידוד: הסיקור התקשורתי של מבצע עמוד ענן
נספחים

קטע מהעבודה:

הגישה הביקורתית, המכונה גם הגישה הניאו-מרקסיסטית, נוטה לראות בעיתונות סוכן בשירות המדינה, המשרת את האינטרסים של הממסד על שלוחותיו השונות בעת ניהול מלחמה. למרות הביקורת המושמעת בעיתונות, גישה זו רואה את התקשורת ככזו המהווה במהותה כלי להפצת האידיאולוגיה ולחיזוק האליטה הפוליטית-צבאית-כלכלית (Herman & Chomsky, 1988).

תגים:

מלחמות · תקשורת · ביקורת · ביקורתיות · ביטחון · צבא · עמוד ענן · סיקור · מלחמות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תפקידה של התקשורת בזמן מלחמה- מקרה בוחן: מבצע עמוד ענן", סמינריון אודות "תפקידה של התקשורת בזמן מלחמה- מקרה בוחן: מבצע עמוד ענן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.