היישום אינו מחובר לאינטרנט

עקרונות הפשיזם -המקרה של יפן במלחמת העולם השנייה

עבודה מס' 068449

מחיר: 265.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת המשטר היפני בשנות השלושים והארבעים.

9,297 מילים ,7 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

יפן תמיד נחשבה ל 'עוף מוזר' בעולם- מבחינה מדינית, תרבותית, חברתית -והייתה המדינה היחידה בעולם שהותקפה בנשק גרעיני. תוצאות אותה מלחמה הרסנית שבה נטלה יפן חלק פעיל- הגיעו רק בסופו של תהליך אותו עברה,ששורשיו נטועים בשנות העשרים, ואף מוקדם מכך, ובו התוקפנות היפנית הגיעה לשיאים חדשים. הצורה הייחודית של המשטר היפני והמיליטריזם הבולט,ובנוסף, חבירתה למדינות אירופה הפשיסטיות- גרמו לרבים להגדיר גם את יפן ככזו.עקב התעניינותי בתרבות ובעם היפנים ובנוסף היותי תלמיד בחוג למזרח אסיה באוניברסיטה- החלטתי לחקור את הנושא של 'התקופה הפשיסטית' ביפן ולנסות לבדוק האם באמת הייתה כזו.
אבקש להבחין שהמונח פשיזם כולל אידיאולוגיה פשיסטית, תנועות פשיסטיות או משטר פשיסטי. ביפן בלטו בעיקר תנועות ימין רדיקליות שלעיתים כונו פשיסטיות, אצל חוקרים מסוימים הממשלות עצמן בשנות השלושים והארבעים או המדיניות של יפן בשנים אלו כונו פשיסטיות.
לעיתים, בטקסטים המקוריים המילה נכתבה בגרשיים, 'פשיזם' -להעיד שזה רק כינוי ולא המושג במשמעותו המלאה.
מכיוון שהיסודות הפשיסטיים על פי סטנלי פיין קשורים ישירות אחד לשני, ההפרדה אותה אעשה לא תהיה מוחלטת. ייתכן שאדבר על קריטריון מסוים וההדגמה של המקרה היפני תכלול גם מאפיינים אחרים. אך אנסה להיות ברור ויסודי ככל האפשר.
החלק הראשון הוא התיאורטי. אעסוק בפשיזם באופן כללי ולאחר מכן אסקור מספר מחקרים ודעות בנושא המשטר היפני בשנות השלושים והארבעים. בחלק השני, שיטת העבודה פשוטה: אקח קריטריונים מובהקים של פשיזם אירופאי ואבדוק אחד אחרי השני האם התקיימו ביפן. החלק האחרון יכלול סיכום ומסקנות.
מקוצר היריעה לא הצלחתי להכניס את כל החומר אותו רציתי.

תוכן:
מבוא והערות
רקע תיאורטי
יישום המקרה /גוף העבודה
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: העבודה אינה כוללת פרק סיכום.

קטע מהעבודה:

רוג'ר גריפין הגדיר את הפשיזם כ'סוג של אידיאולוגיה פוליטית שגרעינה המיתי בוריאציות שונות הוא צורה שנולדה-מחדש של אולטרא-לאומיות פופוליסטית'. הגדרה זו מתייחסת לצד ההמוני, חסר-השכבות, הפופוליסטי של הפוליטיקה הפשיסטית וגם ללאומיות הקיצונית. בנוסף, אכן אידיאולוגיה פשיסטית דיברה על לידה מחדש של האומה, התרבות והחברה, אך גם לאומיות שמאלנית, מתונה, שמרנית או ימנית-קיצונית מכילה בתוכה אלמנטים אלו. באופן דומה, לאומיות מהפכנית שאינה פשיסטית אך פופוליסטית גם הייתה קיימת (כגון ה MNR בבוליביה ב 1952) ולכן המינוח של גריפין גם אינו מתאים להגדרה מלאה של הפשיזם.
הטיפולוגיה של אמיליו ג'נטילה מפורטת יותר ומכילה עשר נקודות מורכבות לזיהוי פשיזם.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עקרונות הפשיזם -המקרה של יפן במלחמת העולם השנייה ", סמינריון אודות "עקרונות הפשיזם -המקרה של יפן במלחמת העולם השנייה " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.